tévhit  egészséges étkezés

Az 5 legnagyobb tévhit az egészséges étkezéssel kapcsolatban

A táplálkozással kapcsolatos tévhitekből Dunát lehetne rekeszteni. Sokan azt hiszik, az egészséges táplálkozás bonyolult, átláthatatlan és megközelíthetetlen rendszer. És valami kattanása tuti van annak, aki így él.

Először is tisztázzuk, hogy az egészséges táplálkozás és a diéta két külön dolog. A diéta speciálisan összeállított étrend fogalmát takarja, amelyet úgy alakítunk, hogy fogyás, testzsírcsökkenés legyen az eredménye. Az egészséges táplálkozás nem erről szól, sajnos ezt nagyon sokan félreértik. 

1. tévhit: Ha valaki egészségesen eszik, az fogyókúrázik

Hát nem. Az egészséges étkezés nem jár együtt koplalással, sőt. Pont azt jelenti, hogy a szervezetet csakis olyan tápanyagokkal látjuk el, amelyekre szüksége is van. Nincs túlevés, és a kimondottan egészségtelen ételeket is hanyagolni kell. Akár ideális a testsúlyunk, akár fogyni szeretnénk, az egészséges táplálkozás NEM fogyókúra.

Az egészséges életmód kulcsa viszont az egészséges étrend.

2. tévhit: A fogyásnak van titka

Semmiféle titok nincs a fogyásban, nem létezik csodaszer, nincs trükk. Ahányan létezünk, annyifélék vagyunk, ezért másként reagálunk a különböző étrendekre. Ami valakinél működik, azt másnál nem biztos. Ráadásul gyakran kiderül, hogy a csodaprogramok hatása csak átmeneti. Általában bármi, ami túl szép, hogy igaz legyen, az nem is igaz.

3. tévhit: Nincs siker kalóriaszámolás nélkül

Na most, ha valaki pizzán és hamburgeren él, viszont számolja a kalóriát, ne lepődjön meg, ha nem működik. Persze, jó dolog felírni, mit és mennyit eszik az ember, de ez nem feltétlenül szükséges. 

4. tévhit: Nehéz és bonyolult dolog az egészéges táplálkozás

Ez is téves! Az egészséges étrend követéséhez nem kell atomtudósnak lenni. Mindössze egy könnyen kivitelezhető keretre van szükség, amely egyszerű szabályokat határoz meg. Többnyire irányelvek saját magunknak. 

Forrás:
iStock

5. tévhit: Az egészséges étkezés unalmas, rossz ízű, és nem lehet tőle jóllakni

Ez a kedvencem... Most komolyan, ha próbáltátok már, akkor pontosan tudjátok, hogy az egészséges ételek igenis finomak, az egészséges étrend változatos, és hosszabb időre eltelíthet, mint az egészségtelen ételek. Sokan, akik egészséges étrendre váltottak, köszönik szépen, de egyáltalán nem hiányolják a korábban fogyasztott ételeket. 

Azért ehhez Bio Gabinak is van néhány szava

Az utolsó ponthoz azért Bio Gabinak, a 21 NAP pont neked táplálkozásért felelős szakértőjének is volt egy-két szava, és képzeljétek, néhány ötletet is hozott, hogyan dobhatjuk fel az egészséges reggeliket.

Az egészséges növényi nyersanyagok gyakran önmagukban natúr ízűek, ezért mind az édes, mind a sós formák esetén szükséges némi kreativitás.

Ha édes ízekre vágyunk, akkor a zabkásához vaníliapudingot ajánlanék. A köleshez kesutejszínt vagy fahéjas diókrémet használhatunk, de a datolyás banánszósz is igen finom a kásákra. A vaníliával kevert kókuszcukor vagy a gesztenyekrém is izgalmas ízt ad.

Forrás:
iStock

A sós ételeken a paprikakrém, a sörélesztőpehely, citromlé és narancslé, az ananász sokat dobhat. Egy kis pirított szezámmag, tökmag, sült dió akár darálva is csodákra képes a készételre szórva. A bazsalikom, rozmaring, kakukkfű, oregánó és a szerecsendió kedvelt fűszerünk. A savanyított káposzta kellemes savanykás íze a melegben szintén különleges.”

Ezek után megkívántátok a zabkását?