Töltsetek minőségi időt magatokkal, hogy kipihentebbek legyetek!

Töltsetek minőségi időt magatokkal, hogy kipihentebbek legyetek!

Reggel hatkor szól a vekker, és onnantól kezdve egy rohanás az egész nap. Elalvás előtt pedig megint eszetekbe jut a lesújtó gondolat: ma sem jutott idő magatokra. Ismerős érzés? Pedig a kiegyensúlyozott, boldog élet kulcsa, hogy a rohanó hétköznapok alatt is legyen időnk törődni magunkkal. Az ehhez vezető út pedig közelebb van, mint gondolnánk, ráadásul nem is olyan nehéz.

Pihenjétek ki magatokat meditációval, akár tíz perc alatt!

Nektek is eszetekbe jutott már az a gondolat, hogy azok a tevékenységek, amelyeket pihenés címszó alatt végzünk (a kedvenc sorozatunk folytatása vagy online csevegés egy baráttal) valójában ugyanúgy leterhelik az agyunkat és az érzékszerveinket, mint bármi más a nap során? Ha igen, a meditáció gyorsan a szívetekhez fog nőni. Lényege, hogy minden érzékszervünket szabaddá tegyük, és egy rövid időre teljesen kiürítsük az elménket. A gyakori tévhitekkel ellentétben nem igényel semmilyen ezoterikus elkötelezettséget, és nem telik hosszú órákba sem.

Nincs olyan bevett póz vagy metódus, ami mindenki számára beválik. Így meditáció során csak annyit kell tennünk, hogy nyugodt, csendes környezetben, laza testhelyzetet felvéve ellazítjuk izmainkat, majd a légzésünkre koncentrálunk, és igyekszünk nem gondolni semmire.

Ahogy fokozatosan lelassul a lélegzésünk, úgy kerülünk egyre nyugodtabb állapotba, végül elérjük az alfának nevezett, féltudatos állapotot. Ha ügyesek vagytok, körülbelül tíz perc meditáció is elég ahhoz, hogy kipihenve és újult energiákkal folytathassátok a napot.

Sétáljatok egyet a napsütésben!

A szomorú igazság az, hogy életünk túlnyomó részét neonfények és elektronikus készülékek társaságában töltjük. Természetesen legtöbbször nem saját döntésből, de a mókuskerék-lét mellett már elmúlt belőlünk a késztetés, hogy a szabadban töltsünk egy kis időt. Nem kezdek bele a séta pozitív hatásainak felsorolásába, tudjátok nélkülem is, hogy a friss levegő úgy kell az agyműködésünknek, mint egy falat kenyér. A napfényből nyerhető D-vitamin elengedhetetlen a csontok fejlődéséhez, és a napfénykúra elűzi a depressziót, mert optimalizálja a szerotoninszintünket.

Inkább csak annyit mondok, ha van egy szabad órátok, és a délutáni napsütés is hívogató, menjetek el sétálni, vagy ha párotok is épp ráér, rendezzetek egy pikniket egy közeli, meghitt helyen. Így két legyet üttök egy csapásra, hiszen a friss levegő jótékony hatásai mellett minőségi időt is együtt tölthettek egy különleges program keretében.

Forrás:
Pexels

Ragadjatok tollat, és vezessetek naplót, hetente legalább egyszer!

Tudom, hogy a naplóírásról elsőre a tinikor, egy lehetőleg rózsaszín unikornisos füzet és olyan kaliberű problémák jutnak eszetekbe, hogy 5-ös helyett csak 4-esre sikerült a töridolgozatunk. De ha jobban belegondoltok, a naplóvezetés az egyik legjobb módja vágyaink és problémáink tudatosításának. Hiszen egy hosszú nap végén örülünk, ha kipipálhatjuk az aznapi teendők listáját, és jobban átlátjuk, mik történtek velünk.

Ha naplót vezetünk, kénytelenek vagyunk magunkba nézni és megkeresni a választ ezekre a kérdésekre, majd azok fényében felülbírálni döntéseinket, amiket talán nem volt elég időnk átgondolni. Higgyétek el, ha csak heti egyszer is, de érdemes egy kis időt szakítani az ilyen gondolatok tudatosítására, hogy határozottabban, nyugodtabban és céltudatosabban élhessétek mindennapjaitokat.

Aludjatok többet!

És végül, de nem utolsósorban az alvás az egyik legfontosabb tevékenység, mellyel magunkkal törődhetünk. A legtöbbször persze annyi a dolgunk nap mint nap, hogy inkább lemondunk a pihentető alvásról, hogy többet tanuljunk egy másnapi vizsgára vagy hogy bevállaljunk egy kis túlórát. Pedig az alvás a szó legszigorúbb értelmében pihentető: ilyenkor áll helyre szervezetünk energiarendszere, szabadulnak fel növekedési hormonjaink, sőt, ilyenkor rögzülnek a memóriánkba bevitt tartalmak is.

A megfelelő alvásmennyiség nélkül lassabbak, dekoncentráltabbak leszünk, rosszabbul teljesítünk, és még az immunrendszerünk sem működik megfelelően. Ne becsüljétek le azt, amire a szervezeteteknek ilyen nagy szüksége van, aludjatok többet! Kipihenve könnyebben végezhettek a napi teendőkkel, és az is meglehet, hogy a végén még túlórára sem lesz szükségetek.