Ma már garantáltan telefon nélkül fogtok aludni, ha ezt elolvassátok!

Ma már garantáltan telefon nélkül fogtok aludni, ha ezt elolvassátok!

Ez a forgatókönyv biztosan ismerős lesz. Éjfél van, még az ágyban telefonozol, amikor egy ismerősöd kiposztolja, mennyire nem tud aludni. Belájkolod, hiszen még te is ébren vagy, majd azt veszed észre, hogy hajnali kettő van, és soha nem voltál éberebb, mint most.

Az a kellemetlen igazság, hogy a LED-képernyők az alvás legádázabb ellenségei. Egy vizsgálat során tizenéveseket kértek meg, hogy rögzítsék, mikor fekszenek le, valamint hogy előtte mennyit használták az okostelefonjaikat. Az eredményt már sejthetitek. A kutatók „dózis-hatás” összefüggésnek nevezik a jelenséget. Még egy egyszerű játék is emelheti a pulzusszámot és indukálja az agyad az alvás elleni küzdelemre.

Minél többet lógunk a telefonon, annál nagyobb lesz az álmatlanság kockázata.

Forrás:
pexels.com

Szinte minden serdülő arról számolt be, hogy használta a telefonját egy órával a lefekvés előtt

– nyilatkozta egy norvég tudós.

Pontosan mi is a baj a képernyőkkel?

Korábbi tanulmányok rámutattak, hogy a kék fény, a LED-képernyők zavarják az alváshormon, a melatonin termelődését az agyban.

Van megoldás, de egyelőre csak androidosok számára!

A Twilight nevű program harmonizálja a fényerősséget attól függően, milyen napszak van, így automatikusan csökkenti a fényerőt éjjel. A Twilight több mint 74 000 pozitív kritikát kapott a Google Play áruházban. (Sajnos iOS operációs rendszeren nem elérhető.)

A norvég kutatók azt mondják, ez csak az egyik oka, amiért nem jó telefonnal lefeküdni. Az elektromágneses sugárzás, a görnyedt testtartás és az internet agyromboló hatása is mind hozzájárulhat, hogy ne tudjunk egy jót pihenni éjszaka.

Mit tehetünk, hogy elkerüljük a telefonok okozta álmatlanságot?

  • Olvassatok könyvet lefekvés előtt, vagy használjatok e-book olvasót.
  • Ha mégis a telefonozás mellett döntötök, állítsátok be a legalacsonyabb fényerőt.
  • Ha androidosok vagytok, töltsétek le a Twilightot.

A legjobb, amit tehettek, mégis az, hogy ellenálltok a Facebook csábításának, és nem nyitjátok meg az appot lefekvés előtt, inkább elgondolkoztok azon, hogyan lehetnétek másnap aktívabbak a társasági életben. A VALÓ ÉLETBEN!