Oszlassuk el a tévhiteket a pilatesszel kapcsolatban!

Ma reggel elvesztettem a szüzességemet. Na, nem kell pánikba esni, a pilates-szüzességemről van szó, ma ugyanis szembeszálltam az összes előítéletemmel, ami azt duruzsolta, hogy soha ne vetemedjek ilyen szentségtörésre. Azóta csend van.

Arról már írtam nektek, hogy ha sportfanok vagytok, és abba kell hagynotok az IGAZI testedzést, az eléggé megviselhet benneteket, engem legalábbis megviselt. Elég sokáig ugyanis azt gondoltam, hogy az a sport, amibe nem halok meg kicsit, amiben nem izzadok ki magamból két litert, az nem igazi sport. És hát mit mondjak, a step-hez képest a pilates az minden, csak nem ilyen. Gondoltam én.

A pilates az pózerkedés

Nem vicc, tényleg ezt gondoltam. Nagyi tempó, gyógytorna jellegű mozgássorozatok, lötyögés. Pózerkedés, hogy úgy tűnjön, mintha edzenének. Tény, hogy úgy néz ki, de a pózok mögöt KŐKEMÉNY meló van. Azt hiszitek, könnyű egy lábon állva egyensúlyozni? Hát, nem.

A pilates az tulajdonképpen jóga

Nem egészen, bár a pilatest a nyugati ember jógájának is hívják. Mindkettőnek a lényege a tudatos testhasználat, azonban a jógánál arra törekednek, hogy egy bizonyos pózban megtartsátok magatokat, a pilatesben dinamikus átmenetek vannak az egyes speciális mozdulatsorok között.

Aludni járnak oda az emberek

Nyilván, aki hozzászokott a pörgős aerobic órákhoz, annak a pilates nyanyatornának tűnik. Pedig elárulom, esélyetek sincs elaludni rajta, mert végig koncentrálnotok kell az izmaitokra, a helyes testtartásra, a gyakorlatok pontos és jó kivitelezésére. Feszített menet az egész, néhány nyújtógyakorlattal, pihenéssel, ami valójában lazít és edz is egyszerre. Én tényleg próbáltam aludni, csak azért mentem, de nem ment. Cserkészbecsszó!

Meg se izzaszt!

Ezt is most tudtam meg az oktatóktól, hogy az izzadás teljesen egyéni tulajdonság: van, aki jobban izzad, van, aki kevésbé. Aki hajlamos rá, az pilates közben is izzadni fog, még ha nem is olyan mértékben, mint a maraton lefutása közben. És az izzadás mértéke nincs olyan nagy összefüggésben a fogyással, vagy az edzés hatékonyságával, mint ahogyan azt gondolnátok.

Se értelme, se hatása!

Forrás:
tumblr/taylorstoneillustration

De, van! A pilates segít abban, hogy szép testtartásotok legyen, erősödjenek az izmaitok, és szép, tónusos legyen az izomzatotok. Meglehet, úgy tűnik, alig mozognak a pilates órára járó emberek, valójában belül kemény edzés folyik. Meglepődtem én is, hogy az egészen pici mozgások olyan fájdalmat tudnak okozni, és olyan izmokat képesek megmozgatni, hogy könyörögni kezdtem, hogy ne tartson már olyan sokáig. Az óra alatt koncentrált izommunkát végeztek, ami gyakran azzal jár, hogy fáj, kivörösödtök és remegtek. Ha nem, akkor valamit nagyon rosszul csináltok.

Nem fáj egyáltalán!

Ó, DEHOGYNEM! Főleg, mikor görnyedtek a fájdalomtól, és az oktató odamegy hozzátok, hogy nem tartjátok helyesen a lábatokat, megigazítja, és persze, hogy úgy JOBBAN FÁJ!

Hahó, pilatest űző olvasók! Meséljetek nekem, mi vár rám még ezután?