A Nap tehet mindenről? – Így helyettesíthető a természetes fény és a D-vitamin

A Nap tehet mindenről? – Így helyettesíthető a természetes fény és a D-vitamin

Ti is éreztétek már a nyár elmúlásával egyre kifacsartabbnak, fáradtnak és ingerlékenynek magatokat? És a hideggel együtt a nátha is támadásba lendült ellenetek? Már a C-vitamin se segít? Akkor itt az ideje, hogy D-vitaminnal és fénnyel turbózzátok fel magatokat úgy, hogy még a káros UV-sugárzástól sem kell félnetek.

Tél. Levertség, nátha, allergia és rosszkedv. Egyre több kutatás bizonyítja, hogy a napfényre igenis szükségünk van, hiszen a szervezetünk ennek segítségével képes D-vitamin előállítására. Igen ám, de amíg nyáron a túlzott UV-sugárzás miatt félünk a napozástól, addig télen a sok ruha és a kevés szabadban töltött idő miatt még annyi napfényhez sem jutunk, amivel eltengődne a szervezetünk tavaszig.

Napi fél óra is elég lenne ahhoz, hogy ne jelentkezzenek a hiányállapot tünetei, és az immunrendszerünk megfelelően felvértezve védekezhessen a télen támadó influenza és nátha ellen.

De nem kell ennek így lennie. Egy kis fényterápia és némi vitaminpótlás elég, hogy jobb formába kerüljünk, mint a nyaralás után. Sőt, ennél komolyabb dolgokra is képes a szervezetünk, ha fénnyel találkozik.

A magyar lakosság zömének a téli hónapokban szüksége lenne a vitaminpótlásra, és a korábbi vélekedésekkel ellentétben nem csak a csontok egészségének érdekében. Tény, hogy a kalcium felszívódásához, a csontok anyagcseréjéhez D-vitaminra van szükség, de ezen túl számos kutatás bizonyította, hogy akik megfelelő vitaminpótlásban részesülnek, azoknak sokkal jobban működik az immunrendszere, könnyebben megbirkóznak a fertőző betegségekkel, a légúti megbetegedésekkel, az allergiával, és úgy általában egészségesebbek.

D-vitamin-pótlás: mikor fontos, és mennyire van szükségünk?

Napsütéses időben akár fél óra szabadban eltöltött idő is elég lehet, hogy napi D-vitamin- szükségletünket fedezzük. A téli borongós hónapok alatt azonban gyakran alakul ki hiányállapot, amit könnyen orvosolhatunk.

Tény, hogy a D-vitamint rendszeresen szedők körében jóval alacsonyabb számban fordul elő influenza és egyéb légúti megbetegedés, valamint az allergiás ekcéma és az asztma is csillapodik.

D-vitamint a táplálkozás során is juttathatunk a szervezetünkbe, például tojással, tejtermékekkel és tőkehalmájolajjal, de számos vitaminkészítmény közül is választhatunk. A hazai szakemberek ajánlása alapján egy egészséges felnőttnek napi 1500–2000 Nemzetközi Egységre van szüksége, ám jó tudni, hogy a D-vitamint túl is lehet adagolni, ami veseproblémákhoz vezethet, ezért a napi 4000 NE mennyiséget ne lépjük túl a tablettaszedés során.

Forrás:
Sensolite

Fényággyal gyógyulni

Hallottatok már a fényágyról, amit egy magyar fizikus, Fenyő Márta talált fel? Olyan, mint egy szolárium, de csak első ránézésre. A Bioptron lámpát – amit szintén ő fejlesztett ki – viszont bizonyára sokan ismeritek jótékony hatásáról. A fényágy tulajdonképpen egy ugyanilyen orvostechnikai eszköz, csak épp az egész testfelületen hat.

Ami viszont hiányzik belőle, az az UV-sugárzás, így nem okoz leégést, és természetesen barnulni sem lehet a polarizált fénnyel működő ágyakban. Sajnos így a D-vitamin-termelés is kiesik, de helyette rengeteg egyéb jótékony hatással bír. Javítja a kedélyállapotot, és csökkenti a stressz, a szorongás, a félelem, a depresszió vagy épp a pánikbetegség miatt kialakult pszichoszomatikus tüneteket is.

Amikor Annával, a fotósunkkal felkerestük a Sensolite budapesti központját, csak kapkodtuk a fejünket, mi mindenre – testre és lélekre – jó egy-egy fénykúra. Mivel a polarizált fény bejut a bőr alá, eléri a hajszálereket, melyek minderre fokozott oxigénszállítással reagálnak, ami fokozza az anyagcserét, a méregtelenítést és a sejtek működését.

Forrás:
Sensolite

A polarizált fény valójában nem az egyes betegségeket gyógyítja, hanem beindítja a szervezet öngyógyító képességét.

A sebek és a törött csontok gyorsabban regenerálódnak, az ekcéma és az allergia csillapodik, az immunrendszer erősödik, a náthás időszakok minimalizálódnak. Mindezeket végighallgatva már alig vártuk, hogy befeküdjünk Annával egy 20 perces fénykezelésre, amit követően úgy éreztem magam, mint egy hétvégi ebéd utáni szundikálás után. De vigyázat, egyeseknél olyan erős a stimuláló hatás, hogy ha délután fekszenek be a terápiára, este alig tudnak elaludni!

Azért én egy tengerparti napozással is kiegyeznék most a ködös novemberi reggeleken! És ti?