Wágner Rózsa Csokival csalunk - Én vagyok a bizonyíték, hogy az egészséges életmód nem zárja ki a nassolást

Csokival csalunk – Én vagyok a bizonyíték, hogy az egészséges életmód nem zárja ki a nassolást

Az amerikai filmekben oly sokszor hallott „Csokit vagy csalunk!” felszólítás nem újdonság. Halloweenkor jelmezekbe bújt gyerekek járják a szomszédságot abban a reményben, hogy azok édességek tömkelegével lepik meg őket. Aztán persze láthatjuk azt is, milyen kövérek a tengerentúli fiatalok és felnőttek. Lehet összefüggés? Kötelező lenne a nassolás mellett elhízottnak lenni vagy találhatunk egyensúlyt? A kulcs: mindent mértékkel!

A tésztát, a fehér kenyeret és a hagyományos köreteket lecseréltem, és sok zöldséget és gyümölcsöt eszem több mint egy évtizede. Bizony az édesség sem hiányozhat, de az egészséges alapanyagokkal és a heti 3-4-szeri sporttal tartom az alakomat és a súlyomat.

Turcsán Kata fitnesz- és személyi edző is azt vallja, hogy az otthonról, gyerekkorból hozott minta az egyik legfontosabb. „A sportszeretetet hozzuk magunkkal ugyanúgy, mint az egészséges étkezés mintáját.” Ő kicsiként nem kapott csokoládét, viszont annál több gyümölcsöt evett. Nem alakították ki benne az édességevés szokását, így felnőttként sem kell küzdenie vele, hogy ezt megállja.

Aki nem szeretne elhízni, az maximum heti egyszer ehet csokit az úgynevezett 'bűnöző' napon.

Ha az étkezésünkben előnyben részesítjük a zöldséget, húst, sovány tejtermékeket, akkor kis mennyiségben belefér a nassolás. Viszont mindenképp kerülni kell a zsíros, cukros ételeket a kenyér- és tésztaféléket. Emellett ajánlott a heti 3x1 óra mozgás, azzal már jól lehet fejlődni, és az első sikerektől örömünket is leljük benne.”

Motivációs grafika – Így változhat meg a testetek a rendszeres futástól

Motivációs grafika – így változhat meg a testetek a rendszeres futástól

Ahányfélék vagyunk, annyiféle módon reagál a testünk a rendszeres mozgásra. Sokan szeretnék azt hinni, a futástól – a legegyszerűbbnek gondolt sporttól – majd villámgyorsan lefogynak, de ahogy a futás nem is olyan egyszerű, mint ahogyan gondoljuk, úgy a fogyás sem garantált. Nem kell azonnal szögre akasztani az újonnan vásárolt futócipőt. Okosan felépítve a mozgásprogramot látványos eredményt érhettek el. Nézzétek csak!

Minél magasabb a csokoládé kakaótartalma, annál kevesebb cukrot fogyasztunk el vele és annál több értékes hatóanyaghoz juthatunk. Egy finom kísérlet: hagyjatok elolvadni a nyelveteken egy kocka 70%-os kakaótartalmú csokoládét, és jussatok el a 85%-osig. Ha ezután újra a 70%-ossal próbálkoztok, az édesnek fog hatni.

Forrás:
iStock

Krisztus előtt 1500 körül az olmék nép már állított elő csokoládét, az első írásos emlékek Kr. után 250 körülről származnak a majáktól. A csokoládé fogyasztása a böjt alatt bűnnek számított, de V. Pius pápa annyira szerette a legenda szerint, hogy mégis engedélyezte. A XVI. században még luxusnak számító csokoládénak egyébként számos előnye is van.

Ti is bekaptok egy kockát belőle, ha fáradtan ültök a számítógép előtt?

Érdemes, mert a benne lévő theobromin és koffein növeli a teljesítőképességet. A polyphenolok gátolják a zsírlerakódást az erekben, ezzel a meszesedés és a szívinfarktus megelőzésében is szerepet játszanak. Használt és kedvelt a szépségipari termékekben, arcmaszkok és testápolók előállításánál. Jó hír, hogy egyes kutatások szerint a mértékkel nassolók nem kövérebbek, mint azok, akik egyáltalán nem esznek édességet. Természetesen az említett egészséges étkezéssel és sportolással együtt tekintve a mindennapokat.

Egészséges ételek egy tábla csoki áráért – Mennyi az annyi?

Egészséges ételek egy tábla csoki áráért – mennyi az annyi?

Ha választani kellene, úgyis mindenki a csokoládéra bökne – vetette oda egy kollégánk, amikor a cikkhez készítettük a fényképeket. Felpillantottam a bébirépák, gránátalmák és avokádók közül, és arra gondoltam, egyszer biztosan. Többször? Nem éri meg. Annyi, de annyi finomságot veszít az ember, ha csak csokit nassol.

A teljes cikket ide kattintva olvashatjátok el.