Üljetek rendesen! – Ez a helyes testtartás az irodában

Asztalnál ülve dolgozni borzasztó hatással van az egészségünkre. Amikor pedig ezerrel a munkára fókuszálunk, könnyen elfeledkezünk a helyes testtartásról. Ennek következtében egészen kitekeredett pózokban ülünk a székben egész nap.

Nap végére már biztosan nem egyenes háttal és helyes testtartással ülünk az asztalunknál. Nem is gondolnátok, de ez ezernyi más betegséghez is vezethet. Dr. Todd Sinett, egy New York-i csontkovács adott pár profi tippet, hogyan őrizzük meg egészségünket az irodában, hogyan üljünk helyesen.

Üljetek tudatosan!

Ha kényelmesen és helyesen szeretnénk ülni a székben, akkor helyezzük a könyökünket úgy az asztalra, hogy azok 90 fokos szöget zárjanak be. Ezzel a vállunkon is segítünk. Figyeljünk továbbá arra, hogy a térdünk is 90 fokos szögben tartsunk, talpunkkal a padlót érintve. Ezáltal csökken a törzsünk alsó részérére nehezedő súly.

Ellenőrizzetek!

Ha sikerül beállítani a fent említett testtartást, az önmagában nem elég. A nagyobb meló azt megtartani. Ne felejtsetek el szünetet tartani a munkában és olykor emlékeztetni magatokat, hogy:

ugye helyesen ülök?

Forrás:
pexels.com

Fel a fejjel!

Manapság már jobb, ha ki se számoljuk, mennyit időt töltünk a telefonba vagy a táblagépbe bújva. Fejünket ilyenkor lehajtjuk. Ez sem egészséges. Dr. Todd szerint a telefonunkat szemmagasságba kell tartanunk, így megkíméljük a nyakunkat 10 kiló nyomástól!

A Még idén! kampány során Takács Nóra és Kropkó Péter egy videót is forgattak nektek arról, milyen a helyes testtartás az irodában, nézzétek csak!