Szuperételek, amikkel egészségesre ehetitek magatokat Pádár Detti

Szuperételek, amikkel egészségesre ehetitek magatokat

Unod a banánt? Nehéz a tested? Nem pörög az agyad? Nem érzed a lelkedet? Ha bármelyik ismerős, nincs más hátra, mint előre. Kezdd az étkezéssel, hiszen ezzel táplálod leginkább testedet.

Szuperételek

Hallottátok már a szuperétel kifejezést? Ezek elsősorban magas vitamintartalmú zöldségek, antioxidánssal teli gyümölcsök, ősi gabonák, de még a kókuszvíz és az étcsokoládé is közéjük tartozik. Sokuk – köztük e két utóbbi – Mexikóban is őshonos. Minden szinten jó hatással vannak szervezetünkre: vitaminjaik felturbózzák raktárainkat, energiáinkat segítenek kiegyensúlyozni, szinten tartani.

Megkönnyítik a szervezetünk működését, ezáltal a lélek és a szellem felszabadulhat, vagyis könnyebben juthatunk el érzéseinkhez és hamarabb meghallhatjuk gondolatainkat.

Ősi gabonák

Manapság divatos az ősi ételekhez visszanyúlni, mindemellett egészségesek is. Elég jól kiváltják a mai, finomított gabonákat, gluténmentesek, kellemesen telítenek. Fokozatosan szoktassátok magatokat hozzájuk, egyszerre keveset egyetek belőlük, sajnos puffadást okozhatnak.

A quinoa talán az egyik legismertebb ősi gabona. Könnyen emészthető, magas a fehérje-, ásványianyag- és B-vitamin-tartalma. Köretként fogyasszátok rizs helyett, tegyétek salátába vagy a reggeli müzlis tálba. Édesen és sósan is fogyasztható. Takács Nóra, aki nemrég a Még idén! egészséges életmódot támogató kampány arca lett, szuper tojásos reggelit készített quinoával.

A mexikóiak szuperétele, a chiamag kivételes alapanyag. Főzést nem igényel, érdekes állagú, alig van kalóriatartalma, tele van vitaminnal. Öntsétek fel növényi tejjel, rakjatok bele egy kanál mézet, és vigyétek magatokkal kis üvegben, ami jól záródik. Amíg beértek a munkahelyre, a magok megszívják magukat. Valahogy így.

Erjesztett zöldségek?

Bizony, az egészséghez vezető úton még egy furcsaság. Meglepő módon a belek működésére fantasztikusan hatnak, segítenek a mikrobákat, baktériumokat egyensúlyban tartani.

A fermentált zöldségek szabályozzák a belek áteresztőképességét, vagyis segíthetik a jó emésztést.

Tápértékük is nagyon magas. A keleti konyhában sem ismeretlenek, érdemes próbálkozni velük. Rizstésztával fogyasztva jó bevezetők.

Ne beszélj zöldeket!

Kelkáposzta, brokkoli, karfiol... nem annyira népszerűek. Ha kesernyés ízük elborzaszt, gondoljatok arra, hogy a keserű íz méregtelenítő hatással van a szervezetre, megtisztítja a vért a salakanyagoktól, fertőtlenítő és vírusölő. Személy szerint nagy kedvencem a kesernyés íz. A kelkáposztát, brokkolit süssétek sütőben, egészen új ízeik mutatkozhatnak meg.

Forrás:
istock

Ha édesre vágytok

Abban régen megállapodtunk, hogy az étcsoki milyen finom... és milyen egészséges! Jót tesz a szívünknek, a cukorbetegséget is segít kordában tartani, a stresszt csendesíti.

A kék áfonya antixodáns bomba, a szép bőr jó barátja, hiszen késlelteti az öregedést.

Jó hatással van az érrendszere, és képzeljétek, a szem működésére is. Szóval, ha látni akartok, egyetek kék áfonyát, most úgyis szezonja van! Hogy miért fantasztikus gyümölcs, arról már itt is írtunk nektek.