diéta csalás

5 dolog, amit soha ne kövessetek el, ha új diétába vágtok!

Készen álltok belevágni az „évszázad fogyása” projektbe? Úgy érzitek, jól felszívtátok magatokat ahhoz, hogy igazán elkötelezzétek magatokat az életmódváltás mellett? Zsír, de azért tisztázzunk pár dolgot, mielőtt belevágtok, nehogy beleessetek néhány gyakori hibába. Jó?

Saját példámból tudom, hogy néha, ha változásra adjuk a fejünket, akkor kicsit elszalad velünk a ló. Mindent akarunk, és gyorsan, ami gyakran azzal végződik, hogy kifarolunk az egészből, a lelkesedésünk letörik, és megette a fene az egészet. De nem akkor, ha tudjátok, mi a leggyakoribb hiba, amibe beleszaladhattok! A Women'sHealth magazin szakértője, Tory Tedrow szerint a legelején a legkönnyebb kudarcot vallani, hiszen kell néhány nap – állítólag pont 21 –, hogy az új szokások megszilárduljanak. Igen ám, de nem mindegy, melyek ezek az új szokások, és milyen mértékben akartok változtatni! Íme a top négyes tiltólista.

Kiiktattok egy teljes élelmiszertípust

Gyakran úgy vágtok bele a diétába, hogy búcsút intetek egy adott élelmiszercsoportnak, adott esetben a tejtermékeknek, a gabonaféléknek vagy a szénhidrátoknak. Ha érzékenyek vagytok valamelyikre, vagy cukorbetegek vagytok, akkor oké, érthető a drasztikus korlátozás, de egyébként óriási hiba! A szervezeteteknek alapjáraton szüksége van mindegyik tápanyagforrásra, csupán az nem mindegy, miből és milyen arányban visztek be. Higgyétek el, ha kiiktatjátok valamelyiket, erős falásrohamaitok lesznek, a szervezetetek kiabálni fog a szükséges adagjáért, emiatt pedig borul az egész diétátok.

Forrás:
Cookta

Figyelmen kívül hagyjátok az éhségérzeteteket

Sokan azt hiszik, akkor csinálják jól a diétát, ha éhesek. Nem, az éhség sanyargatás, a testetek kétségbeesik, és raktározni fog mindent, amit bevisztek, és hízásnak indultok, vagy megálltok a fogyásban. Ideális esetben diéta alatt nem éheztek, hanem háromóránként, napi öt vagy hat alkalommal esztek – megfelelően –, hogy a vércukorszintetek stabil maradjon. Így nem kezd el pánikolni a szervezetetek, hiszen tudja, hogy megkapja a maga kis adagját idejében, ezáltal pedig gyorsabbá válik az anyagcserétek. A csaló napot pedig megérdemlitek, néha belefér némi desszert is a diétátokba, így!

Mindent egyszerre akatok

Az első naptól kezdve tartani akarjátok a heti öt edzést és mellette a diétát? Ne tegyétek! Adjatok időt magatoknak, és legyetek a fokozatosság hívei. Nem kell megváltanotok a világot, igazodjatok a saját tempótokhoz. Igen, egy nap majd a heti öt edzésbe sem fogtok belepusztulni, de ha rögtön magas elvárásokat támasztotok magatokkal szemben, hamar kiégtek és kudarcot vallotok.

Keveset alszotok

Egy új életmódra való átállás sok idővel és átállással jár. Könnyen lehet, hogy a főzés és az edzés miatt későn kerültök ágyba, de ez nem jó taktika! Az alvásra szükségetek van! Alvás alatt regenerálódnak az izmaitok edzés után, és a kipihent test jobban viseli a kezdeti sanyargatást is. Haladjatok fokozatosan, ne menjen a kitartásotok az alvás rovására! Ha pedig már kizökkentetek a megfelelő alvásritmusból, ezzel a szundiedzéssel visszarázódhattok!