készülődés cipő eszközök sport

Alacsony a vérnyomásotok? Egy mozdulattal tehettek ellene!

Valamelyik nap arra jöttem rá, hogy az ember hajlamos nem felismerni az egyértelmű jeleket. Néha némi rosszullét esetén képesek vagyunk átváltani olyan erős hipochonder üzemmódba, hogy a banális, egyszerű okok az istenért sem jutnak az eszükbe.

Reggel felkeltem, és egész nap képtelen voltam normális üzemmódban létezni. Dekoncentrált voltam, szédültem, fájtak az izmaim. Vitaminhiány? Izomgyengeség? Izomsorvadás? Vajon mi lehet? Ilyeneken agyaltam, és ezen a gugli sem segített. Végül egy gyógyszerész ismerősöm homályosított fel egyetlen kérdéssel:

nem alacsony a vérnyomásod?

Naná, hogy az volt. Világéletemben alacsony volt a vérnyomásom, mindössze csak elfeledkeztem róla. Mint ahogyan elfeledkeztem arról is, hogy lassan egy hete egyáltalán nem ittam kávét, mivel letettem a tejet. Én pedig köztudottan csak a tej miatt iszom kávét. Pedig az alacsony vérnyomás minden tünetét érzékeltem:

Súlyosabb esetben akár el is ájulhat valaki, ha gyorsan nem tesz valamit azért, hogy a vérnyomását feljebb tolja. Ájulás, erős szédülés leginkább helyzetváltozáskor fordulhat elő, például, ha hirtelen fekvő helyzetből felálltok. Ilyenkor menjetek friss levegőre, igyatok, a fejeteket hajtsátok a térdetekre, hogy a vér oda áramoljon, és csak óvatosan mozogjatok, amíg jobban nem lesztek. Hosszú távon az alacsony vérnyomás alvásszavarokkal, szapora szívveréssel, depresszióval, gyakori fejfájással és fülzúgással is járhat, így jó, ha házi praktikákkal, némi odafigyeléssel tesztek arról, hogy ne legyen túl alacsony.

Forrás:
istock.com

Igyatok sok vizet!

Gyakran a kevés folyadékbevitel miatt zuhan le a vérnyomásotok, így igyatok meg mindennap legalább két liter vizet. A víz serkenti a vérkeringéseteket, és az oxigén is gyorsabban jut el a sejtjeitekbe.

Növeljétek a sóbevitelt!

Emeljetek egy kicsit a sóbeviteleteken, ugyanis a sóban található nátrium és klór segít a vérnyomás normalizálásában, és szabályozza a folyadékegyensúlyt is. 

Sportoljatok!

A rendszeres sport javítja a vérkeringéseteket, így iktassatok be több sportot az életetekbe. Leginkább az állóképességet javító sportokat válasszátok, például fussatok vagy ússzatok!

Kávé – zöld tea

Mértékkel, de érdemes naponta két csésze zöld vagy fekete teát, esetleg kávét innotok. A bennük lévő koffein ugyanis növeli a vérnyomást.

Csak semmi hirtelen mozdulat!

Reggelente ne pattanjatok ki egyből az ágyból, hanem szépen lassan üljetek fel. A hirtelen mozdulattól ugyanis hirtelen esik le a vérnyomás, ami akár ájulással is végződhet. Legyetek türelmesek!

Fogyasszatok hasznos gyógynövényeket!

Néhány gyógynövény vagy fűszer főzete ugyanis hatékonyan segít a vérkeringés normalizálásában. Ilyen például a borsikafű, a rozmaring, a majoránna, de a fagyöngy is ismert vérnyomásszabályozó szerepéről.