Egyéb kategória

Összeálltak a divatmárkák a természetvédelemért: így próbálják megmenteni az esőerdőket

Gondoltátok volna, hogy akár nektek is lehetnek olyan ruháitok, amelyek készítésekor az esőerdőket károsították meg? Szerencsére egyre többen veszik észre, mennyire fontos a környezetvédelem, így már rengeteg cég készít úgynevezett „esőerdő-free” ruhákat. De mit is jelent ez pontosan?

vous - 2017.03.19.
Összeálltak a divatmárkák a természetvédelemért: így próbálják megmenteni az esőerdőket

Köztudott tény, hogy rengeteg fát vágnak ki szerte a világon, de azt kevesebben tudják, hogy sokszor a ruháink miatt is ez a sors vár a növényekre. A HelloGiggles szerint például CSAK IDÉN 120 millió fát vágnak ki azért, hogy elkészüljenek a ruháink; mindezt a bennük lévő cellulóz miatt. Ezzel viszont leginkább az a gond, hogy 40%-uk esőerdőből érkezik, a beszállított fák 65%-a pedig kárba veszik, mert nem lehet teljesen felhasználni őket.

Pedig nézzétek csak, mennyire csodálatosak ezek a helyek:

Objektum doboz

Objektum doboz

Szerencsére egyre többen veszik észre, hogy a környezetvédelem bizony nemcsak elméletben, hanem gyakorlatban is fontos, és nem merül ki a szelektív hulladékgyűjtésben. Aktivisták és divatcégek is egyre nagyobb figyelmet fordítanak erre, így az utóbbi időben 96 nagyobb cég (például a H&M, Zara, Stella McCartney) is csatlakozott egy csoporthoz, amelynek célja, hogy fenntartható megoldást találjanak a cellulóz alapú ruhák elkészítésére. A terv, hogy 2017 végére már ne kelljen esőerdőkből hozott fákkal dolgozniuk.

Persze a ruhák készítéséhez továbbra is kénytelenek máshonnan beszállított fákat felhasználni, de a jövőben akár már megtörténhet az is, hogy a cellulózt nem ezekből, hanem egyéb növényekből, például bambuszból nyerjék ki.

Objektum doboz

Na és hogyan ismerhetjük fel egy ruhán, hogy „esőerdő-free”?

Sajnos nincsen rajtuk kis címke felirattal vagy képpel, úgyhogy jelenleg még előre kell tájékozódnunk erről. Egyelőre az online reklámokkal igyekeznek világszerte elterjeszteni a környezettudatosságukat, például Stella McCartney, aki egy videót készített arról, pontosan mik is ezek a fenntartható anyagok.

Objektum doboz

Főszerkesztőnk, Eszter már hosszú ideje a fenntartható divat mellett tette le a voksát, és őt inkább az érdekli, kik és hogyan készítették a ruhákat. IDE KATTINTVA rengeteg érdekességet olvashattok tőle ebben a témában – és persze sok más témában is.

vásárlás vélemény

Nők, akik kipróbálták a lehetetlent – ez történik, ha egy évig nem vásároltok ruhát

Nem kell senkinek magyaráznom, miért a Black Friday napjára időzítették a Ne vásárolj semmit! napot. Valószínűleg láttatok már plazmatévék fölött marakodó vásárlókat párhuzamba állítva a fejlődő országok üzemeiben fillérekért robotoló nőkkel és gyerekekkel. A legnagyobb baj nem is azzal van, hogy valamit leértékelve akarunk megszerezni. A baj sokkal inkább azzal van, hogy a leértékelt holmikból MINDENT akarunk – válogatás nélkül. Voltak, akik erre mondtak nemet, és nem vásároltak egy évig. ITT olvashattok róluk!

Ajánlott cikkek