Azt azonban ne felejtsétek el, hogy a tanrendet nálam sokkal hozzáértőbb emberek állítják össze, nem véletlenül úgy, ahogy. De ha egy kicsit gyakorlatiasabb szeretnék lenni, bizony lettek volna fontosabb dolgok is, mint a szublimáció.
Hozok nektek 5 olyan dolgot, ami sokkal hasznosabb lett volna, ha megtanítják az iskolában.
1. Kovalens kötés helyett adózás
Mondjuk a négyszáz-huszonkettedik kémiai egyenlet helyett elmondhatták volna, hogy is működik az adózási rendszer, hogyan kell kitölteni a NAV-os papírokat, hogyan nyissunk bankszámlát, vagy mi a teendő biztosításkötéskor. Viszont itt megtudhatjátok, mit kell tennetek, ha egyéni vállalkozók szeretnétek lenni.
2. Milyen jogaink vannak?
Történelemórán talán érintettük a témát, de azt soha senki nem mondta el, milyen jogaink vannak. Ja, de jogunk van tanulni.
3. Illemtanóra
Persze a nevében is benne van, hogy „óra”, de kérem szépen, tudjuk, hogyan zajlottak ezek a tanórák.
Fizikaórán rosszak voltatok, ezért illemóra/osztályfőnöki óra helyett dupla fizikát tartunk!
4. Nyári olvasónapló írása helyett/mellett diákmunka
Jó tanácsok, diákszervezetek kontaktjai, hol érdemes munkát vállalnunk, stb. Jó lett volna, ha tudatosan felkészítenek bennünket a nagybetűs MUNKÁRA.
5. Hogyan vegyünk fel hitelt
Itt nyilván nem arra gondolok, hogy arra buzdítottak volna bennünket, hogy kölcsönt vegyünk fel, de a matekórára bemagolt definíciók helyett nagyobb hangsúlyt kellett volna fektetni a gyakorlati részre. Adósságcsapda és társai…