Egyéb kategória

„Mert sznobok vagyunk” – Hisztérikus tömeg ostromolta a Vörösmarty teret

Ti hogy álltok a divattal? Én úgy, ahogy a legtöbb férfi: meg tudom különböztetni a szoknyát a nadrágtól, a pólót pedig a trikótól. Itt azonban megáll a tudomány. Számomra 2015. november 5-e úgy vonul be a történelembe, mint egy átlagos csütörtök, amin egy kicsit korábban keltem (legalábbis reggel így gondoltam). Néhány embernek viszont ez az év legfontosabb napja. A nap, amikor a H&M Vörösmarty téri üzletében bemutatták a Balmain x H&M-kollekciót. Divatfanatikus junior szerkesztőnkkel, Engel Nórival elmentünk megnézni, hogyan zajlik egy ilyen esemény.

vous - 2015.11.05.
„Mert sznobok vagyunk” – Hisztérikus tömeg ostromolta a Vörösmarty teret

Mindenek előtt Nóri beavat benneteket a részletekbe

Habár úgy tűnik, a világmárkák H&M-be való beszivárgását évről évre egyre nagyobb hájp övezi, a dolog nem ma kezdődött. Az egész akkor indult, amikor külföldi divatlapok egy oldalon emlegettek hétköznapi embereknek való olcsó ruhákat neves tervezők által tervezett luxusdarabokkal. Ezután jött az ötlet 2005-ben, amit a világ divatrajongói tátott szájjal néztek: Karl Lagerfeld piacra dobta közös, limitált kollekcióját a H&M-mel. A vendégkollekciók innentől éves belépőt kaptak a svéd márka boltjaiba. Azóta pedig olyan tervezők ruháit vásárolhatták meg a filléres luxusra vágyó divatőrültek, mint Stella McCartney, Jimmy Choo, Roberto Cavalli vagy Alexander Wang.

Nem hittünk a szemünknek

Mire számítottunk? Vérre, verejtékre és könnyekre. Nóri előző este izgatottan nézegette a kiegészítőket, azt is megmutatta, melyik a kedvenc gyűrűje. Naivan eltervezte, hogy emlékbe vásárol is egyet magának. Aztán eljött a nagy nap. Odafelé azon gondolkoztam, mit fogok tenni, ha egy halálhörgéseket hallató amazon a nyakamba ugrik, és egy Balmain nyaklánccal elkezd fojtogatni, mert ránéztem a ruhára, amit meg akar venni. Nem fogadnék magamra egy ilyen helyzetben.

A bolt 9-kor nyitott, Nórival 7.25-re beszéltük meg a találkozót a Vörösmarty tértől 3 percre, a Duna-parton. Azt hittük, mi leszünk az elsők, akik bejutnak az üzletbe. Tévedtünk.

7.30-kor jött a feketeleves. A helyszínen akkora sor fogadott bennünket, hogy nem láttuk az elejét.

Miután feldolgoztuk a látottakat, feltettünk néhány kérdést az ott lévőknek.

Aliz és Bogdán – Érkezési idő: 7.30

Aliz és Bogdán voltak az utolsók a sorban, mikor megérkeztünk. Mindketten rutinos vásárlónak számítanak ilyen téren. Aliznak korábban nézeteltérése is volt a főnökével, mert kiderült, hogy munka helyett a H&M egyedi tervezésű kollekciójának bemutatóján volt. Most erre szánta az egész napot. Bogdán Balmainből verhetetlen volt – ismerte a tervezőt, tudta, hogyan kell kiejteni a márkanevet, nem tudtuk megfogni. A kérdésre, hogy miért képesek sorban állni több mint egy órát az üzlet előtt, csak ennyit mondott:

Mert sznobok vagyunk.

Forrás:
Ádám

Petra és barátnői – Érkezési idő: 6.00

Ahogy előrébb mentünk a sorban, belefutottunk egy lánycsapatba, akik matekóra helyett táboroztak a H&M előtt. Ahogy ők mondták, már hagyománynak számít, hogy ilyenkor itt vannak a Vörösmartyn. A suliban ilyenkor nem is számítanak rájuk. Rögtön szemet szúrt, hogy Petra már Balmain kabátban érkezett.

A VIP shoppingon jutott hozzá, így megúszta a verekedést, amit előző évben nem sikerült neki.

Forrás:
Ádám

Forrás:
Ádám

Péter – Érkezési idő: 6.00

Közvetlenül előttük Péter állt, aki az összes megszólaló közül talán a legreálisabban látta a dolgot. Szerinte a neves tervező és az elérhető ár miatt megéri darabokat vásárolni a kollekcióból, amit egyébként nem engedhetnénk meg magunknak.

Forrás:
Ádám

Early birds – Érkezési idő: 2.00

Az első fecskék nem voltak túl barátságosak, fotót sem engedtek készíteni magukról. Ezt be tudjuk annak a nem csekély mennyiségű alkoholnak, amit hajnali kettő óta elfogyasztottak. A többiek állítása szerint olyan arcok voltak, akik csak azért vásárolják meg a cuccokat, hogy később eBayen továbbadják. Ki tudja.

És íme, a várva várt pillanat – Nyitás: 9.00

Egy ruháért bármit? Ez történt reggel a Vörösmartyn.

Szerző: Vous, 2015. november 5.

Ami bent fogadott, az leírhatatlan. Nem tudom, hogyan néz ki a földi pokol, de valami ilyesmi lehet – verekedés, tolakodás, ordítozás. Ezúton is elnézést kérek azoktól, aki elé befurakodtam a sorban, vigasztaljon, hogy nem vásároltam semmit. Nórinak nem jutott gyűrű, amit azóta is sirat.

Talán jövőre, de az már nem Balmain lesz.

De idén miért pont a Balmain?

A Balmain jelenlegi vezetőtervezőjének köszönhetően ma már divat ismerni és szeretni a Balmaint. Hogy miért? Mert a tervező, Olivier Rousteing a divatvilágban befolyásos Kardashian klánnal tölti mindennapjait, emellett pedig sztármodelleket és celebeket öltöztet. A 29 éves celebtervező az instagramozók körében is hódít, így nem véletlen, hogy az idei kollekcióját még nem láthattuk, amikor már elterjedt többek között olyan hashtag, mint a #hmbalmaination. S hogy hogyan is ejtjük az év legtrendibb márkáját? Ide kattintva ezt is megtudhatjátok!

UPDATE: Tíz órakor nyitott meg a H&M webshopja. A szerkesztőségben megpróbáltunk vásárolni, de az egyik gépen elérhetetlen volt az oldal, míg a másikon azt jelezte, már minden elfogyott.

UPDATE2: A 444! összeállításából kiderül, hogy nem csak a budapesti H&M-ben volt hisztéria a kollekció miatt ma reggel, hanem Isztambulban, Varsóban, Londonban és Szingapúrban is. A videókat ide kattintva nézhetitek meg.

Ajánlott cikkek