5 étkezési hiba, amit ti is elkövettek edzés után

Hurrá, ha épp ezt a cikket olvassátok, valószínűleg eljutottatok az edzőterembe, és nemcsak pasizni meg álldogálni mentetek, hanem valamit edzettetek is. Boldoggá tesztek engem, hogy sportoltok, és örülni fog a szervezetetek is, hogy nem csak shoppingolás közben fáradtok el. De tudjátok, minek örülne legjobban a testetek? Ha az itt leírt étkezési szabályokat betartanátok!

Tudom, elmentetek edzeni, fáradtak vagytok, és semmi másra nem vágytok, csak arra, hogy kipakoljátok a hűtőt. Mert bizony a finom falatok egy ilyen fárasztó nap után igenis járnak nektek. De előbb győződjetek meg róla, mi az, amin változtatnotok kell az edzés utáni étkezések terén!

1. Túl sokat vársz az evéssel edzés után


Oké, kiedzetted a lelked is, és félsz, hogy ha nekiállsz egyből enni, egy zacskó chipsszel az arcodban fogsz ülni a kanapén a tévé előtt, és, ne adj' isten, még a motivációdat is elveszíted, hiszen edzeni sokkal nehezebb, mint tömni magadba a finomságokat. Viszont a szervezeted ilyenkor energiahiányos, amit mindenképp pótolnod kellene, lehetőleg kajával. Szakértők szerint az az ideális, ha edzés után 30 percen belül eszel valamit, ami elnyomja az éhséget, és segít a szervezetednek a fáradtság ellen.

2. Elszámolod az elégetett kalóriák számát


Úgy érzed, legalább 1000 kalóriától szabadultál meg az egyórás edzésed alatt? Hát, én nem lennék abban olyan biztos. Nehéz pontosan kiszámolni ezt a számot, és hajlamosak vagyunk (általában büszkeségünkben) túlbecsülni az értéket. Ilyenkor pedig határozottan a hűtő megkörnyékezése az első, ahogy hazaértünk. Fáradtan vesszük a kezünkbe a fagyit, mondván „pár kanál kényeztetés nekem is jár”. Ez így van, de a pár kanál nem egyenlő az egész dobozzal. Ne tévesszétek meg magatokat!

3. Sportitallal rehidratálsz edzés után

Az élsportolóknak tényleg jót tesz egy intenzív edzés utáni sportital elfogyasztása, amely elegendő cukrot és energiát biztosít a számukra. Viszont az átlagos és mindenféle adalékanyag nélküli víz is tökéletesen hidratál. Annyi vizet kell innod, amennyit bírsz. Ne erőltesd magadra olyan mennyiségek elfogyasztását, amiktől már csak a hasad fájdul meg.

4. Turmixcsapda

Semmi baj nincs azzal, ha edzés után megiszol egy turmixot, amivel energiát pumpálsz a szervezetedbe. Viszont gyakran ezek az italok nem tartalmazzák a fehérjék és szénhidrátok közötti megfelelő egyensúlyt. Sőt, az is lehet, hogy extrasok kalória van bennük. Több, mint amennyit elégettél edzés közben.

5. Annyira örülsz, hogy inni kezdesz

Ihatsz amúgy mindent, csak ne alkoholt! Arról már írtam, hogy mit művel az agysejtekkel, de korábban már az is kiderült, hogy egyáltalán nem tesz jót az izmoknak. És tele van cukorral, kalóriával, ami hizlal! Ugye te sem akarod, hogy kárba vesszen az egyórás edzésed pár pohár borért cserébe? (Mert én akarnám)