popcorn-1330014_1920

A nassolásról a fogyókúra alatt sem kell lemondanotok – így bűnözzetek egészségesen!

A nassolást sokan elítélik, főleg akkor, ha a diéta kellős közepén tartanak. Azonban nem csak a tiltólistás dolgok közül választhattok, léteznek olyan finomságok is, melyek kifejezetten egészségesek és nem hátráltatják a fogyókúrátokat sem!

Popcorn, na de nem úgy!

A popcorn remek alternatíva lehet, ha valamilyen sós ropogtatnivalóra vágytok, de ne engedjétek, hogy elszaladjon veletek a ló! Az egész zacskót nem ehetitek meg, mert az kalória szempontjából nem túl optimális. A felét viszont bátran elfogyaszhatjátok. De mi lenne, ha nem is a mikróban sütnétek meg?! Próbáljátok ki, hogy egy serpenyőben, olívaolajon készítitek el, az extra ízvilág érdekében pedig kísérletezzek olyan fűszerekkel, mint például a fokhagyma vagy a rozmaring.

Forrás:
iStock

A csipsz is megengedett!

Abban az esetben persze, ha ti magatoknak készítitek el mondjuk édesburgonyából, répából, paradicsomból, kelbimbóból, és még más számos finomságból, mert a lényeg mindig ugyanaz. Egy alapos mosás után próbáljátok meg minél vékonyabbra vágni az alapanyagotokat, 1-2 evőkanyálnyi olívaolajjal menjetek át rajtuk, majd rendezzétek el őket egy sütőpapírral bélelt tepsiben. Ízlés szerint még megszórhatjátok tengeri sóval vagy fekete borssal. Addig süssétek, míg ropogósak nem lesznek.

Forrás:
iStock

Ideje megismerkedni a fügével!

Valljuk be, a füge nem tartozik a legelterjedtebb gyümölcsök közé, pedig nem is rossz kis nassolnivaló. Magas a rosttartalma, ami elengedhetetlen annak, aki fogyni szeretne. Kockázzatok fel két darabot ebből a finomságból, hempergessétek meg őket 1-1 teáskanál mézben és olívaolajban. Nem kötelező, de ajánlott megszórni egy csipet tengeri sóval. Így süssétek 200 fokos sütőben 10–15 percig, amikor kész, rakjátok bele 150 grammnyi görög joghurtba, huppanjatok a kanapéra, és élvezzétek az ízeket!

Forrás:
iStock

Mixeljetek!

Ötvözzétek a sósat, az édeset, így biztosan nem vágytok majd pont a másik ízvilágra. Szerezzetek be zellert, sós (és egészséges) mogyoróvajat, mazsolát vagy szárított áfonyát. A zellert kockázzátok apróra, tegyétek egy tálba, adjatok hozzá 1-2 evőkanállal a mogyoróvajból (ez körülbelül 100–200 kalória lehet). A végén pedig mindehhez rakjatok ízlés szerint mazsolát, áfonyát.

bio gabi 21 nap

Fogyni szeretnétek? Akkor így egyétek a gyümölcsöket!

Sajnos rossz hírünk van! A gyümölcsök, a sok fontos mikrotápanyag mellett, lényegében cukorból állnak, ezért korlátlan fogyasztásuk bizony nem annyira egészséges. Bár a gyümölcsökben található cukor, a fruktóz természetes állapotban található meg bennük, és nem is emeli olyan gyorsan a vércukorszintet, mint a szőlőcukor – azért mégiscsak cukorról van szó –, amiből, különösen, ha nem végeztek sok fizikai munkát, nem kellene olyan sokat fogyasztani. 

A teljes cikket itt találjátok!

Jó nassolást kívánunk!