az y generáció önelfogadása tönkretenné a szépségipart?

Kevesebb ránctalanító krém fogy, mint valaha: az Y generáció önelfogadása romba döntheti a szépségipart?

A statisztikák szerint 2015-ben 10 év után először kevesebb ránctalanító krémet vásároltak az emberek, mint valaha. A szakértők meglepő kijelentéssel magyarázzák a dolgot: az Y generáció tagjai önelfogadóbbak, mint a korábbi baby boomer generáció. Ami rossz hír a szépségiparnak, az jó hír nekünk: végre valami pozitívat is olvashatunk magunkról illetve a gyakran kritizált generációnkról. De vajon tényleg az önelfogadás áll a háttérben vagy valami más változott?

A WWD cikkében Karen Grant, a The NDP Group elemzője azt nyilatkozza a nemzetközi szépségipari trendekről, hogy 2015-ben, 10 év után először csökkent a ránctalanító krémek iránti kereslet. A tendenciát azzal magyarázza, hogy az Y generáció másként áll a szépséghez, mint a korábbi korosztályok: elfogadóbbak, megengedőbbek a tökéletlenségekkel szemben, és hiszik, hogy a szépség belülről fakad. Köszönjük Karen, ezt – mint Y generációs fiatal – bóknak veszem, de nem tudom, valóban ennyire egyszerű lenne-e a magyarázat a jelenségre.

A kutatásokból ugyanis az is kiderül, hogy a dekorkozmetikumok iránti kereslet dinamikusan növekszik, azaz a sminkelés népszerűbb, mint valaha. Most akkor mi van?! Az van, hogy a ránctalanító krémek csökkenő népszerűsége szerintem nemcsak az önelfogadással magyarázható, hanem más, szintén generációs vonásokkal. Szerintem sok szempontból jobb nekünk, mint a nálunk idősebbeknek – legalábbis a most következő okok miatt mindenképp.

Felfogtuk, hogy a szépség tényleg belülről fakad – na de nem úgy!

Vagyis nem csak úgy. Az Y generáció megértette, hogy a szépség elsődleges kritériuma az egészség: mindegy, kívülről mit kenünk magunkra, ha belül valami nem stimmel. Sokkal jobban odafigyelünk magunkra, tudatosabban étkezünk, többet mozgunk. Kultusza lett az egészséges életmódnak – és ez egyáltalán nem baj. Egyre többen törekszenek arra, hogy a lehető legjobbat adják mindenből a testüknek, és hogy önmaguk legjobb verziójává váljanak – kencék nélkül. Mi már nem várunk csodát egy-egy terméktől, mert tudjuk, hogy csodaszerek nem léteznek.

Forrás:
Depositphotos

A szépség a szemünkben nem csak egyféle lehet

Radikális változáson ment keresztül a reklámipar, szerencsére már nem csak egyféle szépségideállal bombázzák a publikumot. A kilencvenes évek topmodelljei egyféleképpen voltak gyönyörűek, mára viszont a kifutók és a kampányok változatosabb képet mutatnak. A modellek sorában a klasszikus szépségek mellett ma már teret kapnak a teltebb, az elálló fülű, a vastagabb szemöldökű, a szeplős, vagy a tökéletlen fogsorú modellek is.

Nem állítom, hogy teljesen megnyugtató a helyzet, hiszen továbbra is rengeteg sztereotípia és hamis ideál vár lerombolásra – de kétségtelen, hogy történtek változások, méghozzá jó irányba.

Tegnap robbant a hír, hogy a világ egyik vezető sportruházati cége, a Nike plus size vonallal bővíti a kínálatát: ez a lépés tíz évvel ezelőtt elképzelhetetlennek tűnt, mára viszont valósággá vált. Végre egy sportmárka, ami nem kezeli többé tabuként, hogy a teltebb nők is sportolnak. Mert igen, a teltebb nők is sportolnak, és a rendszeres sportolás nem feltétlenül tesz mindenkit gazella alkatúvá. Ahogy az is valószínűsíthető, hogy egy rendszeresen mozgó teltebb nő sokkal jobb egészségnek örvend, mint egy szobanövény üzemmódban létező bombázó.

Mielőtt bármit megvennénk, rengeteg véleményt olvashatunk róla

Az internet radikálisan változtatott a vásárlási szokásainkon, és ezalatt nem csak az online rendelés lehetőségére gondolok.

Mindent lehet véleményezni ötből valahány csillaggal és önálló gondolatokkal–- így a legtöbb új termékről hamar kiderül, hogy megéri-e az árát. Szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki mielőtt pénzt adna ki valamire, utánaolvas a véleményeknek.

Nem egy arckrémet, testápolót, sampont tettem már vissza a kosaramból a polcra azért, mert elolvastam róluk más vásárlók véleményét, mielőtt a kasszához sétáltam volna. Aki el akar valamit adni a generációmnak, az ne csak jó kampányt csináljon, hanem jó terméket is.

Mi már nem nyaljuk be az üres ígéreteket, és csak akkor veszünk meg valamit, ha arról jó véleményeket olvasunk. Egy ránctalanító krémet például akkor veszünk meg, ha a vélemények szerint hatásos is. És valljuk be, kevés krém hatásos...

plus size modell

Így lehettek stílusosak plus-size méretben is! 

A nőiesség nemcsak kortól és nemtől független, de mérettől is. A divatvilágnak köszönhetően azonban hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy csak a tökéletes méretű lányok öltözhetnek stílusosan. Ezennel minden teltkarcsú lány megnyugodhat! Ti is bátran divatozzatok, főleg, ha szuper plus-size bloggerek is a segítségetekre vannak!

Korábbi cikkünket itt olvashatjátok.

Mindenki háborodjon fel: elérhetőbbek lettek a szépészeti beavatkozások

Nem tudok statisztikákat és adatokat felmutatni, de biztos vagyok benne, hogy elérhetőbbek lettek a szépészeti beavatkozások. 

Fejlődött az orvostudomány, egyre több a plasztikai sebész, és a csillagos égről valamelyest lejjebb kúsztak az árak. Ma már nem kell a felső tízezerhez tartoznia valakinek ahhoz, hogy valamilyen szépészeti beavatkozást vállaljon. 

A bőrcsiszolás, a Drakula-terápia, a dermaroller – és az ezekhez hasonló eljárások – egyre több plasztikai sebész, bőrgyógyász és kozmetika kínálatában elérhető. Azok a kezelések, amelyek nemrég még csak az elit számára voltak elérhetők, ma átlagosnak számítanak. Nem olcsók, de megfizethetők – részletfizetési opciók, sőt kuponos kedvezmények is vannak –, és sokkal hatásosabbak, mint egy egyszeri ránctalanító krém. Csak teória, de a „kevesebb ránctalanító krém fogy” tendenciát szerintem ez is magyarázhatja. Ha valaki ráncosnak látja magát, egy „talánhatásostalánnem” krém helyett tutira megy, és inkább bőrgyógyászhoz fordul.

Hogy az Y generáció önelfogadása tönkreteheti-e a szépségipart? Azt talán nem – de kétségtelen, hogy az idők változnak, és ez radikális változást jelenthet a szépségiparra nézve is. A szépség iránti vágy szerintem minden generációban jelen volt és jelen lesz, csak a cél érdekében használható eszközök változnak.