Gyomorgörcs a munka miatt? – A legtipikusabb jelek, hogy munkahelyet kell váltani

Gyomorgörcs a munka miatt? – A legtipikusabb jelek, hogy munkahelyet kell váltani

Görcsbe rándul a gyomrotok a szorongástól, amikor megszólal az ébresztő? Epekedve várjátok a pénteket, akkor is, ha semmi programotok nincs a hétvégére, mert bármi jobb, mint a melóban? Összerezzentek az idegességtől, ha az utcán a főnökötökéhez hasonló hangot hallotok? Akkor ideje új meló után néznetek, mert ezek bizony biztos jelei annak, hogy nem a nektek való helyen dolgoztok.

Ugyan a stressz kis mértékben hasznos, emiatt nem unatkozunk, ez ösztökél minket a cselekvésre, fejlődésre – de a hosszú távú stressz súlyos nyomokat hagyhat testünkön és lelkünkön egyaránt. Márpedig hetente 40 órát tartós idegességben eltölteni már hosszú távnak számít.

Honnan ismerhetjük fel a stresszt?

A stressznek számtalan jele van, és amennyiben ezek közül többet rendszeresen tapasztaltok magatokon, gondolkodjatok el rajta, hogy változtatni kellene az életviteleteken.

A túlzott stressz tipikus tünetei:

  • álmatlanság
  • éjszakai fogcsikorgatás 
  • étvágytalanság – vagy épp a túlzott étvágy (a csoki megnyugtat...)
  • fáradtságérzés
  • memóriazavar
  • szédülés
  • fejfájás
  • emésztési zavarok

Ha figyelmetlenek vagytok, vagy mostanában sosem jön az ihlet, ha mindent elfelejtetek, szétszórtak vagytok, gyakran unatkoztok vagy valahogy mindig bal lábbal keltek fel, és egész nap morcosak vagytok, az is mind a stressz számlájára írható. De nemcsak a testünk és a közérzetünk, de kapcsolataink is megszenvedik ezt a folyamatos feszültséget:

Így viselkedik az, akin túl nagy a nyomás:

  • türelmetlenebb
  • ingerlékenyebb másokkal
  • csökken a toleranciája
  • düh- vagy épp szeretetrohamok kapják el

A testünk is megsínyli

Egy túlterhelt időszakban a libidónkat is valahol a pincében keresgélhetjük. A hosszú távú stressz következményei közé számtalan testi betegség tartozhat. Immunrendszerünk legyengül, így könnyebben ledönt a lábunkról egy fertőzés, influenza, és sokkal nehezebben gyógyulunk fel belőlük. Szervezetünkben belső gyulladások alakulhatnak ki, sőt, egyes kutatások a rákos megbetegedések hátterében is a hosszú távú stressz hatását vélik felfedezni.

Ismerjétek fel, ha váltani kell!

Ha a fent felsorolt tüneteket tapasztaljátok magatokon nap mint nap, ne vegyétek őket félvállról, de ne is nyúljatok a gyógyszeres dobozhoz nyugtatókat és multivitaminokat keresgélve!

Kezdjetek el azon gondolkodni, hogy hol töltenétek szívesebben a hétköznapjaitokat jelenlegi munkahelyetek helyett.

Írjátok össze a pro és kontrákat, hogy mi tetszik a mostani munkátokban, a helyben, a társaságban és mi nem. Írjatok le mindent, ami csak eszetekbe jut, legyen az akár a mosdó tisztasága vagy a főnök blúzának színe. A saját munkátokkal kapcsolatos érzéseiteket is figyeljétek meg: milyen érzelmek élednek bennetek egy új feladat kapcsán? Egy heti míting közben? Egy főnökkel való beszélgetés előtt, alatt, után? Egy kollégákkal töltött ebéd során? Ezek mind fontos megfigyelések és visszajelzések saját magatokról is, és később, egy új munkahelyeken segítenek majd, hogy időben észrevegyétek a biztató vagy épp a baljóslatú jeleket.

Vegyétek észre, hogy egy új munkahely keresése milyen pozitív lehetőségeket rejt magában!

Új remények, új kihívások

Ha a felmondás mellett döntötök, egy sor olyan lehetőség áll előttetek, amit eddig csak mélyen dédelgettetek magatokban. Végre belevághattok egy régi álmotok megvalósításába, elkezdhettek egy új tanfolyamot, vagy dolgozhattok olyan helyen, ahol végre nem egy sárkány a főnök, vagy ahol nem mindennapos a túlórázás! Ismét fogjatok egy üres lapot és kezdjetek el ötletelni, mit szeretnétek csinálni, mi tesz boldoggá titeket vagy mit vártok az új munkahelytől és a jövőben hogyan szeretnétek dolgozni – közben figyeljétek az előzőekben összeírt pro és kontrákat és saját érzéseitek gyűjteményét is. Az ötletelés első körében nyugodtan szálljon el a képzeletetek, amilyen messzire csak akar, írjátok le a legvadabb vágyaitokat a gördeszkaoktatástól a szusikészítő mesterségig.

Akár még külföldön is körbenézhettek, hiszen itt a remek alkalom, hogy segítsetek kórházat építeni Afrikában vagy gyerekeknek tanítsatok matekot Indiában, hisz végre nem kell a maradék szabadságotokat számolgatni.

Hajrá!

Ha tisztáztátok magatokban, merre szeretnétek elindulni, kérdezzétek körbe az ismerősöket, hátha tudnak üresedést egy jó helyen, keresgéljetek az interneten, regisztráljatok a LinkedInen, vagy csatlakozzatok ilyen témájú Facebook-csoportokhoz. Használjátok ki a valódi és online közösségek által nyújtott előnyöket, amik ma már tényleg bárhova elérhetnek!

Végül jusson eszetekbe: saját életünkért nekünk kell vállalni a felelősséget. Bár könnyebb mindig másokat okolni, de a teljes életet és boldogságot csak akkor lelhetjük meg, ha kezünkbe vesszük sorsunk irányítását, és hajlandók vagyunk változtatni, kilépni a komfortzónánkból a félelmeink ellenére is!