Huszonévesen tietek a világ? – Éljetek a lehetőséggel, és most alapozzátok meg az egészségeteket! M.Luca

3 dologra figyeljetek huszonévesként – így nem nullázzátok le testeteket!

Huszonévesen bizony a mienk a világ! Hamvasok vagyunk, csilingel a nevetésünk. Vallom én is büszke 25 évesen, annak ellenére, hogy bizony már most érzem, hogy a 25 nem 20. Én megtapasztaltam, miért fontos odafigyelni magunkra már a húszas éveinkben, most pedig elárulom nektek a három legfontosabb dolgot.

A Sziget apropóján eszembe jutott, hogy mit csináltam éppen ezekben a napokban öt évvel ezelőtt: izgatottan készülődtem a napi 12 órás műszakomra az egyik pult mögött. Anyukám szörnyülködve kérdezte, hogy akkor most tényleg este 6-tól reggel 6-ig fogok-e dolgozni. Naná! 5-6 éjszakát fél lábon is kibírok! Három Szigeten is végignyomtam az éjszakázást, és

e három év alatt megtapasztaltam, miért fontos magamra odafigyelni már a húszas éveimben.

Míg az első évben teljes erővel tomboltam végig még munka mellett is a fesztivált, addig a harmadik évben már a felénél ki voltam merülve, idén pedig pár hete szomorúan konstatáltam, hogy két sör és egy pohár bor után is fejfájással indul a másnap. Pedig még csak a húszas éveim felénél járok!

másnaposság

Kegyetlen másnaposság két pohár sörtől? 25 felett ez nem kihívás

„Vannak azok a bulik, amik után másnap mozdulni sem bírtok az ágyban. Amikor vízszintesbe felülni is kínszenvedés, amikor a fejetek elviselhetetlenül hasogat, és amikor az ébredés pillanatában realizáljátok, hogy átaludtátok az egész napot” – írja a VOUS-lányok közül Viola is ebben a cikkben. Bizony, a szerkesztőségben sem én vagyok az egyetlen, aki 25 éves kora fölött szenved két pohár sörtől.

Ez is bizonyítja, hogy érdemes kialakítani már most egy olyan életmódot, ami hosszú távon fenntartható, egészséges, és biztosítja, hogy nem teljesen kiégve vágtok majd bele a harmincas éveitekbe. A húszas évek elején nagyot fordul veletek a világ: már régen vége a gimnáziumnak, ahol reggel 8-ra ott kellett lenni, rendszeresen ellenőrizték, hogy tanultok-e, és anyu csomagolt uzsira szendvicset. Most már a magatok urai vagytok, azt tanuljátok, ami tényleg érdekel titeket, dolgoztok, pénzt kerestek, talán el is költöztetek otthonról.

Micsoda szabadság!

Rájöttetek azonban, hogy ez rengeteg felelősséggel is jár, hiszen magatoknak kell elintézni rengeteg dolgot, amit eddig készen kaptatok. Ki kell alakítanotok azt a szokásrendszert, ami megalapozza egész felnőtt életeteket. Sőt, rossz hírem van: most nem csak ti vagytok a tét, valószínűleg gyermekeiteknek is ezt fogjátok majd továbbadni. Nézzük, mi az, amiről azt hiszitek, hogy bírjátok, és mi az, amit viszont tényleg jó lenne betartani.

Táplálkozás

A húszas években még meglepően jól tolerálja testetek a szemét kaját, ha bár tudjátok, hogy ez azért nem a legjobb megoldás sem az egészségetek, sem az alakotok miatt. Viszont sajnos az egyetemi ösztöndíj nem egy lottónyeremény, ahogy a diákmunkától sem fogtok bankot robbantani, így nem fér bele mindennap a lazacsteak rukkolával. A megoldás? Tanuljatok meg főzni – ahogy Anna is tette, miután elköltözött otthonról! Annyi egyszerű, gyors, variálható étel van, essetek neki a kísérletezésnek, és nemcsak a pénztárcátok és az alakotok, de az egészségetek is meg fogja hálálni, hiszen így pontosan tisztában lesztek vele, mi kerül a testetekbe.

Spórolás táblázat Karácsonyi Anna

Spóroljatok egy kisebb vagyont mindössze egyetlen táblázat segítségével!

Grafikusunk, Panka tavaly, a karácsonyi időszakra készített spórolós táblázatot. Spórolni azonban nemcsak karácsonyi ajándékokra lehet, hanem az egészségetekre is. Meglátjátok, egy kis odafigyeléssel milyen könnyen takaríthattok meg egy kisebb vagyont.

A cikket és a táblázatot ide kattitva érhetitek el.

Mozgás

Vallom, hogy a végtelen számú sport közül mindenki meg tudja találni azt, amit élvez, amit szívesen űz heti háromszor. Húszévesen még könnyű dolgotok van, hiszen testetek prímán képes adaptálódni nagyjából bármihez, amivel terhelitek – persze fő a fokozatosság. Ha bokszolni szeretnétek, vagy légtornászni, az is mehet, bár eleinte biztos kínozni fog az izomláz, és paradicsompiros lesz a fejetek óra végére, de aztán belejöttök, és egyre hajlékonyabbak, erősebbek, kitartóbbak lesztek.

Csodálatos lesz megtapasztalni ezt a változást!

Ezekben az években még könnyebb ledobni a felesleges kilókat is, hiszen anyagcserétek elég jó hatásfokon működik. A rendszeres edzések mellé dobjatok be nagy sétákat, szabadtéri kocogást is, de a legtutibb, ha nem egyedül vágtok neki. Egy-két barátnő mindig óriási motivációt jelent, együtt könnyebb elkezdeni, és a közös mozgás építi a barátságotokat is.

Forrás:
iStock

Pihenés

Az egyetem hiányzás tekintetében nem olyan szigorú, viszont a hallgatói közösségek rendszeres késő esti összejövetelein kötelező a megjelenés! De ez nem okoz nektek problémát, hiszen szervezetetek pár óra szundikálás után is bírja a melót, ha pedig van lehetőségetek, simán alszotok délig. Bár a stabil bioritmus beállítása fontos feladat – vallják a 21 NAP – Pont neked életmódváltó programunk szakértői is –, azonban nem papolok most nektek erről túl sokat, ez úgyis csak akkor fog bekövetkezni, ha életeteknek is biztos rendszere lesz.

Egy dologra azonban figyeljetek: a testetek jelzéseire.

Egy-egy éjszakázás belefér, de ha ezt rendszeresen űzitek, akkor figyeljétek magatokat: mikor kezdtek enerváltak lenni, mikor fájdul meg a fejetek minden ok nélkül, mikor jelennek meg a táskák a szemetek alatt? Ilyenkor ideje kicsit alacsonyabb fokozatra kapcsolni, hogy testetek és lelketek is regenerálódni tudjon. Hiába bírnátok, nem érdemes a húszas éveitekben lenullázni magatokat!