edzés

Ennyit kell hetente edzeni, nem csak a fogyás miatt

A sportoláshoz talán a legtöbbször a fogyást társítjuk, pedig egy egészségesen élő embernek is rendszeresen kell mozognia. Hogy hetente hányszor és mennyit, az most kiderül.

1. Ha fogyni szeretnétek

Az nem megoldás, ha sanyargatjátok magatokat, azzal lehet, hogy lemennek a plusz kilók, de a bőrötök fizetheti meg az árát. Az Amerikai Élelmiszer- és Gyógyszer Ellenőrző Hatóság szerint olyan fajta gyakorlatokat kell naponta egy órában végezni, melyek könnyű intenzitásúak és a szívműködést megemelik. Ilyen lehet például a házimunka vagy a séta. De ezt nem kell minden nap, csupán a hétből ötször végezni. 

2. Ha megtartanátok a súlyotokat

Nem elég elérni az álomsúlyt, meg is kell azt tartani. Éppen ezért fontos, hogy szintén ötször egy héten minimum 60, de inkább 90 percnyi könnyedebb mozgást vezessetek be azért, hogy ne jöjjenek vissza a felesleges kilók. Sőt, ebben a korábbi cikkemben azt is leírtam, mire figyeljetek oda a táplálkozást illetően.

Forrás:
iStock

3. Ha az egészség a cél

Gondolom, nem mondok azzal újat, hogy az egészséges élet része a rendszeres mozgás is. Az Amerikai Rák Egyesület azt javasolja, hogy heti öt nap mozogjatok 45–50 percet és már csökkenthetitek is a mellrák kockázatát. Az Amerikai Egyesült Államok Sportorvosi és Sporttudományi Társasága pedig azt mondja, hogy minden 65 év feletti ember próbálkozzon meg a közepes intenzitású kardióedzéssel hetente ötször 30 percig, így ugyanis kisebb az esély a betegségek kialakulására.