nő alvás ágy

A hason alvás nem egészséges! Így szokhattok le róla!

Ha reggelente a lábatokat szétvetve fekszetek az ágyon, és a hasatokon durmoltatok egész éjjel, akkor azt kell, hogy mondjam, kicsit óvatosabban kellene bánnotok a testetekkel. Nem azt mondom, hogy szokjatok át teljesen a háton vagy oldalatokon való fekvésre, de figyeljetek oda pár dologra.

Hason fekve nem olyan egészséges aludni a Purewow szerint, mivel terhelődik a hátatok és a nyakatok, a levegővétel is nehezített, ráadásul így gyűrődik leginkább az arcotok. Szokjatok át legalább arra, hogy ne egész éjjel feküdjetek a hasatokon, és egy ideig az oldalatokon is aludjatok. Kicsit ugyan kényelmetlen lesz az első napokban, de megéri, végül jobb minőségű alvással eltöltött éjszakáitok lesznek, és a gerincetek is boldogabb lesz. Íme néhány apró, de hatásos tipp!

Időzítsetek jól!

Kezdjetek el hason pihenni, majd amikor már érzitek, hogy mindjárt elalszotok, forduljatok át az oldalatokra, akkor már nem érzékelitek a különbséget úgysem. Apropó, tudtátok, hogy bal oldalon a legegészségesebb aludnotok?

Cseréljétek le a párnátokat!

Próbáljatok ki egy ortopédiai, memóriahabos párnát. Ez háton és oldalt fekve is jól kitámasztja a nyakatokat, sokkal kényelmesebbé teszi az egyébként nem kedvelt alvópózokat is.

Forrás:
Pixabay

Öleljétek át a takarótokat!

Húzzátok fel a lábatok között a takarótokat, ami, ha lehet, jó testes legyen és vastag. Ez a mozdulatsor ugyanis segít a gerinceteknek, hogy kényelmesebb pózba kerüljön, a hasatok pedig kitámasztódik, nem csusszantok át hirtelen hasonfekvésbe.

Kérjetek segítséget!

Kérjétek meg a párotokat, hogy amikor látja, hogy hason fekszetek alvás közben, görgessen benneteket az oldalatokra. Ti észre sem veszitek, a csapatmunka pedig segít abban, hogy ne csússzatok vissza a megszokásokba.

Egyébként ti hogyan alszotok együtt? Tudtátok, hogy sokat elárul a párok alvópóza a kapcsolatukról?