lilla1

Viszlát, pánik, helló, boldogság! – így szervezzétek stresszmentesen az esküvőtöket

Azt hiszem, a legjobb, ha ezt a cikket azzal a kijelentéssel kezdem, hogy nekem bizony van egy listás füzetem. Igen, egy olyan füzet, amibe csak teendőlistákat írok. Elég beteg, mi? Ebből is jól látszik, hogy imádok szervezni, és két megszervezett esküvővel a hátam mögött azt hiszem, tudom, hogyan kell stresszmentesen ilyen vagy olyan eseményeket rendezni. Ha ti is éppen az esküvőtök szervezése közepén tartotok, ez a cikk nektek szól! Hasznos tippeket kaphattok arra, hogy csak a rózsaszín köd borítsa el az agyatokat a nagy napon, és ne a szervezés okozta ideg!

A stresszmentes esküvőhöz a legfontosabb, ha már az elején kitaláljátok, milyen esküvőt is szeretnétek: nagyot, hagyományosat, piknikeset vagy éppen egy picit, meghitt szertartással? A vőlegény mennyire szeretne beleszólni? Vagy különösebben nem érdekli és szabad kezet ad? Azt hiszem, ha ezeket jó előre tisztázzátok, akkor minden jóval egyszerűbb.

„Fontos az is, hogy a pár EGYÜTT döntsön, ketten legyenek a folyamatban, a vőlegény is segítsen, legyen jelen, mondja el, mit gondol. És az sem árt, ha van egy-két megbízható barátnő, akik vesznek le súlyt a menyasszony válláról és segítik őt, elterelik a figyelmét, ha már nagyon szorul a hurok" – mondja Kuzma Orsi esküvőszervező.

undefined

Minden, amit egy második esküvőről tudni akartok

„A lánykéréskor mindösszesen nyolc hónapja ismertük egymást, a szülinapomon történt. És hogy az élet mekkora rendező? Hát hatalmas, hiszen akkor még hivatalosan férjnél voltam, mert a válóper jó ideje húzódott, hiába a közös megegyezés, a közös gyerek és a bírósági nyári szünet jól elhúzta az ügyet. Na, már sokaknál biztos ez is kiverte a biztosítékot, hogy férjezett a menyasszony, de amikor az esküvőt kezdtük el tervezgetni, akkor voltunk igazán bajban. Mit is illik?” – szól egy korábbi cikkem, amiben mindent megtudhattok a második esküvő lebonyolításáról

Fő a bizalom!

Ha esküvőre adja az ember a fejét, akkor azért már rendelkezik egy kis önismerettel. Ilyenkor jó megvizsgálni, mit is szeretnénk: a szervezés minden örömét és nyűgjét a nyakunkba venni, vagy inkább megbízunk egy profit, vagy az örömanyákra hagyjuk. Tegyünk úgy, ahogy a jellemünk megkívánja. „Mindenkinek a saját esküvője a legfontosabb, minden körülmények között, és sajnos előfordul, hogy az irányítást még esküvőszervezői segédlet mellett sem képes kiengedni a kezéből az ara” – hívja fel a figyelmünket Orsi az egyik leggyakoribb hibára, amit az arák azután követnek el, hogy szakavatott segítséget kértek, és hozzáteszi:

Egy ara számára előfordulhat, hogy az esküvő megszervezése őrült nehéz helyzet, mert gyakran többletmunkával, extra körökkel, extrémebb esetekben felfokozott indulatokkal – hisztivel, kiabálással és sok vitával járhat.

Orsi szerint a legfontosabb, ha már megbíztunk egy esküvői szolgáltatót, akkor bízzunk meg benne teljesen, és ne ellenőrizzük és vonjuk kétségbe folyton a döntéseit, képességeit! (Orsi egyébként a beszélgetésünk során önkritikusan megjegyzi, hogy saját tanácsát sem fogadja meg, hiszen ő szervezi a saját esküvőjét.)

Forrás:
istock

Maradjunk önmagunk!

Az önvizsgálat a szervezés más fázisában is jól jön. Fontos megjegyezni: semmiképpen ne vetkőzzünk ki önmagunkból! Mások konttyal és műkörömmel házasodnak, de mi nem vagyunk ilyenek? Divatosak az egyszerű ruhák, de mi királylányként akarunk tündökölni, vagy éppen ellenkezőleg, mindennél fontosabb, hogy az egész nap viselt ruha kényelmes legyen? Ha ezekre a kérdésekre őszintén, jellemünk és habitusunk szerint válaszolunk, akkor biztosan stresszmentesebb lesz az esküvő, hiszen nem kényszerítjük bele magunkat egy tőlünk távol álló szituációba.

„Nincsen stresszmentes rendezvény a világon, így esküvő sem. A legkönnyebben akkor lehet a sok idegeskedést kiküszöbölni szerintem, ha elfogadjuk, hogy vannak olyan tényezők, amiken nem tudunk változtatni. Vannak olyan dolgok, amik akkor is elromlanak, ha hónapokat görcsölünk rajtuk” – fogalmazza meg a legnagyobb igazságot Orsi, és hozzáteszi, szerinte a stresszmentes szintet akkor éri el a pár, amikor a külsőségeket elengedve, a születendő család és kettejük boldogsága miatt tartják azt a bizonyos nagy napot.

séllei lilla esküvő

5 tuti tipp tőlem a stresszmentes esküvőhöz

1. Kezdjétek el időben! DE TÉNYLEG! Nem számít, ha mindenki hülyének néz, hisz még egy év van az esküvőig, tényleg kezdjétek el!

2. Készítsetek listákat, táblázatokat! Az online verzióval jártok a legjobban, hiszen így másokkal is megoszthatjátok. Időzítsétek a feladatokat, húzzátok ki a már elvégzett teendőket!

3. Ne csináljatok mindent egyedül! Kérjetek profi vagy éppen családi, barátnős segítséget, az egyes feladatokhoz rendeljetek felelősöket! Kérjetek számon! Nem baj, ha diktátornak tartanak, ez a ti esküvőtök!

4. Beszéljétek meg a vőlegénnyel, mit és hogyan szeretnétek, utána pedig meg se halljátok a család és/vagy a barátok kritikáit, módosítási javaslatait – ez csak feszültséget szül, és ez a ti esküvőtök!

5. Semmi sem tökéletes! Ha valami – dekor, zenekar, helyszín – nem jön össze, engedjétek el! Keressetek újabb megoldást, és higgyetek benne, nem véletlenül történt így, a végén minden a legjobban alakul!