Nem muszáj a falat kaparnotok a menstruációs görcsöktől!

Nem muszáj a falat kaparnotok a menstruációs görcsöktől!

Nincs olyan nő a világon, aki elepedve várná, hogy beköszöntsenek azok a bizonyos piros napok, kivéve, ha nyomós okunk van várni őket, khm. Rossz a hangulatunk, ingerültek vagyunk, nem is beszélve a fájdalomról, ami sok nő életét megkeseríti a menstruáció során. Ám most hoztam pár tippet, amivel felvehetitek a harcot a görcsök ellen.

Túl sok tampon, túl sok vér, túl sok csoki, és egyszerűen erőtlenek vagyunk, és bágyadtak. Olykor magzatpózban túlélünk a kanapén, vagy pedig éppen ellenkezőleg, félig magzatpózba hajolva ilyenek vagyunk:

Forrás:
tumblr/angrychocolatefriend

Ismerős, ugye?

Azért csak semmi pánik, vannak apró praktikák, amikre ha odafigyeltek, beépítitek a hétköznapotokba, akkor könnyebben átvészelhetitek a helyzetet.

Víz, víz, víz!

Extra vízmennyiségre van szükségetek ilyenkor, hiszen a sok víz enyhíti az erős fájdalmakat, és a puffadás érzetét is csökkenti.

Kamillatea

A kamilla közismert a népgyógyászatban gyulladás- és fájdalomcsökkentő hatásáról, éppen ezért a menstruációs görcsöket is oldja. Már a menstruáció előtti napokban érdemes elkezdeni naponta egy pohárral inni, így nem kell rögtön gyógyszer után nyúlnotok, mikor megjön.

Forrás:
flickr

Nyújtás

Egy alapos nyújtó gyakorlatsorozat segít a fájdalmat enyhíteni. Erre tökéletes a jóga, vagy az egyszerű cica-kutya póz gyakorlása felváltva. Tudjátok: négykézláb állva hát homorít, hát domborít.

Meleg vizes palack

Melegít, serkenti a vérkeringést, ezáltal pedig a görcsöket is oldja. Nem mellesleg eltereli a figyelmet a fájdalomról, inkább a túl meleg érzésre koncentráltok.

Egészséges táplálkozás

Muszáj rendszeresen ennetek, hogy legyen energiátok, és az anyagcserétek is rendesen működjön. Így bekerül a szervezetetekbe egy csomó vitamin, ami szükséges ahhoz, hogy zökkenőmentesebben vészeljétek át a fájdalmas időszakot. Egyetek sok zöldséget, gyümölcsöt, csirkemellet, teljes kiőrlésű gabonaféléket, és persze a vitaminok sem kevésbé fontosabbak!

Forrás:
pixabay

Vas és C-vitamin

Ez csak néhány a fontos vitaminok közül. Időnként nem árt, ha elmentek egy vérvizsgálatra, kiderülhet, hogy alacsonyabb a vasatok az átlagnál, ez pedig megmagyarázza azt az ólmos fáradtságot is, ami a menstruációs időszak alatt rátok tör. Ilyenkor jó, ha beiktattok egy vitaminkúrát, és körülbelül három hónapig szedtek egy kis vasat C-vitaminnal. Ez utóbbi a vas felszívódását segíti, és a menstruációs fájdalmakat is enyhíti.

Persze, ne zárkózzatok el a gyógyszerektől sem, előtte azonban próbáljatok figyelni ezekre is, mégsem függhettek folyton a gyógyszertártól, és a májatoknak sem tesz jót, ha túl sok fájdalomcsillapítót tömtök magatokba. Nekem ezek a módszerek segítettek, pedig én sem vagyok egy egyszerű eset – tegyetek velük próbát ti is!

Ugye nincsenek tévhiteitek a menstruációról?