21 nap mérleg

4 tipp, hogy megtartsátok az álomsúlyotokat

Azt hiszitek, hogy az álomsúly elérése a legnehezebb a fogyókúra során? Hát, akkor el kell hogy szomorítsalak titeket: megtartani azt a tömeget néha sokkal keményebb feladat.

Ha már túl vagytok az első kihíváson, azaz elértétek az álomsúlyotokat, akkor itt a következő: tartsátok is meg azt! Ugyanis nem engedhetitek ki a kezetekből a gyeplőt, mert ha így tesztek, seperc alatt visszaszöknek rátok azok a pluszkilók...

Edzés majd holnap? Eláruljuk, hogyan vegyétek rá magatokat, hogy már ma nekiinduljatok

„Ha eddig nem tettünk magunkért, adjunk időt a testünknek a változásra!” – Avagy miért ne adjuk fel az életmódváltást az első kudarcnál?

Bár tudjátok, hogy az egészséges életmód egy életre szól, azért úgy gondoljátok, most már ideje lenne valami eredményt is látni… De hiába nézegetitek a program előtt olyan gondosan körbefotózott „előtte” képeiteket, nem láttok óriási változást. Majd elkezdtek kétségbeesni... Na most álljunk meg! Ne adjátok meg magatokat ilyen könnyen, ha már idáig eljutottatok!

Olvassátok el ezt a cikket, mi segítünk fenntartani a motivációtokat!

1. A kalóriákat továbbra is figyeljétek!

Amikor fogyókúrázik az ember, nagyon lelkesen számolgatja a kalóriákat, de erről nem szabad megfeledkezni akkor sem, amikor már az álomsúlyt mutatja a mérleg. Már megengedett, hogy valamennyivel több kalóriát vigyetek be, mint a diéta alatt, azonban tudnotok kell, hol a határ. Ha nem vagytok biztosak abban, hogy mi a számotokra megengedett kalóriamennyiség, akkor használjatok például internetes kalkulátorokat.

2. Egyetek több növényi fehérjét!

Az izomtömeg fenntartáshoz növeljétek a fehérjebeviteleteket. Főleg ezekre fókuszáljatok: csicseriborsó, borsó, lencse, bab, állati fehérjék. Az American Journal of Clinical Nutrition tanulmánya szerint ha 3/csészényit elfogyasztotok ezekből, akkor nemcsak az alakotokat tartjátok kordában, hanem az éhségérzeteteket is, ugyanis sokkal később kívánjátok majd a kaját.

Forrás:
Pixabay

3. Edzeni még mindig kell!

Már koránt sem annyira keményen vagy szigorúan kell edzenetek, mint a fogyókúra idején, de a mozgást nem felejthetitek el, ha tartani akarjátok a súlyotokat. Naponta egy óra mérsékelt tréning férjen be a terveitek közé, azonban a könnyített mozgássorok is elegendőek, nem kell vért izzadnotok. Biciklizzetek, próbáljátok ki a lovaglást, vagy csak sétáljatok egy kicsit intenzívebben. Ha egy huzamban nem lesz meg a 60 perc, akkor bontsátok szét a nap folyamán apróbb részekre.

4. Rendszeres időközönként ellenőrizzétek a súlyotokat!

Nem szabad függnötök a mérlegtől, de ahhoz, hogy tudjátok, jól csináltok-e mindent a súlytartás érdekében, muszáj időközönként ellenőrizni a kilók számát. Ha többet mutat, mint szeretnétek, kapcsoljatok magasabb fokozatra az edzések alatt, viszont semmiképp se koplaljatok, és a pánikra sincs szükség!

Forrás:
iStock