Bűntudat tésztaevés után? Felejtsétek el!

Bűntudat tésztaevés után? Felejtsétek el!

Olaszország számomra minden tekintetben a legek országa. Imádom a vidám, erősen gesztikuláló embereket, imádom a családcentrikusságukat, a toszkán vidékeknél pedig álmodni sem tudnék szebbet. Amit viszont a legjobban imádok: az az evési szokásaik. Imádnak enni, evés előtt is esznek, de még nem is akármilyen ételeket!

Spagetti, ravioli, canneloni, pizza, pizzás csiga, mozzarella, gnocchi, és még hetekig sorolhatnám. Egyetlenegy nagy gond van a gasztronómiájukkal: az pedig a tészta. Tésztát esznek tésztával, ami a hétköznapi embert aggodalommal tölti el, elvégre tele van szénhidráttal. De akkor hogy nem híznak el az olaszok?!

Ők sem a genetikájuknak köszönhetik, elhihetitek, sőt, arról már írtam is korábban nektek, hogy hizlal-e egyáltalán, de most jöjjön öt tudományosan bizonyított érv, hogy ne legyen bűntudatotok tésztaevés után!

A rost a barátunk

Több kutatás, amit bemutattak a Experimental Biology 2016-on, azt bizonyítja, hogy a tésztaevők eredményei a nem tésztaevőkével szemben jelentősen magasabb rostfelvételt mutattak. Egy átlag test napi szükséges rostbevitele 25–38 gramm, ami, ha a napi tésztaadagunkat még rostosabb zöldségekkel turbózzuk, simán teljesített.

Szénhidrátszámolás

A szénhidrátok a testünk fő energiaforrásai, amik elengedhetetlenek a működésünkhöz. Ezért az összetett szénhidrátok választása a legjobb, amit tehetünk a szervezetünk épségéért. Ha tészta mellett döntünk, akkor válasszunk teljes kiőrlésű lisztből készültet, ami nemcsak emészthetőbb, de a glikémiás indexe is jóval alacsonyabb, és még a vércukorszintet is alacsonyan tartja.

Forrás:
pexels.com

Tudjuk, hogy miből készül

Sok esetben van, hogy egészséges címkét, feliratot látunk egy ételen, aztán az apró betűs részt átolvasva rájövünk, hogy korántsem olyan összetevőkből készült, mint gondolnánk. A mekis krumpli eredetisége körül is sűrű köd lappangott, végül azért csak kiderült, hogy miből készül, de sosem lehet tudni. Kivéve a tésztánál! Hozzáadott zsírokkal, cukrokkal és (!) vitaminokkal megspékelt nagymama-receptúra.

Fenntartható előállítás

A változatosság az élet fűszere, ebben az esetben ez szintén mondható a bolygóra. Növényi alapú ételként kisebb a pusztítási arány, mint például a hús előállításánál, így a tészta maga a fenntartható fejlődés, főleg, ha zöldségekkel párosítjuk.

Forrás:
pexels.com

Kikövezett út a fehérjéknek

Az egészségügyi szakértők azt mondják, hogy a szénhidrátok és fehérjék együttes kombinációja adja a legszilárdabb energiaellátást. Így ha előre tudjuk, hogy hosszabb idő után jutunk majd csak ételhez, az utolsó étkezést tiszteljük meg tésztaétel választásával. Nemcsak edzés előtt, hanem edzés után is javasolt, mégpedig azért, mert segít az izomgyulladás kezelésében, persze ha megfelelő összetevőkkel esszük, mint például a hal, dió vagy szárnyashús.

Zöldség + tészta, ne feledjétek!