Bevált módszerek, hogy lejöjjetek a cukorról!

Bevált módszerek, hogy lejöjjetek a cukorról!

A cukorról lemondani szerintem van olyan nehéz, mint a cigiről. Bár, hogy őszinte legyek, a cigit sose volt nehéz letennem, valahogy immunis vagyok rá. Simán megállom, hogy ne vegyek, ha meg nincs, nem hiányzik. Nem így a cukorral!

A cukor nagyobb eséllyel kerül a táskámba, mint bármelyik másik egészségemre káros dolog. Egy müzli, egy csoki valahogyan beletéved, pedig igyekszem. Csak hát ha ránk tör a sóvárgás, akkor aztán édesmindegy, mire szánjátok el magatokat. Ismeritek, ugye, mikor éjjel rányittok a hűtőre?

A helyzet azért nem ENNYIRE reménytelen, pár, nálam már bevált trükkel ti is lejöhettek a szerről. Igaz, kell némi elszántság és acélos akaraterő is hozzá. Viszont ha odafigyeltek, könnyebb lesz a cukorról való leszokás!

Forrás:
pixabay

Ne menjetek éhesen vásárolni

Akkor ugyanis biztosan gyors falatot is kerestek majd, ami kicsi, útközben is ehető, mert nem bírjátok ki hazáig. Mi más is lehetne ez, mint egy cukros müzliszelet vagy egy csoki? Mindenképpen egyetek valamit, mielőtt nagybevásárlásra indultok, így nem kívánja a szemetek sem majd az édességeket.

Cseréljétek le a cukrot másra!

Rengeteg cukorpótló létezik, amivel megédesíthetitek a hétköznapokat: xilit, eritrit, stevia. Ehettek süteményt is, csak cukor helyett használjatok mást, és a finomlisztet is cseréljétek le kókuszlisztre vagy zablisztre.

Egyetek sok fehérjét és teljes kiőrlésű kenyeret!

Ezek ugyanis hosszú ideig jóllakottság-érzést nyújtanak, így nem tör rátok a mardosó éhség, amit gyorsan meg kell szüntetnetek: többnyire egy csokival vagy édességgel. Jó, ha olyan ételt csempésztek be az étrendetekbe, aminek alacsony a glikémiás indexe, így nem szívódik fel gyorsan, és nem lesztek farkaséhesek. Ilyen például a bulgur is.

Igyatok sok vizet!

Gyakran a szomjúságot is érezhetitek éhségérzetnek. Saját tapasztalat, hogy ha megisztok napi 2-3 liter vizet, máris kevésbé lesztek éhesek. Sőt, egy pohár víz még az éhséget is csillapítja pont annyi ideig, míg hazaértek, és összedobtok egy vacsit!

Legyen kéznél egészséges nasi!

Így ha éhesek lesztek napközben, nem szaladtok le a boltba bűnözni, hanem lesz mihez nyúlnotok. Legyen a táskátokban mindig egy alma, banán vagy narancs, de írtunk nektek az egészséges kókuszcsipszről is, olvassátok el, és vegyetek inkább azt, ha nasira fáj a fogatok!