alvás 21 nap

Így aludjatok vissza, ha felriadtatok az éjszaka közepén

Biztos ismerős a szitu, amikor mindent megtesztek, hogy tökéletes pihenés várjon rátok, de valami mégis felriaszt benneteket az éjszaka közepén. És ami még ennél is rosszabb: ilyenkor gyakran előfordul, hogy reggelig a plafont bámuljuk, mert nem tudunk visszaaludni. Hogy ez ne fordulhasson elő még egyszer, következzen pár hasznos tipp!

Lenémítottátok a telefont, megittatok lefekvés előtt egy bögre forró teát, megvolt az esti habfürdő illóolajokkal, és még csak nem is kell korán kelnetek? Elsőre tökéletes alvásnak ígérkezik, mégis előfordulhat, hogy valami felébreszt benneteket az éjszaka kellős közepén, aztán pedig reggelig nem tudtok visszaaludni, így a sok igyekezet a kényelmes pihenésért kárba vész.

Ne hagyjátok, hogy az ilyen felriadások elrontsák az éjszakai pihenést! Legközelebb, ha felébredtek, és hajnali kettőt mutat az óra, próbáljátok ki a most következő tippek valamelyikét!

Készítsetek határidőnaplót az ágy mellé!

Felébredtek arra, hogy pisilnetek kell, és aztán reggelig azon zakatol az agyatok, hogy mi mindent kell majd elintéznetek aznap? Előzzétek meg a hajnali idegbajt azzal, hogy bekészítitek egy határidőnaplót az éjjeliszekrényre! Így ha zsúfolt nap elé is néztek, pár perc alatt rendszerezni tudjátok a gondolataitokat, és meg is tudjátok tervezni a napot. Ha pedig már órára pontosan tudjátok, mikor mit fogtok csinálni, elégedett nyugalommal szunnyadhattok vissza az álomvilágba!

Nézzetek meg egy videót, de ne akármilyet!   

Természetesen ezúttal nem Britney legújabb videoklipjére gondolok. Ezer meg ezer olyan videót találtok az interneten, amelyek olyan ismerős, de egyben monoton zajokat rögzítettek, mint mondjuk a villany lekapcsolása vagy halk suttogások, amik segíteni fognak abban, hogy visszaszenderedjetek az álmotokba. Vagy ha könnyen el tudtok aludni intenzívebb hangok alatt is, betehettek egy hangoskönyvet – de mindenképp olyat válasszatok, amit már kívülről fújtok, nehogy az legyen a vége, hogy egész éjjel hallgatjátok az izgalmas történetet.

Forrás:
Pixabay

Számoljátok a légzéseteket!  

Bizony, ne a bárányokat, mert őket elég könnyű szem elől téveszteni. Sokkal hatásosabb, ha a légzésetekre koncentráltok, és igyekeztek egyre ritkábban, egyre mélyebbeket lélegezni. Ha pedig úgy érzitek, hogy jól bírja a tüdőtök, próbáljátok ki a 4–7–8 légzést, amelynek segítségével elvileg egy perc alatt el tudtok aludni!

Vizualizáljátok a gyerekkori otthonotokat

Ha részletekbe menően kell valamit elképzelni, mi más lehet alkalmasabb a feladatra, mint egy olyan helyiség, aminek minden zugát ismeritek? Ha már egy ideje a plafonnal szemeztek az éjszaka közepén, próbáljátok meg elképzelni a lehető legrészletesebben a gyerekkori otthonotokat! Semmit sem ér kihagyni: még a szobátok sarkában foszladozó tapétát se hagyjátok ki a képből! Ha ennyire ismerős terepen mozogtok, könnyen visszaaludhattok.

Csepegtessetek levendulaolajat a párnátokra!

Tanulmányok kimutatták, hogy a levendulaolaj illata lelassítja a szívverésünket és segít relaxálni.

Forrás:
Pexels

Fordítsátok másfelé az ébresztőórát

Mert amikor már egy ideje ébren vagyunk, rendkívül fenyegető tud lenni az ébresztőóra lapja, ami mutatja, hogy az idő bizony telik, és egyre kevesebb és kevesebb időnk maradt arra, hogy aludjunk. Egyébként korábban írtunk már nektek arról, hogy ébresztőórát sem feltétlenül egészséges beállítani – ha tudni akarjátok, hogy miért, kattintsatok ide! 

Keljetek fel és üljetek le

Ha már több mint fél órája nem sikerül visszaaludni, a legjobb lesz, ha felkeltek. Szellőztessetek egyet, simítsátok ki magatok alatt a lepedőt, járjatok egyet a hálószobában. Néha nem kell más, csak egy kis környezetváltozás ahhoz, hogy utána újra álomba tudjatok zuhanni!