Vásárolj, vásárolj és boldog leszel, meg tökéletes, meg szabad... – mert megérdemled!

Vásárolj, vásárolj, és boldog leszel, meg tökéletes, meg szabad... – mert megérdemled!

Ha nem a Media Marktban vásárolsz, hülye vagy! Ha nem Tafttal fújod be a hajad, tuti nem bírja ki a frizurád a Berlini utadat, sőt, az is lehet, hogy anélkül nincs is értelme elutaznod – főleg nem „kávés szájízzel”! Az egészség fontos, és ha nem kezded a bőrödnél – már az ápolást/gyógyítást –, soha nem lehetsz teljesen ép! Ha pedig boldog életre, boldog családra vágysz, igyál kólát – mert megérdemled! Legalábbis a reklámok szerint. De vajon tényleg elengedhetetlen kellékek ezek a mindennapokból a boldog, kiegyensúlyozott élet reményében?

Nem csupán termékek ezek, életérzések, amire mindannyian vágyunk, így betesszük szépen őket a kosarunkba, és várjuk, hogy megoldják helyettünk problémákat. Aztán ha nem jön a várva várt boldogság, nem lesz hirtelen a semmiből tökéletes a testünk, bőrünk, nem ostromol majd számtalan férfi, aki csak értünk rajong – mert befújtuk magunkat egy illattal, vagy felkaptunk egy remek harisnyát, akkor mély depresszióba zuhanunk.

Ezt pedig nem akarhatjuk!

Így újra és újra csak vásárolunk, vásárolunk és vásárolunk. Még azok is, akik azt mondják „mi ugyan nem dőlünk be a reklámoknak”, de ezek a hirdetések olyan sunyin hatnak az emberre, hogy észre sem vesszük, hogy azért raktuk ANNAK a márkának a legújabb tusfürdőjét a kosarunkba, mert tudjuk, szeplősen és túlsúllyal is lehetünk elégedettek magunkkal – a segítségével biztosan –, vagy mert csak ABBAN a sportcipőben futva lehetünk igazán „szabadok”.

fast fashion

Fogadalom teljesítve: fél évig nem vásároltam ruhát és kiegészítőt

„Október 11-én megfogadtam, hogy december 31-ig nem vásárolok ruhát, cipőt, táskát, egyéb kiegészítőt. Aztán annyira könnyen ment a kihívás, hogy eldöntöttem: legyen fél év. Úgyis február-márciusban robbannak be a tavaszi trendek, kicsit nehezített a pálya. Most mit mondjak: nem eléggé?”

Eszter cikkét a linkre kattintva elolvashatjátok.

„Just do it”! – buzdítás és manipulálás magasfokon

Naponta több ezer – a szakértők szerint közel 3500 – hirdetés jön velünk szembe, és nekünk már szinte fel sem tűnnek.

A reklámok között vannak kifejezetten idegesítőek, és szerencsére belebotlunk néha egy-két telitalálatba, vagy viccesbe is, ezért összegyűjtöttem nektek a kedvenc – életérzéssel teli kis – reklámfilmjeimet, amelyek leginkább hatottak rám, és amikkel ugyan szintén az agyunkat mossák, de legalább szerethető formában!

Old Spice-életérzés: bizonyíték, nem ígéret!

Ezt a reklámot valószínűleg mindenki jól ismeri, és szerintem ez az egyik leginkább szerethető mind közül. Valószínűleg azért, mert némi iróniát vélhetünk felfedezni benne, abszolút hatásvadász, de legalább viccesen teszi mindezt. A reklámarc, Vagyis Terry Crews egyenesen telitalálat! Én elhiszem neki, hogy...

...minden nő őt akarja, és persze hogy minden férfi őt irigyli!

Terryt 2010-ben szerződtette le az Old Spice, és milyen jól tette. A videók dinamikusak, és mivel gyakorlatilag az összesben üvöltve beszél, erőt sugároz, amitől a nők elalélnak, a férfiak pedig szupererősnek és férfiasnak érezhetik magukat – persze csak ha Old Spice-t használnak! Csak zárójelben jegyzem meg, hogy Terry számtalan film mellett Nike reklámokban is szerepelt.

Objektum doboz

Coca-Cola-életérzés: Open Happiness, Taste the Feeling – avagy az élet sokkal boldogabb Colával!

Már a szlogenek is magukért beszélnek – a korábbi és a mai egyaránt! A Coca-Colánál sokszor elgondolkodom, miért költenek marketingre – az IKEA-nál amúgy hasonló a helyzet. Persze tudom, ez egy buta gondolat a részemről, de hát a Colát mindenki ismeri és szereti, még az is, aki nem, maximum titkolja. A cégnek pedig nanááá, hogy nem csak a cukros üdítőt, igazi életérzést is köszönhetünk.

Ahogy meghalljuk, amikor kinyitják a reklámban a palackos vagy dobozos üdítőjüket, összefut a nyál a szánkban.

Jól csinálják na, be kell látnunk. Valamiért azonosulni tudunk a reklámjaikkal, még ha amúgy egy nagy kamuéletérzés is az egész, mert tuti nem lesz tőle jobb hangulat a családi asztalnál, ahogy belénk szeretni sem fog senki, ha verejtékező testtel, lassított felvételben isszuk az italukat a boltban a nyitott hűtő előtt, mégis imádjuk őket!

Objektum doboz

Egy  ̶s̶z̶e̶x̶i ̶p̶a̶s̶i̶t̶  Colát valaki?

Dove = szeretem a testem!

A Dove „Kampány a valódi szépségért” nevű kezdeményezése minden nőt levett és levesz a lábáról. Aki mégis lemarad róla, annak eláruljuk, arról szól, hogy minden nő gyönyörű, nem csak a reklámfilmekben szereplő és az óriásplakátokról köszönő modellek. Mindegy, hogy ráncos, szeplős, telt vagy épp porcelánbőrű valaki. Ez a marketingfogás pedig szöges ellentéte a többi kozmetikai reklámnak, illetve azok mondanivalójának. <3

Objektum doboz

Én azt javaslom, nézzük meg a reklámokat – vagy ne, de ha igen, mindig gondoljuk végig, miért tetszik, és valójában mire is vágyunk pontosan.

A termékre vagy az életérzésre?

Mert ha a tökéletes alakra, akkor sajnos el kell kezdenünk mozogni, ha a boldogságra, azt sem a boltok polcain fogjuk megtalálni! Könnyű és gyors eredmények nem léteznek, csak kitartó munkával változtathatunk életünkön, külsőnkön, és boldogságunkon – vagyis ami kell a változáshoz, az „minden ami bennünk van”!