Szokjatok le a cukorról néhány könnyű trükkel!

Szokjatok le a cukorról néhány könnyű trükkel!

Mindenki jól tudja, hogy a cukor szívbetegséget, emésztési problémákat és elhízást okozhat, mégis fogyasztjuk. Ellenállhatatlan egy csomag gumicukor, egy pillekönnyű vattacukor, vagy a reggeli kávéhoz egy kis édesítő. Ám ha kipróbáljátok a most következő trükköket, sokkal könnyebb lesz a cukorról leszokni.

Általában az egészséges életmód egyik legfontosabb lépése a cukor minimalizálása – ideális esetben elhagyása – az étkezésben. Ezt azonban sokkal egyszerűbb kimondani, mint a gyakorlatban teljesíteni. Hiszen főzés, sütés során is rengeteget használunk belőle és akkor még nem beszéltünk a teáról, kávéról és a limonádéról. Most hoztunk néhány trükköt a Mindbodygreenről, ha szeretnétek a cukorral szakítani.

1. Stressz

Mielőtt az édességért nyúlnátok, számoljatok el háromig és gondoljátok végig, hogy miért teszitek. Ha érzelmi okokból esztek, akkor inkább zárjátok el az édességet magatok elől. Ha stresszesek vagytok, akkor jó esetben menjetek el edzeni, ami kiválóan levezeti a feszültséget és még az éhség is megszűnik, sőt semmilyen cukros üdítőre nem vágytok majd, csak tiszta vízre. Ám ebben a helyzetben az is működik, ha csak elterelitek a figyelmeteket, zuhanyozzatok le, nézzetek meg egy filmet, vagy ha nagyon éhesek vagytok, főzzetek valami egészségeset!

2. Ne vásároljatok!

Ez a legegyszerűbb tipp, ami a leghatásosabb. Ne vásároljatok és halmozzatok fel otthon hatalmas mennyiségű cukrot és csokit. Ha nincs otthon, nem is fogjátok megenni.

Forrás:
pixabay.com

3. Reggeli

Igen, a lekváros fonott kalács nagyon finom, de nem reggelire. Ne magas cukortartalmú ételeket fogyasszatok a korai órákban, mert ilyenkor az inzulinszintetek hirtelen megnő, aztán pedig gyorsan leesik. Emiatt a nap folyamán többször nyúltok édeshez.

Forrás:
pixabay.com

4. Éhség

Ne várjatok addig, amíg éhesek lesztek. Ha olyankor ültök le enni, amikor már nagyon éhesek vagytok, akkor hajlamosabbak vagytok többet enni, például egy desszertet is befaltok, pedig nem biztos, hogy megettétek volna, ha nem vagytok farkaséhesek. Tervezzétek meg az étkezéseiteket és ne hagyjatok ki egyet sem.

5. Folyadék

Igyatok elegendő vizet! Nemcsak a fejfájást és a fáradtságot kerülhetitek el vele, de a bőrötökre is pozitív hatással van és még enni sem fogtok annyit. Gyakran ugyanis a szomjúságot összetéveszti az agyatok az éhséggel, a megoldás tehát a víz.

Forrás:
pixabay.com

A VOUS-lányok már kísérleteztek a cukormentes élettel, Sophie kipróbálta, milyen lemondani az édességekről, Kitti pedig a csokival szakított.