Soroljatok fel 3 növényi rostot – ha nem megy, akkor van baj!

Soroljatok fel 3 növényi rostot – ha nem megy, akkor van baj!

Nem győzik eléggé hangsúlyozni, hogy a növényi rostok mennyire fontosak az étrendetekben, ti pedig lehet, csak megszokásból esztek annyi rostot, amennyit. De miért olyan fontosak a növényi rostok? És mik azok egyáltalán?

A növényi rostokat a szervezet nem tudja lebontani, így azok egyszerűen áthaladnak az emésztőcsatornán. Jogosan kérdezhetitek, hogy akkor mi értelme enni őket, de megvan a maguk feladata. A növényi rostok ugyanis lágyítják a székletet, és segítenek abban, hogy a salakanyag könnyebben távozzon a szervezetből.

Mik a növényi rostok?

Forrás:
pixabay

Növényi rostokat találhattok a zöldségekben, a gyümölcsökben, valamint a gabonafélékben. A cellulóz és a pektin gátolja a tápanyagok felszívódását, ami jó szolgálatot tesz abban, hogy a szénhidrát lassan szívódjon fel, így nem emeli meg hirtelen a vércukorszinteteket, és sokáig jóllakottság érzetetek lesz.

Zöldségek közül érdemes retket, kelt, répát, sóskát, spenótot ennetek, de bármelyik héjas gyümölcs, így az alma és a körte is kiváló rostforrás. Nagyjából 3-4 kanálnyi korpa bevitelével biztosítjátok is a napi szükségleteteket a növényi rostokból, joghurtba elkeverve, húsok töltelékébe téve is ehetitek.

A teljes kiőrlésű lisztek is ideálisak ebből a szempontból, mint például a grahamliszt, de a zabpehely, barnarizs, az olajos magvak és a hajdina is szuperek ebből a szempontból. Készítsétek el például ezt az isteni zabpelyhes sütit! Még több szuperegészséges finomságot pedig a Még idén! címkére kattintva találhattok!

Honnan tudhatjátok, hogy nem esztek elég rostot?

Ha megáll az emésztésetek, nehezen végzitek a nagydolgotokat, az lehet egy erős jele annak, hogy nem esztek elég rostot. Azt azonban fontos tudnotok, hogy a rost bevitele önmagában nem elég. Mellé sok folyadékot kell innotok, arról pedig írtunk már sokat, mennyire fontos a sok víz. Tudjuk, nehéz rászokni, mert uncsi, de van rá megoldás: a házi ízesített víz!