Súlyos hibák, amiket edzés után a legtöbben elkövetünk

Súlyos hibák, amiket edzés után a legtöbben elkövetünk

Ha már eljártok edzeni, akkor bizonyára mindent meg szeretnétek tenni azért, hogy az valóban hatékony legyen. Erre viszont nemcsak sportolás közben, hanem utána is oda kell figyelni, ugyanis van néhány olyan hiba, amit a legtöbb ember egy izzasztó edzés után elkövet.

1. Magatokon hagyjátok a nedves ruhákat

Ez egyrészt nem túl higiénikus, másrészt pedig gombás fertőzésekhez és megfázáshoz vezethet. Mindig öltözzetek át edzés után olyan gyorsan, ahogy tudtok – a legjobb, ha fehérneműt is cseréltek.

2. Megjutalmazzátok magatokat magas kalóriatartalmú finomságokkal

Az nem baj, hogy megjutalmazzátok magatokat egy-egy kemény edzés után, de nem érdemes befalni kétszer annyi kalóriát, mint amennyit elégettetek. Inkább egyetek valami egészséges finomságot, amiből lelkiismeret-furdalás nélkül falatozhattok – írja a PopSugar.

Forrás:
pixabay.com

3. Kihagyjátok a nyújtást

Az edzés utáni nyújtás elengedhetetlen, ugyanis ez teszi lehetővé, hogy a pulzusszámotok szépen lassan visszatérjen a normális ütembe, valamint megakadályozza a izomfájdalmat és a sérülések kialakulását. Inkább faragjatok le az intenzív edzés időtartamából, de a nyújtást sose felejtsétek el.

4. Sportital edzés után

Egy üveg sportital majdnem annyi kalóriát tartalmaz, mint egy gombóc mogyoróvajas fagyi. Ha csak nem dolgoztok intenzíven több órán keresztül, nem szükséges. Egy átlagos 20–60 perces edzés esetén inkább igyatok egyszerű mentes vizet.

Forrás:
pixabay.com

5. Megérintitek az arcotokat

Ha nyilvános helyen izzadtok ki, például egy edzőteremben vagy egy jógastúdióban, ahol a berendezésekhez bárki hozzáérhet, akkor ne nyúljatok az arcotokhoz, mert nagyon könnyen elkaphatjátok a betegségeket. Hozzatok magatokkal törülközőt, mossatok gyakran kezet, és használjatok antibakteriális törlőkendőt.