Egyéb kategória

„Egyre menőbb dolog magyar dizájnerdarabokat venni és viselni” – USE Unused-interjú

Barátságból indult vállalkozás, amely az ország egyik legismertebb divatmárkájává nőtte ki magát. A tervezők, Füzes Eszter, Tóth András és Godena-Juhász Attila több mint tíz éve ismerik egymást, márkájuk, a USE Unused viszont most ünnepli tizedik születésnapját. A 2016-os tavaszi–nyári kollekció bemutatása után pár nappal kérdeztük őket. 10 kérdés a 10 éves Use Unused tervezőihez.
vous - 2015.10.16.
„Egyre menőbb dolog magyar dizájnerdarabokat venni és viselni” – USE Unused-interjú

Forrás:
USE unused

1. Mennyit változott Budapest utcaképe a nők öltözködését tekintve az elmúlt 10 évben?

Alapvetően elmondható, hogy nagyon sokat fejlődött, ami elsősorban a fast fashion márkáknak köszönhető, hiszen sajnos még nem engedheti meg magának az utca embere, hogy dizájnerdarabot vegyen.

2. Egy USE-nő az eszével hasít, nem a dekoltázsával, többnyire fekete, szürke és bézs színt hord – olvastam egy korábbi interjúban. 2015-ben is ez jellemzi a USE-nőt?

Ez a meghatározás napjainkban is abszolút releváns. A brand DNA-ben meghatározott a márkára jellemző konzisztencia, ebben az esetben az, hogy bizonyos jegyeknek állandónak kell lennie.

Brand DNA

Azok a jellemző jegyei a márkának, amelyek azonnal felismerhetővé teszik.

Flagship store

Ezekben az üzletekben nem az eladás az elsődleges célja az adott márkának. Inkább a márkaimage közvetítésére jönnek létre. Illetve élményt szeretnének nyújtani a vásárlóknak.

3. Ashley Tisdale is viselt egy eseményen USE ruhát. Ő mennyire USE-nő?

Ashely Tisdale nem a tipikus USE-nő, éppen ezért meglepettséget és általános örömet éreztünk, amikor viszontláttuk rajta az egyik ruhánkat.

4. „Túlárazott. Nem dobhatom be csak úgy a mosógépbe. Körülményes megvenni” – gondolják a magyar nők a magyar tervezők ruháiról. Aztán mégis elköltenek sok-sok ezer forintot a Zarában vagy a Massimo Duttiban. Hogyan lehet meggyőzni őket, hogy mégis magyar tervezőket válasszanak?

Az utóbbi idők tapasztalataira támaszkodva mi azt látjuk, hogy a fiatalok körében egyre menőbb dolog magyar dizájnerdarabokat venni és viselni. Van benne egy instant cool faktor, amit a fiatalok imádnak.

Forrás:
Facebook/USE unused

5. Elképzelhető egy USE ruha plus-size nőn is?

Ruháinkat természetesen szériázzuk, és igény szerint nagyon sok esetben méretre is igazítjuk. Mióta a márka rendelkezik egy saját flagship store-ral, különösen megnőtt az ehhez hasonló igények száma, és mi minden esetben igyekszünk ezeknek eleget tenni.

6. Sok-sok éve visszafele néznek a tervezők, és onnan inspirálódnak. Ti honnan merítetek?

A márka, vagyis jobban mondva mi, tervezők alapvetően mindig magyar témából merítünk ihletet. Ez a Spring/Summer 2016-os kollekció esetében Farkas Bertalan és az ő személyéhez kapcsolható magyar űrutazás rövid, de annál emlékezetesebb története köré épül fel.

Forrás:
Facebook/USE unused

7. Úgy tűnik, egyre több magyar tervező veszi fel a külföldi ütemtervet – bemutattátok a tavaszi kollekciót, hol tart a 2016-os őszi–téli kollekció?

Ezekben a napokban kezdjük el a jövő évi őszi–téli kollekciót tervezni, melynek szintén magyar tematikája lesz, ez azonban egyelőre maradjon még titok.

8. Mi a legnehezebb része a divatIPARnak a USE számára?

Magyarként bekerülni a nemzetközi vérkeringésbe. Vagy ami talán még ennél is nehezebb: ott is maradni.

Forrás:
Facebook/USE unused

9. A 2015-ös Európa Játékokra ti terveztétek a sportolók formaruháját – van-e egyéb kikacsintás is a márka életében?

Időről időre fontos kimozdulni a komfortzónánkból és egy teljesen más esztétikai normának megfelelni. Számunkra ez fontos, hiszen ezáltal módunkban áll a folyamatos fejlődésre.

10. Mennyire tudtok előre gondolkozni? Mit hoz a következő 10 év? 🙂

A szezonok csúszása miatt egy évre látunk előre biztosan, ami a koncepciókat és az irányt illeti. 10 év ehhez képest túl nagy intervallum, ezért nem mernénk jóslatokba menni, hiszen a divat olyan világ, ahol akár egy év leforgása alatt csodák vagy épp tragédiák is bekövetkezhetnek. Annyit azonban elmondhatunk, hogy mi pozitívan nézünk a jövőbe.

Forrás:
Facebook/USE unused
Ajánlott cikkek