Így szervezhettek magatoknak igazán megható esküvőt

Esküvő-szervezési tippek menyasszonyoknak – Így lehet tökéletes a nagy nap

Minden kislány álmodozik az esküvőjéről. A nagy napról, amikor minden virágba borul. Amikor úgy festünk, mint egy igazi hercegnő. Amikor életünk szerelme örök hűséget fogad nekünk az oltár előtt. De mi történik, mikor az álom végre valósággá válik? Mi vár ránk a nagy kérdés után? Vagy éppen előtte? Lássuk, hogyan érdemes megszervezni életünk legfontosabb napját!

Az esküvőtöket már biztos ti is sokszor elképzeltétek. Azt, hogy milyen ruhát szeretnétek, milyen zenét, vagy éppen azt, hogy ki lesz a vőlegény. De gondoltatok már az esküvő megszervezésére is? Tudjátok egyáltalán, hogy és mikor kell nekiállni? Én a nagy napra már sokat, de a szervezésre még egyáltalán nem gondoltam – eddig. Most azonban Landesz Katalint, a Creative Weddings vezető esküvőszervezőjét megkérdeztem arról, mik a menyasszony legfontosabb teendői az esküvő megszervezésében.

Az esküvő szervezését célszerű a tervezett nap előtt egy évvel elkezdeni, hogy a pár nyugodtan válogathasson a helyszínek, szolgáltatók közül, valamint minél kevesebb kompromisszumot kelljen kötniük az álomesküvővel kapcsolatban.

Nem kötném konkrét időpontokhoz, dátumokhoz a szervezés egyes fázisait, hiszen minden egyes esküvő egyedi, ahogy a mögötte álló pár is.

– mondja Katalin, aki szerint szabályok közé egyedül a polgári szertartás helyezi a házasodni vágyókat.

Előírás a polgári házasságkötésre való bejelentkezéskor, hogy annak legkésőbb az esküvő előtt 1 hónappal meg kell történnie.

Az a bizonyos első lépés

Legjobb esetben az első és legfontosabb lépés az esküvőszervező felkeresése. Ha ez megvan, jöhet a tervezett vendégek létszámának meghatározása. Ennek függvényében tudjátok ugyanis kiválasztani az esküvő egyik alapelemét: a helyszínt. Az esküvőszervező figyelembe veszi az elképzelt stílust és a tervezett földrajzi helyet, majd ezek után segít megtalálni a tökéletes helyszínt. A helyszíntől pedig nagyban függ a dátum is, hiszen nem tudni, hogy az elképzelt időpontban szabad lesz-e a hely.

Katalin szerint érdemes rugalmasnak lenni, hiszen az esküvő hangulatát sokkal inkább meghatározza a környezet és a dekoráció, mint a dátum.

Forrás:
Anna Campbell

 

Ezekről se feledkezzünk meg!

A helyszín kiválasztása után a következő lépés, hogy kialakítsatok egy koncepciót vagy akár egy konkrét tematikát az esküvőre, hiszen ez meghatározhatja a menüt, a dekorációt és a programokat is. Ha ez nagyjából megvan, a következő pont: felállítani az esküvő mögött álló csapatot. Mivel ha helyszínünk van, dátumunk is van, így nagyon fontos, hogy időben felkeressük a szolgáltatókat. Ilyen a ceremóniamester, a zenekar vagy DJ, a fotós, a filmes és a többiek. Őket követi a dekorációs csapat kiválasztása, valamint a torta, a sütemények, a ruha és egyéb kiegészítők kiválasztása, összegyűjtése. A meghívó készítése a vendéglista, a dátum és a helyszín ismeretében elindulhat, de Katalinnak van egy szuper tippje:

A meghívó előtt célszerű kiküldeni egy úgynevezett Save-the-date kártyát, akár digitális formában is. Így időben tájékoztathatjátok a vendégeket az esküvő főbb paramétereiről, de marad idő a meghívó és a programok véglegesítésére is.

Ne essetek ebbe a hibába!

Azok, akik nem, vagy csak utólag veszik igénybe az esküvőszervező segítségét, gyakran beleesnek abba a hibába, hogy a tervezett anyagi keretet nem tudják arányosan beosztani. Általában a szervezés elején elszórják a pénzt, végül pedig olyan dolgokon kénytelenek spórolni, amik igazán fontosak lennének. Pontosan ezért célszerű még az esküvő előtt felállítani a keretet, és beosztani, hogy nagyjából mire mennyi pénzt szántok. A másik gyakori hiba, hogy a menyasszonyok a lánykérés után rögtön elszaladnak kiválasztani a ruhájukat úgy, hogy még nincs semmilyen koncepció vagy stílus kigondolva. Ez azt eredményezheti, hogy egy vintage stílusú pajtába királylányos ruhában vonul be a menyasszony.

esküvői gif
Forrás:
jlbwedding.com

Íme, a 3 szakasz, amit érdemes pontosan követnetek!

Első szakasz:

  • Esküvőszervező kiválasztása
  • Vendégek számának meghatározása
  • Anyagi keret felállítása
  • Helyszín

Második szakasz:

  • Save-the-date kártyák kiküldése
  • Esküvő stílusának, tematikájának meghatározása
  • Az esküvő mögött álló csapat felállítása (fotós, ceremóniamester, zenekar stb.)
  • Dekorációs csapat

Harmadik szakasz:

  • Egyéb fontos kiegészítők kiválasztása (torta, ruha, sütemények stb.)
  • Meghívó megírása, kiküldése

Ha pedig eljön a nagy nap, nektek már nincs egyéb dolgotok, csak életetek legnagyobb buliján jól érezni magatokat.