cookta dieta

Fogyni akartok és csak a kalóriákat számolgatjátok? Valamit rosszul csináltok!

Ha fogyni szeretnétek, akkor valószínűleg többet nézegetitek az élelmiszerek összetevőit, mint a Facebook-profilotokat. Ennek ellenére ha nem tudjátok, hogy pontosan hogy is kezdjetek bele az adatok dekódolásába, ez a kis lista segíteni fog nektek az eligazodásban! Spoiler: nem a kalóriamennyiség az egyetlen, amin rajta kell tartanotok a szemeteket!

Lehet, hogy azt hiszitek, a kalóriamennyiség a legfontosabb (vagy épp az egyetlen) dolog, amire oda kell figyelnetek fogyókúra közben, pedig valójában ez csak egy olyan tévhit a sok közül, amit sokan elhisznek. 300 kalória akár több is lehet, ha például három adag található a csomagolásban. Szóval ha valamiről azt hisszük, hogy kalóriaszegény étel, valójában 600, vagy akár 900 kalóriába is kerülhet nekünk, ha a csomagolásban található mindhárom adagot megesszük. Ha komolyan vigyázni akartok a vonalaitokra, ikatssatok be a napba egy kis matekórát, hogy megtudjátok, hány adag fér bele a napi kalórialimitbe.

Azok a fránya kalóriák  

Szóval talán nem ez az első dolog, amit meg kell néznetek egy étel megvásárlása előtt, de mindenképpen fontos lenyomozni, ha fogyni akartok, hiszen vezetnetek kell, hogy mennyit fogyasztotok el egy nap. Természetesen a szám, amit nem szabad túllépnetek egy nap, személyenként változik, de általában a fogyókúrákról azért elmondható, hogy ha két termék között vacilláltok, érdemesebb mindig az alacsonyabb kalóriatartalmút választani.

Forrás:
Pixabay

Kalóriák zsírból 

Nemcsak a kalóriamennyiséget kell néznetek, hanem azt is fontos észben tartanotok, hogy hány kalória származik zsírból az adott terméknél. Az általatok választott ételek esetében 100 gramból kevesebb mint 10 gramm legyen zsír, ebből kevesebb mint 3 g legyen telített zsír, és ideáis esetben egyáltalán ne legyen benne transzzsír.

Szénhidrát és fehérje  

Ez megint olyasmi, ami személyenként változik, de ha éppen olyan diétán vagytok, ahol kevés szénhidrátot és cserébe sok proteint kell fogyasztani, akkor mindenképp figyeljetek arra is, hogy az általatok választott étrend ne tartalmazzon sok szénhidrátot.

Rostok 

Ha már a diéta elején feladtátok a szénhidrátok és fehérjék számlálását, nincs semmi gond: van még valami, amire odafigyelhettek, ezek pedig a rostok. A rostban gazdag ételektől ugyanis tovább tart a telítettségérzet, így alapvetően kevesebbet esztek. Ezért válasszatok olyan ételeket, amikben 3–5 gramm rost található adagonként!

Forrás:
iStock

Nátrium  

A túlságosan sós ételek miatt a szervezet pótolni akarja majd a napi vízadagunkat, ezért az esti számok magasabbra jöhetnek ki, mint amilyenek valójában. Ha el akarjátok kerülni a lefekvés előtti szívrohamot, olyan ételeket fogyasszatok, amikben kevesebb mint 120 mg nátrium található 100 grammonként.