Mengyán Eszter 3 inspiráló Instagram-profil, ha szeretnétek életmódot váltani

Inspiráló Instagram-profilok azoknak, akik szeretnének életmódot váltani

Egy ideig rendszeresen írtam olyan cikkeket – nem a VOUS-ra –, amelyben elmeséltük, hogy egyik vagy másik sztár (a génlottó nyerteseiként és a plasztikai sebészek mesteri munkájának bizonyítékaként) hogyan diétázik, mit eszik, mitől fogy. Egyszóval: hogyan néznek ki olyan csodálatosan, ahogyan mi valószínűleg sosem fogunk. A divatdiéták ideje lejárt, a sztárokat pedig felváltották a hús-vér emberek, akiket a közösségi oldalakon követhetünk. Ők inspirálhatnak arra, hogy életmódot váltsunk, mert ha nekik sikerült, akkor nektek is sikerülhet.

Látványos eredmény fél év után

Emlékeztek még arra a lányra, aki mézeskalácsból készítette el Harry Potter kastélyát? Ágit akkor megkerestük, hogy feltegyünk neki néhány kérdést, és azóta is odafigyelünk az Instagram-oldalára, ahol az utóbbi hónapokban megszaporodtak az edzéssel, egészséges étkezéssel kapcsolatos posztok. Nemrég megmutatta, 2016 októberének végétől mennyit is változott. Nem sokkal kevesebb, mint fél év alatt

Objektum doboz

A fenti posztban azt írod, messze még a cél. Mi a célod?
 
Az életmódváltás nálam többet jelent, mint a ma már divatos „mától életmódot váltok” címke. Régen sportoltam, nyüzsögtem, az életem része volt a testmozgás. Két éve történt körülbelül, amikor először „életmódot” váltottam, csak éppen a másik irányba.

Nem mozogtam, érzelemből ettem, mindent az evéssel jutalmaztam. Kemény leírni, de már fel tudom vállalni.

Ezek mögött természetesen lelki problémák álltak. Az életmódváltás nálam egy hosszú küzdelem, szeretnék újra önmagam lenni, magabiztos lenni, nem összeomlani egy nadrágvásárlás után.

Szeretnék sikerélményeket, szeretnék én lenni az a fitt lány az edzőteremben, aki segít a többieknek – ahogy segítenek nekem is. Szeretnék motiválni, tanítani, kicsit visszaadni abból, amit megtanultam. Ezekről szólnak a főzős, irodás-reggelizős-zabkásás posztjaim, mindig igyekszem hozzá pár tippet, történetet írni. Ez a célom, azt hiszem. Azért persze remélem, közben a kilók is visszakerülnek a helyükre. :)

Objektum doboz
Objektum doboz

Hogyan jutottál túl a mélypontokon – mert azt írtad, voltak azok is az elmúlt fél évben.

A mélypontok nálam önmagam leküzdését jelentették, hogy győztem le a kis negatív hangokat, nem hagytam a negatív érzéseket érvényesülni. Hajlamos vagyok elfelejteni, hogy miket értem már el, mik az apróbb sikereim – szerencsére vannak mellettem olyan barátok, akik ezekre emlékeztetnek egy-egy rosszabb napon.

Nálam ott bukott el korábban minden, hogy mindent egyszerre akartam: diéta, mozgás, amolyan spártaiasan.

Türelmesnek lenni, ez volt a legnagyobb kihívás. Emlékszem, hogy régen mennyit bírtam edzeni, mekkora súlyokat emeltem... Hát azért még közel sem vagyok azon a szinten, és nagyon nehéz ezeket nem csalódásnak megélni. Folyamatos tanulás az életmódváltás, és a mozgás, étkezés mellett bizony ugyanolyan súllyal szerepel a fej és a lélek.

A saját blogom mellett ezért döntöttem úgy, hogy csatlakozom a Smith Workout csapatához. A blog jelmondata: „Sport. Egészség. Önbizalom.” Ebben hiszünk, szeretnénk tabukat döntögetni, nem szirupos életmódváltos cikkeket írni karcsú unikornisokról. Nemrég kezdtük, igyekszünk minél több cikket publikálni, és lassan az Instagramra is fókuszálni: edzős videókkal, tippekkel, receptekkel.

Objektum doboz
Objektum doboz

Mi volt a legjobb tipp, amit valaha kaptál az életmódváltással kapcsolatban?

'Legyél türelmes!' – Ezt nem lehet elégszer hallani.

600

Még több cikk az életmódváltás témában

Mozgás mosolyogva

Brigi jelenleg barátnőlapunk, a JOY online, valamint a Shape és a Runners World munkatársa. A pörgős szerkesztő-újságíró élet mellett nehéz elképzelni, hogyan tud valaki télen-nyáron edzeni, ráadásul – az Instagram alapján úgy tűnik – ezt minden nap hatalmas mosollyal és ragyogó szemekkel teszi. Brigi 2016-ban a 30 kilométeres távra készült fel, amelyről a Runners Worldre írt cikksorozatot, 2017 áprilisában pedig lefutotta élete első maratonját Párizsban.

Objektum doboz

Mikor kezdtél sportolni?

Gyerekkorom óta rendszeresen sportolok, sőt! Amikor még nagyon pici voltam, anyukám mindig magával vitt az aerobikórákra, ahol a pálya szélén játszottam a többi gyerekkel. De jártam ovitornára, aztán általánosban végig versenyszerűen úsztam, mellette akrobatikus rock and rolloztam.

Később folyamatosan kipróbáltam valami újat, de főként kocogtam a barátnőkkel és aerobikra jártam. Kivéve a fősuli alatt, akkor azért a sok buli miatt ritkábban mozogtam, de akkor sem telt el úgy hét, hogy ne sportoltam volna valamit.

Objektum doboz
Objektum doboz

Mikor lett a kocogásból futás, a futásból pedig maraton?

5 kilométert bármikor le tudtam futni, aztán amikor elkezdtem dolgozni a főiskola után (2010), kevesebb lett az időm, sokszor nem fért bele, hogy elbékávézzak valahova egy órára edzeni, így egyszerűbbnek tűnt kilépni az ajtón, futni (vagyis akkoriban inkább kocogni) fél órát.

Gyorsan le lehetett tudni, és nem kellett fizetni sem érte. :)

Tavalyelőtt indult be igazán a dolog, akkor futottam az első félmaratonomat, aztán tavaly tízet teljesítettem, ősszel jött a 30K, utána pedig azonnal tudtam, hogy maratont is akarok, és még másnap beneveztem Párizsra.

Objektum doboz
Objektum doboz

Hogyan lehet az edzéseket a napi pörgéssel összeegyeztetni? Sosem vagy fáradt?

Dehogynem, nagyon sokszor. Általában reggelente sportolok, mert akkor fér bele. Ez azt jelenti viszont, hogy 5:30-kor kelek. Tudom, ez brutálisan hangzik, és az elején az is volt, de már megszoktam. Nem vagyok betegesen fanatikus, ha nagyon fáradt vagyok, akkor nem megyek, de

ha minden jól megy, heti 6 napon mozgok valamit. Ha ez kimarad, furcsa a hangulatom, nem tudok mit kezdeni magammal.

Mi az idei cél a maraton után?

Mivel a felkészülésem nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna – több betegség, sok munka nehezítette –, nem lett olyan jó az időm, mint vártam, így idén tutira akarok még egyet futni ősszel, és utána szerintem majd évi egyet, mindig valami szép helyen. De nem csak futok, más edzéseket is csinálok, és idén elvégeztem egy edzőképzést is.

Mivel többnyire ebben a témában írok cikkeket, jobban akartam érteni hozzá, és persze a mindennapokban is nagy hasznát veszem.

Objektum doboz

Mit tanácsolsz azoknak, akik életük első futóversenyére készülnek?

Egyenek normálisan (ne koplaljanak), fussanak legalább heti háromszor, és ha úgy érzik, hogy elegük van, akkor nyugodtan adjanak maguknak pár nap szabadságot. Ne vigyék túlzásba, mert amikor valaki az első versenyére készül, túlhajtja magát, és könnyen lesérül, hiszen még nem ismeri a testét.

Télen vagy nyáron szeretsz jobban edzeni?

Nyáron, napsütésben még kora reggel, amikor elviselhető a hőmérséklet. De a téllel sincs bajom, zuhogó esőben, hóban is odakint futok, mert a futópadot nem bírom. De rossz időben legalább a klasszikus edzéseket teremben végzem.

Objektum doboz

Létrehoztatok egy Insta-profilt, ami csak a futás népszerűsítéséről szól – kik szerkesztik? Mi a célotok vele?

Két barátnőmmel csinálom a Sweat Dreams Budapestet, Pulay Szilvi edzővel és Székely Réka instabloggerrel. Úgy indult, hogy csak egy futóversenyre megyünk együtt, de olyan jól összemelegedtünk, hogy azóta is együtt edzünk legalább heti egy alkalommal, jól érezzük magunkat, és ezt

szerettük volna másokkal is megosztani: hogy együtt könnyebb, és a sport szórakozás is lehet, nem csak szenvedés!