Motivációs grafika – Így változhat meg a testetek a rendszeres futástól

Motivációs grafika – Így változhat meg a testetek a rendszeres futástól

Ahányfélék vagyunk, annyiféle módon reagál a testünk a rendszeres mozgásra. Sokan szeretnék azt hinni, a futástól – a legegyszerűbbnek gondolt sporttól – majd villámgyorsan lefogynak, de ahogy a futás nem is olyan egyszerű, mint ahogyan gondoljuk, úgy a fogyás sem garantált. Nem kell azonnal szögre akasztani az újonnan vásárolt futócipőt. Okosan felépítve a mozgásprogramot látványos eredményt érhettek el.

#irongirlleszek

A gyönyörű Takács Nóra tavalyi felkészülése és teljesítménye annyira inspiráló volt számunkra, hogy amikor a 2016-os IRONGIRL került szóba, egyértelmű volt, hogy a VOUS szerkesztőségéből jó néhányan vállalkozunk arra, hogy felkészülünk a versenyre.

Az IRONGIRL távja idén 6 kilométer (a tavalyi 10 kilométerrel szemben), így teljesen kezdőként lelkesebben neveztünk be – ide kattintva ti is megtehetitek. Azóta rendszeresen olvasunk cikkeket a témában – többek között az ironmanbudapest.hu oldalon, ahol szuper motivációs videóra bukkantunk. A kisfilmet a rendszeres futásra való ösztönzésként hozták a szerkesztők. Nézzétek csak, hogyan alakul át egy lány teste!

Itt és most azonban meg kell jegyezzük, hogy a futás önmagában nem elég a látványos változásra. A genetikának eszméletlenül fontos szerepe van, ahogy a megfelelő táplálkozásnak is. A futás mellett a szakértők olyan kiegészítő gyakorlatokat ajánlanak, amelyek formálják a kritikus területeket. Ha valaki szeretné például eltüntetni az integetőhájat, az a futás mellett – amely szintén segíthet a kar formálásában – végezzen olyan gyakorlatokat is, amelyek ezt a területet edzik. Kattintsatok ide, mutatunk néhányat.

A motivációra viszont szükségünk van, ezért meg is kértük grafikusunkat, Olgit, hogy vázoljon fel nekünk az ironmanbudapest.hu-n megjelent videó alapján egy motivációs infografikát, amelyen a futás és a kiegészítő gyakorlatok összes pozitív hatását láthatjuk. Szeretnénk tudni, mi minden történhet a testünkkel. Természetesen tudjuk jól, hogy mindenkinek másképp alakul majd a teste. Van, akinek a karja is formásabb lesz, más ezt csak úgy éri el, ha külön súlyokkal fut. Van, akinek vékonyabb lesz a dereka, de van, akinek inkább a vádlija formálódik.

Forrás:
Petrovits Olga

Mikor indul be a zsírégetés?

Tudtátok, hogy a rendszeres bemelegítés és a lassan kezdődő futás elég időt hagy a szervezetnek, hogy beindítsa az „üzemanyag-ellátást”? Tudtátok, hogy így már a tizedik percben erősebbnek érezhetitek magatokat, mint a futás előtt? Az 51-szeres IRONMAN, Kropkó Péter ebben a cikkben azt is elárulja, hogyan és hány percet kell futnotok, hogy a szervezet a zsírtartalékokhoz nyúljon.

A helyes futás

A legtöbb kezdő elköveti azt a hibát, hogy gyorsan szeretne fejlődni, hatalmas elánnal veti bele magát a futásba. Ez nem várt sérüléseket okozhat, amelyek visszavetik a fejlődésben, mert ki kell hagynia az edzéseket. Ide kattinva négyhetes edzéstervet kaptok, amely segít a felkészülésben, de fokozatosan terheli a szervezetet.