A 10 legfontosabb szabály futócipő-vásárláshoz – szakértő válaszol

Ezért nem tesz jót a testeteknek, ha futócipőben gyalogoltok

Ha elmegyünk egy sportboltba, akkor gyakorlatilag minden mozgásformához találunk megfelelő cipőt, legyen az futás, aerobik, jóga vagy épp gyaloglás. Ám hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy például egy futócipő simán jó lehet sétáláshoz is. Pedig egy rossz cipőválasztás az egész edzést is tönkreteheti. 

Sokszor a sportcipők kínálata olyan nagy, hogy azt hisszük, némelyik teljesen felesleges, viszont a szakértők szerint nagyon is fontos, hogy olyan lábbelit válasszunk, ami az adott sporthoz a legelőnyösebb. Ennek ellenére sokan használják a futócipőt sétálásra is. Elvégre majdnem ugyanaz, mint a futás, nem? Hát, sajnos a szakértők szerint nem.

A cipő azon funkciója, ami például a futást segíti, a sétálásban hátráltathatja a viselőjét. Egyszerűen más cipőre van szükség a gyalogláshoz és másra a futáshoz. A gyalogláshoz való cipők például sokkal párnásabbak, mint a futócipők, pláne a cipő sarkánál. Annak ellenére ugyanis, hogy a séta kevésbé veszi igénybe a lábunkat, olyakor sokkal hosszabb ideig van a láb a talajon, ezért van szükség a pluszpárnácskákra – írja a Women'sHealth.

Forrás:
iStock

Ha sétálunk, akkor a lábunk lényegében úgy mozog, mint egy hintaszék. A súlyunk először a sarokra nehezedik, aztán szépen végiggördül az egész talpunkon a lábujjainkig. A gyalogláshoz való cipők tehát pont ezt a „hintaszékmozgást” segítik. Ha egy futócipőben sétáltok, ami kevésbé párnás, az sérülésekhez, íngyulladáshoz vezethet, fájdalmat okozhat. Tény, hogy a két mozgásforma hasonló, de a különböző cipők más és más funkciókkal vannak ellátva, amik csak és kizárólag az adott sport végzése közben jók a lábunknak.