Okok, amiért tényleg jó brokkolit enni – Még idén! kampány

Okok, amiért tényleg jó brokkolit enni – Még idén! kampány

Erőteljes illata és íze megosztja a közvéleményt. Nem szereti mindenki, de aki mégis, az meg egyenesen rajong a brokkoliért.

A Még idén! kampány üzenete szerint már egészen apró változtatásokkal is el lehet indulni az egészséges életmód felé vezető úton, és ennek legkézzelfoghatóbb területe a táplálkozás. Egy kis csavar itt, egy kis fűszer ott, és máris tettél valamit egészségedért.

A brokkoli étrendbe való beemelése természetesen csak akkor lehet célravezető, ha egyébként is kedveled ízét, vagy legalábbis nem idegenkedsz a zöld brokkolirózsáktól.

Alapvetés, hogy csak olyan forrásokból táplálkozzunk, amelyek nemcsak egészségesek, de örömünket is leljük bennük. Amiben nem, azzal ne kínozzuk magunkat (a családtagokat sem), enélkül is érezhetjük kihívásnak a változtatásokat, a konyha megreformálását.

Cikkünk elkészülését Henter Izabella dietetikus, a NEFI munkatársa segítette.

Miért jó a brokkoli?

Forrás:
iStock

  • A brokkoli rendkívül gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban, értékes vegyületekben és fontos növényi rostokban is bővelkedik.
  • Elsősorban tömör virágzatát fogyasztjuk, de szárában és zsenge, egészséges leveleiben is rengeteg hatékony összetevő lelhető.
  • Nagy mennyiségű C-vitamint tartalmaz, de találunk benne A-, B- és E-vitamint is. Továbbá akad benne magnézium, kálium, kalcium, cink és vas. Közismert immunerősítő hatása, ami a hűvösödő őszi hónapokban kiemelt jelentőségű zöldségfélévé teszi. Gazdag növényi flavonoidokban, indolokban és izotiocianátokban.
  • Komplex összetevői, valamint alacsony kalóriatartalma (34 kcal/100 g) miatt kiváló hatású táplálékforrás az életmódváltásra törekvők számára.
  • A daganatos betegségek esetén, az áttétképződések megakadályozásban is jelentős szerepet játszik. Különösen fontos lehet fogyasztása prosztata-, végbél-, hólyag-, valamint petefészekrák esetén.

Ha nem magatok termelitek, akkor vásárlásnál érdemes a tömörebb fejű példányokat választani, és olyat, amelyiknek egészséges sötétzöld színe van. Hűtőben, papírba csomagolva néhány napig friss marad. Mindenképp csomagoljátok be, mert „átveszi” a hűtő szagát, illetve erős illatát átveszi a hűtő is.

Elkészítésénél ügyeljetek arra, hogy ne főzzétek vagy pároljátok túl, öt-hat perc is elég ahhoz, hogy a brokkoli megpuhuljon, fogyaszthatóvá váljon. Készíthettek belőle fokhagymás brokkolikrémlevest, brokkolikrémet pirítósra, szendvicsre, vagy megsüthetitek csőben, zsírszegény füstölt sajttal gazdagítva.

A Még idén! kampányról tájékozódhatsz a kampány startvideójából, illetve Facebook-oldalán is találhattok további információkat vagy csemegézhettek életmódváltással kapcsolatos írásainkból, videóinkból.

A cikk megjelenését a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet megbízásából a Széchenyi 2020 program támogatta.