Az augusztus az új január 21 nap

Az augusztus az új január – Ki mondta, hogy csak újévkor érdemes életmódot váltani?

Az újévi fogadalmakat sosem éreztem magamhoz közel. Az iskola miatt január elseje az év közepe volt, az igazi újrakezdést szeptember elseje jelentette, amikor a nyári szünidőnek vége lett, és újra vissza kellett ülni az iskolapadba. Számomra a fogadalmak ideje is ilyenkor jött el: idén nem az utolsó pillanatban tanulok majd a dolgozatokra, nem az óra előtti szünetben másolom majd a leckét, aztán egyetemen most már tényleg bejárok az előadásokra! Fedje jótékony homály e tanulmányi fogadalmaim sikerességét, inkább nézzük, miért nem érdemes várnotok az életmódváltással újév napjáig!

Álmok kontra célok

Tudjátok, mi a különbség az álmok és a célok között? Az álmok elérhetetlennek tűnő dolgok, mint a távoli hegy havas csúcsa. Nagyon messze vannak, és nagyon csábítóak, de ha csak ácsorogtok, sosem fogtok hozzájuk közelebb kerülni. Szerencsére éppen a célok lehetnek segítségetekre abban, hogy megmozduljatok.

Ne rögtön a hegycsúcsot célozzátok, hanem csak a következő útkereszteződést! Odáig el tudtok menni, nem? Ott kifújhatjátok magatokat, majd jöhet a következő rövidebb, belátható táv!

Így megy ez az életmódváltás során is. Ha kitűzitek magatok elé a célt, mondjuk hogy jövőre Heidi Klummal vonultok a kifutón... na, abba lehet, hogy tényleg ijesztő lenne belevágni. Bontsátok le kisebb falatokra, amik teljesíthetőek: ledobni pár kilót, formásodni, izmosodni, egyre egészségesebben táplálkozni, összebarátkozni Heidivel, de legalább Lily Aldridge-dzsel, satöbbi…

Okosan, okos célokkal

Bevett módszer az életmód-tanácsadók, a coachok és a pszichológusok körében, hogy a célállítás során okos, azaz SMART célokat tűzetnek ki a kliensekkel. Ez egy betűszó:

Specific – konkrét

Measurable – mérhető

Achievable – elérhető

Relevant – releváns

Time-boxed – Időben korlátozott

A lényeg, hogy nem elég, ha elhatározzátok, hogy többet fogtok sportolni. Meg kell határoznotok, pontosan mit fogtok sportolni, mennyit és mikor. Felül kell vizsgálnotok, hogy vajon milyen formában lehetséges és érdemes sportolnotok: például ha évek óta a legaktívabb perceiteket a hűtő felé sétálva éltétek meg, akkor felesleges megfogadnotok, hogy jövő héttől heti ötször crossfiteztek, mert úgysem fog menni, ráadásul még le is sérülhettek. Ehelyett, ha elmentek kocogni 2 kilométert heti háromszor a következő hónapban, már sokkal jobban hangzik. A hónap végén felül lehet vizsgálni, hogy sikerült-e teljesíteni, és esetleg növelni a távot, gyakoriságot, vagy sportot váltani, ha a futást már meguntátok.

Forrás:
iStock

Együtt, másokkal!

Sokat segít a fogadalmak betartásában, a célok elérésében, ha vizualizáljátok a végső állapotot. A már említett példánál maradva simán keressetek magatokról egy aranykori képet, vágjátok ki, és ragasszátok Heidi Klum mellé a kifutóra, majd tegyétek ki a hűtő ajtajára! Emellett fitspók gyűjtése, mutatós receptek lementése, moodboard készítése is segíthet szem előtt tartani a céljaitokat.

A másik nagy lendületet a közösség nyújthatja. Lehet akár a legjobb barátnőtök, akivel együtt nyomjátok az életmódváltást, lehet akár a jógacsoport, akikkel jó pacsizni egy fárasztó óra után, vagy egy Facebook-oldal, ahol rendszeresen lelkesítitek egymást a többi követővel. Így, hogy nem vagytok egyedül, sokkal könnyebb belevágni és bent maradni az adott programban.

21 nap logó fehér

Hol vagytok, 21 NAP-os lányok?

Te is csatlakoztál a 21 NAP – Pont neked programhoz? Előfizettél, és velünk kezdted az életmódváltást augusztus 22-én? Mutasd meg, honnan indulsz!

Küldd el a fotódat és a történetedet az info@vous.hu e-mail-címre a következő tárggyal: 21 NAP-os lány vagyok. A legjobb történeteket megjelentetjük itt a VOUS-n!

Posztolj Instagramra és Facebookra is! Használd a #21nappontneked hashtaget!

Miért függnétek dátumoktól?

365 lépés önmagunk felé
365 lépés önmagunk felé
Forrás:
Alexandra

Bár elterjedt szokás ez az újévi fogadalom, valójában teljesen felesleges életeteket, egészségeteket dátumokhoz kötni. Minden nap egy új nap, új esély arra, hogy jobbak legyetek, mint tegnap voltatok! Tudjátok, még hány új nap van január elsejéig? Tudjátok, mennyit fejlődhetnétek ez alatt a szűk fél év alatt? És el tudjátok képzelni, milyen hálásak lesztek magatoknak majd a téli didergés kellős közepén, hogy ti már régen elkezdtétek, és januárban már veteránként nyomjátok az edzőteremben a sok kezdő, újévi fogadkozó között?

Nem is beszélve a jövő nyárról, amikor végre nem kell majd májusban pánikolnotok, hogy nemsokára itt a strandidő, és megint nem mertek bikinit felvenni! Ti csak legyintetek a sopánkodó kollégákra, nevettek a magazinok biztos hatást ígérő villámdiétáin, 

mert büszkén gondoltok vissza augusztusi énetekre, aki volt olyan bátor, hogy vállalta a kihívást, majd volt olyan kitartó, hogy az egészséges életmódot nemcsak futó hóborttá, hanem élete részévé, rutinná tette.