7 napos szundiedzés, amivel végre megtanultok igazán aludni

7 napos szundiedzés, amivel végre megtanultok igazán aludni

Plafonbámulás, agyalás, túlgondolkozás, álmatlanság. Ismerős? Pedig a pihentető alvásra szüksége van a szervezeteteknek, attól lesztek kiegyensúlyozottak és szépek.

Bele se akarok gondolni, hogy milyen élete lehet egy inszomniásnak, az alvás az éltetőerőm, anélkül száraz kóró lennék. Mindenesetre még ha nem is szenvedünk álmatlanságban, már a húzósabb, stresszesebb időszakok is segítenek átbillenteni benneteket a bagoly-üzemmódba. Ám ha betartjátok a most következő alvástervet, akkor visszakerülhettek a pihentető alvás ringató karjai közé – írja a Popsugar.

Vasárnap

Forrás:
pixabay

Bizony, időben kell kezdeni az edzést, hétfőn már munkanap, rá kell készülni már előző nap. Ha kialvatlanul jelentek meg a munkában, garantáltan rosszabb lesz a hétfőtök, mint az év legdepisebb, legelső munkanapja.

Este 8-kor egyetek egy marék diót, egy pohár joghurtot vagy egy kis zabkását. Ezek az ételek ugyanis segítenek kikapcsolódni, relaxálni. Fél 9 és 9 óra között már legyetek a takaró alatt, higgyétek el, a vízszintes póz sokat számít, hogy szemetekre jöjjön az álom. Ha 10 órakor még mindig álmatlanul forgolódtok, olvassatok egy könnyedebb regényt, jobban segít, mint a bárányszámolgatás.

Hétfő

Nincs jobb dolog hétfőn, mint végre hazaérni a munkából, és lepihenni. Ismét gondosodjatok arról, hogy 9 órakor már sötét környezetben feküdjetek az ágyban, de előtte egy órával igyatok egy nyugtató, álmot hozó mézes teát, és 9 előtt fél órával kapcsoljatok ki minden elektronikai eszközt. Azok ugyanis nagyban hozzájárulnak, hogy járjon az agyatok, és álmatlanul kínlódjatok!

Kedd

Kedden kicsit magasabbra tesszük a lécet, fél órával előbb kell ágyba bújnotok. Fél 8-kor mossatok fogat, öltözzetek át, 8 órakor hallgassatok egy relaxáló zeneválogatást, fél 9-kor pedig adjátok meg magatokat az álommanóknak!

Szerda

Kényeztessétek egy kicsit a testeteket. Végezzetek nyújtózkodó mozdulatokat, gyakorlatokat, ez enyhíti a feszültséget bennetek, és ellazítja az izmaitokat. Ezzel készüljetek az alvásra, 9 órakor pedig már aludjatok!

Csütörtök

Már csak egy munkanap van hátra, ez külön öröm, így ma alvás előtt nézzetek relaxáló, irányított meditációs videókat. Ez segít kikapcsolni az agyatokat, ellazítani, és álomba szenderülni. Ha 9 órakor még nem érzitek a hatását, kapcsoljátok ki, és pihenjetek sötétben.

Péntek

Forrás:
pixabay

Vegyetek egy forró fürdőt, mintha csak hétvége lenne, tartsatok egy mini spa-napot. Tegyetek fel arcpakolást, és relaxáljatok. Az ideális az lenne, ha 9 órakor már ágyban feküdnétek, de ma kitolhatjátok az alvást 11-ig is, elvégre az sem jó a szervezetnek, ha túl sok alvást kényszerítetek rá.

Szombat

Szinte már meg is szerettétek az alvást, igaz? Ma lazítsatok, 10 körül hallgassatok relaxáló zenét, és végezzetek néhány légzőgyakorlatot. Törekedjetek arra, hogy 11 órakor már úgy szuszogjatok, mint egy cica egy napos helyen.

Vasárnap

Ma jegyezzétek fel, hogy milyen volt az elmúlt 7 napotok. Miben éreztetek változást, mi esett jól, kipihentebbek voltatok, könnyebb volt gondolkozni, koncentrálni? Ha igen, akkor érdemes tartanotok ezt a szundiedzést még egy darabig!