zöldségek brokkoli

Alapszabályok, amikre oda kell figyelnetek vegaként

Simán előfordulhat az, hogy nagy húsimádóként hirtelen elönt titeket valami furcsa érzés és „hirtelen” vegetáriánussá váltok. Van egy barátnőm, aki hasonló módon lett vega. Annyi állattetemet boncoltak a laborban, hogy szegénykém már rosszul volt, ha húst látott. Én személy szerint elképzelhetetlennek tartom, hogy vega legyek, de ezek után már bármi megtörténhet. De mikre kell figyelnetek, ha ti is életmódot váltotok?

Arról az öt helyről már írtunk nektek, amit vegaként mindenképpen meg kell látogatnotok. Most pedig az is kiderül, mire kell nagyon odafigyelnetek, ha húsmentes irányba változik az étrendetek: a Mindbodygreen segítségével elhoztam nektek azokat a dolgokat, amiket mindenképp figyelembe kell vennetek!

Tegyétek le a sajtot!

A húst sajttal helyettesíteni a legnagyobb baklövés, amit elkövethettek, úgyhogy jogosan foglalja el a ranglétra tetejét az elkövethető hibák listáján. Mégis sokan beleesnek: az új vegetáriánusok (ne vegye mindenki magára!) úgy gondolják, hogy valamivel helyettesíteniük kell a fehérjét és a sajtra esik a választás. Nem esznek többé húst, de jóval több sajtot visznek be a szervezetükbe, mint azelőtt. A sajt és a tejből készült termékek rengeteg zsírt tartalmaznak és rendkívül kevés egészségügyi haszonnal járnak.

Figyelem, senki nem mondja, hogy tegyetek le a sajtról, csak ne a hús helyett fogyasszátok!

Egyetek szénhidrátot!

Amiért a testetek igazán könyörög vegaként az bizony a szénhidrát. Nem feltétlenül a péksütikre, a kenyérre és a tésztákra kell gondolnotok. A természetes szénhidrátokért kiált a szervezetetek: rizs, babok, nyers gyümölcsök és zöldségek. Tehát ne a mesterséges lisztből készült ételekre fektessétek a hangsúlyt!

tészta penne szénhidrát
Forrás:
pixabay.com

Tartsátok meg a két lépés távolságot a mirelitkajáktól!

A fagyasztott zöldségek és vegaburgerek nem a barátaitok, ha vegák vagytok. Ne ezek legyenek a diétátok fő alkotóelemei. Tévhit: nem ettől lesztek extraegészségesek. Az biztos, hogy nagyon finomak, ugyanúgy, mint a sajt, de nem természetesek. Mivel mirelit ételekről beszélünk, feldolgozott, már-már majdnem kész ételekről van szó, így már nem olyan természetesek, ennek köszönhetően pedig kevésbé egészségesek.

Csak ésszel és odafigyeléssel táplálkozzatok!