„Az életünk egy film, a ruháim a kosztümök” – Giorgio Armani stílusról, divatról és karrierről

„Az életünk egy film, a ruháim a kosztümök” – Giorgio Armani stílusról, divatról és karrierről

Giorgio Armanit Olaszország Chaneljeként is emlegetik, ugyanis olyan öltözködési forradalmat robbantott ki hazájában, mint Coco Franciaországban. A 81 éves divatguru nevét évtizedek óta ismerjük, és még fogjuk is – s hogy miért? A legújabb, Armani világába kalauzoló könyvből kiderül.

Az év elején megjelent legújabb, Giorgio Armaniról szóló könyv egyedülálló módon mutatja be a divattörténelem első stylistját. A több mint kétszáz oldalas, A hülyék sosem elegánsak címet viselő kötet maga a divatguru szavaival, idézeteivel hozza közelebb az olvasót Armani világához. Ezekből válogattam és hoztam el nektek kedvenceimet, de még mielőtt belevágunk, ismerjétek meg, kiről is van szó pontosan!

Orvostanhallgatóból divatguru

2014-ben ünnepelte divatmárkájának 40. évfordulóját, emellett pedig saját 80. születésnapjára is koccintott. Armani a divatipar úttörőjeként mindent, amit e kettős jubileumkor ünnepelt, saját maga ért el. Sosem vett részt szakirányú képzésen, és semmiféle családi hagyományt nem követett, amikor megvetette lábát a divat világában.

Egyetemistaként három évet tanult az orvosi egyetemen, mielőtt abbahagyta, és katonának állt. Visszatérése után kezdett el foglalkozni azzal, amit oly sokan imádunk, a ruhákkal. Elsősorban egy áruházban öltöztette a bábukat, majd a dekorációkat rendezte. Mialatt látszólag ezekben a teendőkben mélyült el, az eltökélt Armani tervezők és vásárlók szokásait figyelte meg és leste el, ezzel is feltérképezve, mire vágynak azok, akik a divatban keresik boldogságukat.

Az áruházi évek után megismerkedett Nino Cerruti divattervezővel, aki mellett 8 évig tanulta a szakma csínját-bínját, majd jött az áttörés. Hitman by Giorgio Armani nevű kollekciójával megvetette a lábát a divat világában, ahonnan azóta is kirobbanthatatlan.

Aki kibelezte a férfizakót

Tizenöt évre rá megteremti azt, amit ma már csak hétköznapi eleganciaként emlegetünk. 1980-ban ugyanis bemutatják az Amerikai gigolo című filmet, Richard Gere főszereplésével, aki a 117 perces drámában mindvégig tetőtől talpig Armani darabokban látható. A keményítésektől megszabadított lezser férfizakó a modern elegancia szimbólumává válik, a válltömések, vásznazások nélküli ruhadarab Armani jelképe lesz.

A tervező nevéhez nemcsak a válltömésektől mentes férfizakó, de a star system mechanizmusának megvalósulása is fűződik. Richard Gere-rel elért sikerei után meghódította egész Hollywoodot, aminek üdvöskéit azóta is öltözteti mind a filmvásznon, mind a vörös szőnyegen. Kreációit olyan nevek választják, mint például Julia Roberts, Julianne Moore, Adele, Jennifer Lopez, Anne Hathaway és Reese Witherspoon.

Forrás:
AFP/Europress Fotóügynökség

A lila az új fekete

„Az Armani Privé hatalmas szenzációt keltett az Haute Couture Weeken. A pasztellfeketétől egészen a liláig terjedt színekben a 2016-os tavaszi kollekció. Összesen 59 ruhát mutattak be, amelyből 47 lila volt. Levendula, ezüst, mályva. Kabátok, hozzá illő nadrágok, gyönyörű hímzések és igen, az egyedülálló Armani-csillogás” – írtuk egy korábbi cikkünkben a legújabb, haute couture kollekcióról. Kíváncsiak vagytok? Ide kattintva megnézhetitek!

Íme néhány mondat, amit érdemes megjegyezni Armanitól

A parfüm a legjobb vizitkártya, amivel bemutatkozhatunk.

Allure, 1995. július

Kiskölyök koromban anyám tőlem kért tanácsot, mit vegyen fel. Mert már akkor is tudtam, hol dobog a ruha szíve.

Max, 1985. március

A bőrönd olyan okos, amilyen magabiztos a gazdája. Bárki, aki tudja, miben érzi jól magát, öt perc alatt tökéletesen összepakol.

Bella, 1997. február

Az haute couture elsősorban valóság. És álom is egyben: nekem, aki tervezem, azoknak, akik látják, és azoknak a szerencsés nőknek, akik viselhetik.

Vogue, 2012. szeptember

Forrás:
AFP / Europress Fotóügynökség

Az életünk film, a ruháim a kosztümök.

Vogue, 1992. március

A stílus elegancia, nem pedig extravagancia. Nem az a lényeg, hogy felfigyeljenek rád, hanem hogy emlékezzenek rád.

Corriere della Sera, 1980. augusztus

Szívesen fogadom a kritikát, de nem attól, aki fekete napszemüvegben ül be a bemutatóra, aztán hiányolja a színeket.

Amica, 1989. február

Az első blézert azért terveztem, mert egyszer csak milliónyi nőicipő-koppanásra lettem figyelmes, amint jönnek, jönnek, és a legkülönfélébb munkahelyekre igyekeznek.

Gente, 1985. október

Amikor megveszünk egy ruhát, ne feledkezzünk meg róla, hogy a világban sokan milyen súlyos gondokkal küzdenek.

Panorama, 1986. március