kaja-etel-salata-hus

5 tanács, amiket tartsatok be jövőre az étkezésben!

Az egészséges étkezés sosem megy ki a divatból, és nem múlik el az óévvel. Éppen ezért jöjjön pár hasznos tanács, melyeket vigyetek magatokkal 2017-be. Ja, és persze mindenképp próbáljátok is ki őket jövőre!

1. Fehérje, rost, egészséges zsírok – minden étkezésbe!

Minden étkezésetekben legyen fehérje, rost vagy egészséges zsír, ugyanis ezek mind segítenek stabilizálni a vércukorszinteteket, és teltségérzetet okoznak. Egyetek dióféléket, magvakat, avokádót, teljes kiőrlésű gabonát, hüvelyeseket, süssetek olíva- vagy kókuszolajjal.

2. Csökkentsétek a bevitt só mértékét!

Azért érdemes csökkentenetek a bevitt só mértékét, mert az befolyásolhatja a vérnyomásotokat, valamint károsíthatja a szerveket és a szöveteket. Mindemellett még puffadást is okozhat. Próbáljátok meg maximum 2400 milligramnyit fogyasztani, de az 1500-nyi még jobb lenne.

pizza étel

4 tipp, hogy finomabbnak érezzétek az ételeket

„Ajjaj, elfelejtettem bazsalikomot venni a bolognai spagettihez!” – ugye már veletek is előfordult hasonló? Ne aggódjatok, ha nincs otthon só vagy fűszer, az étel akkor is lehet finom – ráadásul anélkül, hogy bármilyen pluszhozzávalót adnátok hozzá.

A cikk folytatását itt találjátok.

3. Naponta egyszer saláta legyen a menü

Legyen az quinoa-, bab-, kelkáposzta- vagy sütőtöksaláta, mindegy, a lényeg, hogy minden napra jusson egy. Az alacsony kalóriatartalmuk miatt nem hizlalnak, plusz a tápértékük is remek.

4. Ebédre egyétek a legtöbbet!

Arról már volt szó, hogy mikor érdemes ebédelnetek, most arról lesz, mennyit is. Azért kell ennél az étkezésnél a legtöbb kalóriát bevinnetek, mert a szervezeteteknek még lesz ideje elégetni mindet estére.

5. Hetente egyszer legyetek vegánok!

Próbáljátok ki, hogy a hét napból egyen olyan dolgokat esztek csak, mint egy vegán étrenden élő. Jöhetnek a zöldségek, a gyümölcsök, a hüvelyesek vagy például a teljes kiőrlésű gabonából készült dolgok.

húsevő vegán vegetáriánus

Unjátok az örök vegán-húsevő vitát? Most pontot teszünk a végére

Aligha akad közöttünk olyan, aki ne keveredett volna már órákon át tartó, parázs vitába valakivel, aki másfajta étrendet követett, mint ő: vegák-vegánok a húsevőkkel, illetve fordítva. Nemritkán a sértések, megaláztatások is a napirend részét képezik, holott az örök harcnak nem sok értelme van.

Rögtön el is áruljuk, miért... ebben a cikkben.