Ezek a legjobb trükkök azonnali stresszoldásra

Tudtátok, hogy a legtöbb betegség okozója a stresszes életmód? Tulajdonképpen minden betegség visszavezethető oda, hogy túl sokat parázunk a dolgokon. A stressz már reggel elkezdődik, azzal, hogy mit vegyünk fel, aztán a munkahelyen vagy iskolában folytatódik, és persze akkor sem ér végét, mikor a nap végén hazaérünk.

Amikor rugdossátok a képzeletbeli szamarat az asztal alatt, akkor be kell látni, hogy mindannyiunknak sokkal több pihenésre lenne szükségünk, de hát... tudjuk, hogy megy ez. Nem tehetjük meg, hogy ne járunk munkába vagy iskolába, meg kell tanulnunk együtt élni a stresszel. Amit végképp nem tehetünk meg, hogy magunkba temetkezünk és hagyjuk, hogy eluralkodjon rajtunk ez a borzasztó érzés.

Amit viszont megtehetünk, hogy apró trükkökkel száműzzük a stresszt az életünkből! Mondjuk így:

1. Sétáljatok!

Ilyen egyszerű! Nem kell, hogy egy egész napot az edzőteremben töltsetek. Kutatások bebizonyították, hogy akár már napi öt perc testmozgás is oldhatja a stresszt.

2. Nézzetek a távolba!

Imádjuk az internetet, de hogy egész nap azt bámuljuk, nem tesz jót nekünk. Éppen ezért fontos, hogy fel-fel nézzetek a laptopotok mögül vagy a telefontokból és kicsit elmerengjetek. Kutatások azt is alátámasztják, hogy a közösségi média generálja a stresszt, különösen a nők esetében.

3. Öleljetek meg valakit, vagy rázzatok kezet!

Komolyan. Ötpercnyi ölelés vagy tíz perc kéz a kézben és a pulzusszám csökken, hivatalosan is oldódik a stressz.

4. Cuki cicák

Nézzetek aranyos kiscicákat a YouTube-on. Tanulmányok is a cicusok mellett állnak, akiknek nézése vagy simogatása stresszoldó hatású.

Forrás:
GIPHY

.

5. Nézzetek meg egy igazán szomorú filmet

Tudom, ez kicsit ellentmondásos, de kutatások bizonyítják, hogy ha szomorú filmet nézünk az empátiát vált ki belőlünk, ezáltal csak úgy áramlik a testünkben az oxitocin. Így könnyen megszabadulhatunk a stessztől egész napra.

Forrás:
GIPHY