Elég egyszerű módszerrel lehet belőletek is a nyugalom szigete

Elég egyszerű módszerrel lehet belőletek is a nyugalom szigete

Tövig rágott köröm, tördelt kezek, remegés, üvöltözés a családdal. Mind a kimerültség és a stressz tünetei lehetnek. Ha ismerős, akkor lehet, hogy tudok segíteni. Annyit megsúgok, enni kell hozzá.

Már rég az idegosztályon kötöttem volna ki, ha nem tanulom meg, hogyan intsek búcsút a mindennapok problémáinak és engedjem el a bosszantó hétköznapi nyűgöket. Szerintem ti is tudjátok, mennyire meg tudják keseríteni a napjainkat. Legyen szó munkahelyi, családi és anyagi problémákról, a pasitok értetlenkedéséről, vagy ha épp a szüleitek pörögnek 100-on mellettetek. Arról már ne is beszéljünk, amikor a gyerekek nyüzsögnek vagy nyűgösködnek. Aztán jön a robbanás, és üvöltözünk mindenkivel. 5 perccel később meg az érzés, hogy lehet, mégsem kellett volna ezt meg azt mondani. 

De hát ideges vagyok!

– hangzik el a mondat, a magyarázat. Nincs olyan ember a földön, aki ezt ne értené meg. De bizonyára ti is érzitek, hogy ez így nem mehet tovább. Magunkat sem tehetjük tönkre az állandó stresszel, és másokon sem csattanhat az ideg ostora. Leírhatnám, hogy próbáljátok meg csak egyszerűen elengedni a problémákat, de ez még Ethan Huntnak (Mission Impossible) is lehetetlen küldetés lenne. Kimondani persze nagyon könnyű.

Forrás:
iStock

.

Az idő talán megoldja

Mert min idegeskedünk állandóan? Az olyan problémákon, amiket mi nem tudunk megoldani. Vagy legalábbis úgy tűnnek.
Gondokkal, megoldandó helyzetekkel mindig frontálisan ütközünk, és kikerülhetetlenek. Éppen ezért meg kell tanulnunk együtt élni velük, és elfogadni azt, hogy van, amin nem tudunk változtatni. A türelem is sokat segít, mert bármilyen súlyosnak is tűnik a helyzet ma, lehet, hogy holnap már könnyebbnek, kevésbé fontosnak látszik, ráadásul idővel lehet, hogy magától megoldódik. Akkor meg majd jön egy újabb.

Egyétek magatokat nyugodtra!

Egy dolog maradt a kezünkben az stressz ellen, mégpedig az evés. Bizonyos ételek tele vannak antioxidánsokkal és immunerősítőkkel, amik felveszik a harcot a stressz okozta ingerültséggel.

Avokádó

Ha ebben a rekkenő hőségben valamilyen finomságra vágynátok, ne a fagyi után nyúljatok, hanem csináljatok avokádóból szendvicskrémet. Törjétek össze az avokádót, adjatok hozzá hagymát, zöldfűszereket és ízlés szerint citromlét. Kiváló vérnyomáscsökkentő.

Tej

Forrás:
stocksnap.io/David Di Veroli

Mikor kicsik voltatok, biztosan sokszor itatott veletek anyukátok tejet lefekvés előtt. Nem véletlenül. Tudományosan bizonyított, hogy a tej altató és nyugtató hatású. A kalcium kiüti az idegességet és az ingerültséget. (Nagyon jó még menstruációs görcsök ellen is.)

Lazac

A stresszhormonok fő ellenségei az omega–3 zsírsavak. Ha tehetitek, heti háromszor-négyszer egyetek halat: lazacot, tonhalat vagy heringet. Ha nem szeretitek a vízi finomságokat, akkor sem kell lemondanotok a nyugodt életről. Az omega–3 zsírsavak kapszula formájában is bevihetők a szervezetbe.

Spenót

Magnézium, magnézium, magnézium! A legfontosabb „antihisztéria”-forrás. A magnézium gondoskodik a leginkább arról, hogy testünk ellazult állapotba kerüljön. Ha nem fogyasztunk eleget belőle, a migrén, az ingerlékenység és a fáradékonyság lesz a hálótársunk. Szerencsére ezt spenótevéssel remekül kiküszöbölhetjük.