diéta

Ne essetek a koplaló lányok hibájába – így diétázzatok helyesen!

Sok lány beleesik abba a hibába, hogy olyan diétába kezd, amitől a szakemberek óva intenek minket. Ne legyetek ilyen lányok, vigyázzatok az egészségetekre! Máris mondjuk, hogyan fogyjatok úgy, hogy ne okozzatok kárt magatoknak.

Ne feledjétek: az, hogy koplaltok, önmagában még nem fogja megoldani az önértékelési problémátokat. Koplalni tilos, diétázni szabad, de akkor is érdemes mellette valamit mozogni. Ezeken kívül még három dologra érdemes nagyon odafigyelnetek, ha le szeretnétek adni pár kilót.

Értékeljétek, hogyan érzitek magatokat a diéta közben!

Egy klinikai pszichológus, Jennifer Kromberg szerint ha túlságosan sok kalóriát vontok meg magatoktól, akkor túl fáradtnak, ingerlékenynek érzitek majd magatokat, arról nem is beszélve, hogy egy kis székrekedés is párosul majd a dologhoz. A kalóriák hirtelen drámai bevitele pedig szintén kellemetlen tüneteket okozhat: menzeszkiesést, izomtömegvesztést, bőrkiszáradást és hajtöredezést – mondja Kathryn Johnson dietetikus. Tehát ha kellemetlenségeket tapasztaltok, akkor nem jó úton jártok.

Forrás:
pexels.com

Figyeljétek a számokat!

Az, hogy mennyi kalóriát kell vesztenetek ahhoz, hogy fogyjatok, rengeteg dologtól függ. Mérjétek meg a tömegeteket, a magasságotokat, de vegyétek figyelembe az életkorotokat és a mindennapos fizikai aktivitásotokat is! Ezután tűzzétek ki, mikorra szeretnétek elérni az álomalakot, és hogy mennyi kalóriát kellene leadnotok. Ha az elvesztendő kalóriák száma több, mint amennyit be kell vinnetek a szervezetetekbe, akkor a végén kényszeresen még többet fogtok bevinni, vagyis hízni fogtok – írja a Women’sHealth. Bizony, csajok, a szervezet nem hagyja, hogy éhezzetek… csak okosan a diétával!

emcsi

„Ha lehetne, csak székelykáposztán élnék” – A VOUS leglazább szerzője, Emcsi is belevág az életmódváltásba

Augusztus 22-én elindult a 21 NAP – Pont neked program, amely az életmódváltáshoz nyújt személyre szóló segítséget mindazoknak, akik úgy döntenek, az állandó halogatás helyett itt az ideje a cselekvésnek! Még több információért és Emcsivel készült interjúnkért kattintsatok IDE!

A tápanyagbevitelre is fektessetek hangsúlyt!

Ne csak a kalóriák lebegjenek a szemetek előtt! A szervezetetek kidől, ha nem étkeztek rendesen. Győződjetek meg róla, hogy elegendő tápanyagot visztek be. Ezért szoktak sokan dietetikushoz fordulni, aki el tud titeket indítani a helyes úton. De ha mégis megkerülitek a szakembert, Kathryn Johnson javaslata az, hogy tervezzétek meg, mit esztek egy nap.

A napi tápanyagbevitelnek ezekből kell állnia, hogy egészségesek maradjunk: gyümölcsből, zöldségből, gabonából, fehérjéből és tejtermékből.

Figyelem, lányok! Ha nem táplálkoztok rendesen, annak súlyos következményei is lehetnek! Akár depressziós vagy önbecsülési problémákat is előidézhet a nem megfelelő tápanyagbevitel. Semmiképp se koplaljatok! Inkább vágjatok bele a 21 Nap – Pont neked programba!