Wágner Rózsa Csokival csalunk - Én vagyok a bizonyíték, hogy az egészséges életmód nem zárja ki a nassolást

Meglepő dolgok, amikkel a hidegben szabotáljátok a diétátokat

Akárcsak nyáron, úgy a hideg őszi, téli időszakban is vannak tényezők, amelyek megnehezítik a diéta betartását, vagy éppen belekontárkodnak az életmódváltásotokba. Míg nyáron jellemzően a meleg okoz néha galibát, télen pont a hideg az, amivel számolnotok kell.

A jó hír viszont az, hogy a hideggel járó akadályozó tényezők ugyan alattomosan szivárognak be a hétköznapjaitokba, ha felismeritek őket, sokkal könnyebben kivédhetitek a támadásukat. Ne érezzétek rosszul magatokat a télen felszaladó kilók miatt, hiszen ez természetes folyamat, és csak néhány egyszerű, pszichés magyarázat áll mögöttük. Ha olvassátok az alábbi pontokat, a fejetekhez fogtok csapni, hogy hoppá, TÉNYLEG! Ezek után pedig elég, ha csak tesztek ellene, ahogyan kell.

A hidegben jobban esik a nassolás

Ez íratlan szabály. Egyszerűen jobban esik esténként csoki után nyúlni, miközben egy tucat takaró vesz körül benneteket minden oldalról. Ez a fűtészezonnal jön, és én nemes egyszerűséggel a jóságok felhalmozásának hívom, mert az, hogy puha világot építetek magatok köré, és dunsztolódtok a melegben, már önmagában fenomenális érzés. De amilyen telhetetlenek vagyunk, még többet akarunk belőle. És ha már jó, miért ne lehetne csoki? A csoki magában foglalja a világ minden jóságát, nem? Hát de!

Ennek tudatában pedig jó, ha előre felkészültök ez ellen, azaz nassoljatok, de nem mindegy, hogy mit. Ezeket a finomságokat például simán!

csoki

Mennyi az annyi?

Csokiból könnyen fogy az ember lányánál, igaz? Még akkor is, ha csak azzal a szándékkal eszitek, hogy csak egy kockát esztek. Mert míg ti csak egy kockára emlékeztek, a csokitok tudja, hogy jóval többet pusztítottatok el belőle.

Ha pedig nektek nem megy az őszinte szembenézés saját magatokkal, a csokitok megteszi, olvassátok csak el a nyílt levelét itt!

Öltözzetek fel rendesen!

Ha ugyanis dideregtek, akkor máris begubóztok, takaró után nyúltok, és aztán nasira vágytok. Előzzétek meg, és tudatosan dolgozzatok azon, hogy a lakásban jó legyen a szobahőmérséklet. Nem árt az sem, ha rendesen felöltöztök; az, hogy maxra csavart fűtés mellett ujjatlanban lebzseltek, nem jó taktika. Ha pedig ragaszkodtok a nyári ruháitokhoz, akkor sincs semmi baj, csak hordjátok jól, például így, rétegesen!

Teát csak üresen!

A tea önmagában nagyon jó hatással bír a szervezetetekre, hiszen írtunk már nektek a fekete tea szuper hatásairól, sőt a zöld tea és a gyömbértea sem rosszabb. Jó is, ha gyakran kortyolgatjátok őket, a baj ott kezdődik, hogy mit tesztek bele. Igaz, sokatok a méz után nyúl, tudván, hogy a cukor mennyire ártalmas, de a helyzet az, hogy ha azt vesszük, átlagosan mennyi teát isztok az őszi–téli szezonban, az a mézmennyiség több egy kalóriabombánál. Ha rám hallgattok, akkor inkább kutassatok kicsit, keressétek meg azt a teát, aminek az ízvilágát édesítés nélkül is imádjátok, és igyátok üresen!

Forrás:
iStock

Hány kapucsínót isztok egy nap?

Ebbe a hibába én rendre beleesek. A hideg időszakban megnő az elfogyasztott kapucsínóim száma, amiben a tej eléggé kalóriadús, így jobb, ha napi egynél nem isztok belőle többet. A benne lévő cukorról nem is beszélek, csak ugye a hidegben sétálva tízből kilencszer becsábultok azért a kávéért, mert a séta csak úgy az igazi, ha melegíti a kezeteket valami. 

Mozduljatok ki hidegben is!

A legnagyobb visszatartó erő a hideg időszakban, ami miatt az edzéseitek megszűnek, az az, hogy nincs kedvetek kimenni a jól fűtött szobából. Pedig csak az elindulás nehéz, utána, higgyétek el, jobban fogjátok érezni magatokat! A trükk, hogy ezt a csapdát elkerüljétek, az, hogy ne tekerjétek fel túlságosan a fűtést. A meleg elbágyaszt, és még jó, hogy extrahidegnek érzitek a kinti hőmérsékletet.