Álomra fel! Megvan a tökéletes téli alvás receptje

Álomra fel! Megvan a tökéletes téli alvás receptje

A téli hónapokban a napfény-, a D-vitamin-hiány miatt sokkal fáradtabbnak érezhetjük magunkat, ezért is kiemelten fontos, hogy kialudjuk magunkat a hideg estéken. Ehhez pedig nem elég egy jó ágy és a bárányok számolása. Összegyűjtöttem, miket tehettek a pihentető alvás érdekében. Lássuk a tökéletes téli alvás titkát!

Ne fűtsétek túl a hálószobát!

A legfontosabb kulcskérdés télen, hogy mennyire is fűtsük be az otthonunkat. Hidegről hazaérve a jó érzésünk azt kívánná meg, hogy minél melegebb legyen, de ez nem feltétlen egészséges, főleg nem alváshoz. A szakemberek szerint akkor alszunk a legjobban, ha a szoba hőmérséklete 14 és 15 fok között mozog, ilyen hőfoknál a legpihentetőbb az alvás.

A legjobb alvótárs egy jó párna

A boltok hatalmas kínálatának köszönhetően ma már rengeteg párna közül kell kiválasztanunk a megfelelőt. Ez a feladat nem is olyan egyszerű, hiszen számtalan szempontot kell figyelembe vennünk: a vastagságot, az anyagot, az alakját és azt, mire akarjuk használni. A legjobb, ha körülbelül 10 cm magas párna mellett tesszük le a voksunkat, ennél magasabbal vagy épp alacsonyabbal pórul járhatunk.

Ha 10 centinél magasabb a párna, a nyakunk hátsó izmai megfeszülnek, reggel pedig fájó nyakkal ébredhetünk. Ha azonban ennél alacsonyabb párnán fekszünk, a nyakunk természetellenes pózba kerül és ezáltal támasztéka sem lesz. Érdemes a toll vagy a memory foam párnák közül választani. A tollpárnát fel tudjuk rázni, ezzel könnyen változtathatunk az alakján. A memóriahabos párna pedig alakkövető tulajdonsága miatt tehermentesíti a gerincünket.

Az sem mindegy, mennyit alszunk

A tökéletes alvás nélkülözhetetlen tényezője, hogy mennyit is alszunk pontosan. Hiába érezzük, nekünk ugyan elég 5-6 óra, hogy használható állapotba kerüljünk másnap, higgyétek el, ennél több és pontosabb számokra lesz szükségünk! A tökéletes alváshoz az ajánlott lefekvési idő legkésőbb 22:37 és a legkorábbi kelési időpont 07:19. Hogy mennyire hihetünk ezeknek a számoknak? Próbáljátok ki!

Párásításra fel!

Forrás:
iStock

A hideg időszakban a radiátorok állandó túlórázása miatt szárazzá válhat otthonunk levegője. Emiatt számtalan kellemetlen tünettel kell szembenéznünk. Éjjelente köhögésre ébredünk, bőrünk érzékennyé és szárazzá, kezünk pedig érdessé válik. Érdemes ezeket elkerülni és párásítani a szoba levegőjét. Íme néhány tipp, hogyan tehetitek ezt meg:

  • Tegyetek a fűtőtestekre párologtató készülékeket. Cseréljétek benne hetente a vizet és ha szeretnétek, hogy a lakásotok illatozzon, öntsetek bele illataromákat.
  • Mosás után teregessetek a szobában, ugyanis a vizes ruháknak köszönhetően szuperpárás lesz a szoba levegője, ez nekünk pedig csak jó.
  • Fürdés és zuhanyzás után hagyjátok nyitva az ajtót, ezáltal beengeditek a párát a szobátokba.

A megfelelő matrac mindennek az alapja

Mindig olyan matracot keressetek, ami igazodik a testetek formájához. Csontkovácsok ajánlása szerint a tökéletes matrac követi a gerinc természetes vonalát és egyenletesen oszlatja el a nyomást a test összes részén, ezzel elkerülve, hogy egyetlenegy pontunkra helyeződjön a nyomás. A látszat azonban néha csal! A matrac normál felülete ugyanis nem feltétlenül görbül úgy, mint a gerincünk alvás közben.

Ha szeretnétek megtalálni a tökéletes matracot, vigyetek magatokkal valakit a vásárláshoz! Feküdjetek a matracra a jól bevált alvópózotokban és kérjétek meg a kísérőtöket, hogy figyelje meg, mennyire marad semleges a gerincetek formája. Ha a gerincetek belesüllyedt a matracba, vagy túlságosan görbül valamelyik irányba, akkor bizony folytassátok a keresést!

A tökéletes alvás rövid receptje:

  • 2 db tollpárna
  • 1 db melegvizes palack
  • 1 db 13,5 tog vastagságú paplan
  • 1 db ágymelegítő
  • 1 pár vastag zokni
  • Kedvenc pamutpizsamánk

Jó éjszakát!