lelki-egeszseg-nap-beke-vidamsag-baratsag

5 tipp, amivel nyugodtabb lesz a napotok

Amikor beköszönt az őszi hideg és az állandó esőzés, tényleg nehéz jókedvűnek maradni. Ilyenkor mindenki hajlamosabb kicsit bedepizni, ingerültebbé válni vagy többet stresszelni; de ma, a lelki egészség világnapján ez biztosan nem így lesz!

1. Más szemszögből

Minden napra jut legalább egy dolog, ami miatt aggódtok? Persze egy hét múlva a legtöbbre már nem is emlékeztek, de ezek az aprócska gondolatok elronthatják az egész napotokat. Ez persze nem véletlenül van így, hiszen az agyatok folyamatosan próbál megóvni titeket a kiszámíthatatlan eseményektől azzal, hogy felkészít a legrosszabbra is. Ez viszont nem jelenti azt, hogy ezek meg is történnek! Gondoljatok csak bele: mennyi az esélye annak, hogy ez a negatív végkifejlet bekövetkezik? Van lehetőség vidámabb befejezésre is? Fókuszáljatok inkább az utóbbira, és máris jobban érzitek magatokat.

2. Nyugtató dallamok

A zene az egyik legjobb relaxáló megoldás arra az esetre, ha szükségetek lenne egy kis menekülő útvonalra a stresszes helyzetekből. Pszichológiailag bizonyított tény, hogy a nyugtató dallamok képesek csökkenteni a vérnyomást, és segítenek ellazulni. Próbáljátok ki például ezt a videót, amiről a Shortlist szerint tudományos kutatások is bebizonyították, hogy képes lenyugtatni az agyat! Körülbelül ötpercnyi hallgatás után a szívverésetek elkezdi felvenni a ritmust, és 60 helyett már csak 50-et dobban percenként, ami vérnyomáscsökkenéshez és euforikus érzéshez vezet.

Objektum doboz

3. Egyétek jókedvűre magatokat!

A stressz és az étkezés jobban összefügg, mint gondoltátok volna! Amikor túlterheltek vagytok, sokszor a háttérben az áll, hogy több cukros vagy zsíros finomságot ettetek, mint kellett volna, ezek ugyanis erősen befolyásolják a kedveteket is. Próbáljátok ki, hogy ilyenkor gyümölcsöt vagy zöldséget nassoltok, és ebédre halat esztek – utóbbi ugyanis bizonyítottan csökkenti a stresszt. Estefelé pedig igyatok egy bögre tejet, ez ugyanis egyszerre stresszoldó és izomlazító hatással is rendelkezik.

4. Egy kis meglepi

Lepjétek meg magatokat valamivel. Mindegy, hogy miről van szó: ez lehet akár a kedvenc üdítőtök, egy új körömlakk, vagy egy délutáni szundi meló után. Régen beszéltetek telefonon a tesótokkal? Hívjátok fel! Nem kell rögtön egy új autóra vagy hasonló drága holmikra gondolni, hiszen a legapróbb dolgok is képesek megváltoztatni a napotokat. A lényeg, hogy olyanról legyen szó, ami egyébként nem mindig fér bele a húzós napirendetekbe.

noi-tekintet-szem-egeszseg

Beteg a szemetek? Ilyen lelki problémák állhatnak a hátterében

A szem a lélek tükre – ebből pedig az is következik, hogy ha megbetegszik a szemünk, annak gyakran lelki problémák állhatnak a hátterében. Most összegyűjtöttem nektek, melyik szembetegség milyen problémára utalhat.

Ha kíváncsiak vagytok a cikk folytatására, kattintsatok ide!

5. Elalvás előtt…

Ismeritek azt az érzést, amikor órákig forgolódtok az ágyban, mert állandóan a problémákra tudtok csak gondolni? Vagy arra a kínos szitura, ami még évekkel ezelőtt történt, és bár senki sem emlékszik rá, nektek pont alvás előtt jut eszetekbe? Most az egyszer tegyetek róla, hogy ez ne így legyen. Ahogy fekszetek az ágyban, idézzétek fel azokat a dolgokat, amikért hálásak vagytok. A barátok, a sok munka, amit ma megcsináltatok, vagy csak szimplán az, hogy hazaértetek, mielőtt elkezdett szakadni az eső – minden számít! Sokkal nyugodtabban alszotok, ha rájöttök, milyen szerencsések is vagytok valójában.

Objektum doboz