Egyéb kategória

A kommentelők kiakadtak az utazó bloggere, aki átphotoshopolta a világot

Amelia Liana munkásságát eddig nem ismertem, de ez teljesen lényegtelen is, hiszen Ameliának 459 ezer követője van az Instagramon. Eggyel több vagy kevesebb ekkora számnál valószínűleg nem jelent semmit. Az viszont igen, hogy mind a 459 ezer követőjét átverte azzal, hogy manipulált fotókat töltött fel a helyszínekről, amerre járt.

vous - 2017.07.17.
A kommentelők kiakadtak az utazó bloggere, aki átphotoshopolta a világot

Ha ránézek a fotóira, egy álomvilágot látok, Amelia minden helyszínen gyönyörű, mi több, a helyszínek is gyönyörűek. Úgy szerkeszti a fotóit, hogy mindegyiknek ugyanolyan legyen a színe, a hangulata, az egész oldal rendkívül egységes, igényes és… tökéletes. Az én ízlésemnek már túlontúl az, de valószínűleg láttam már elég tökéletesnek tűnő dolgot ahhoz, hogy azt tudjam mondani: a tökéletesség nem minden, illetve a tökéletességnek komoly ára van.

Jelen esetben az, hogy Amelia Lianában rendkívül sok követője csalódott, amikor egyszer csak rájöttek arra, hogy a blogger májusban készített New York-i fotójáról hiányzik a One World Trade Center (sokáig Freedom Center néven futott, de ezt végül elvetették), amely már négy éve jellegzetes eleme a város látképének. Olyan, mintha a blogger fogta volna, és egy régi látképet illesztett volna össze egy jelenlegi fotójával. A kép egyébként azóta nincs fent az Instagram-oldalán, de íme néhány New Yorkban készült fotó.

Objektum doboz

Objektum doboz

A Tádzs Mahal gyönyörű épülete sem járt jobban. Egészen pontosan eltűnt a tömeg a fotóról, és a sasszemű kommentelők szerint a madarak sem valószínűleg ott és akkor repkedtek a torony körül.

Objektum doboz

A következő fagylaltos kép alatt is megjelent egy komment, mely szerint ilyen fotót ezen a helyszínen egyszerűen lehetetlen készíteni, mivel sehol egy fagylaltos nincs a környéken, hát még olyan, ahol ilyen különleges édességet lehet kapni.

Objektum doboz

A kommentelők között vannak, akik megvédik, és azt írják, hogy amit Amelia csinál, az egyfajta művészet, amibe belefér a fotók manipulálása, hiszen a lány ezzel nem árt sem a világnak, sem az embereknek, sőt, még vonzóbbá teszi az adott turisztikai célpontot.

A blogger azt nyilatkozta, hogy sosem csapná be a követőit azzal, hogy nem valódi helyszíneken készíti a fotókat, ugyanakkor kihangsúlyozta, hogy a lehető legjobb módon igyekszik tálalni a képeket. Nem tagadta, hogy manipulálja őket.

Szerintem egy ekkora rajongótáborral (nem, igazából bármekkora követőtáborral) rendelkező bloggernek kötelessége odafigyelni a tartalomra, amit posztol. Tisztában kell lennie annak, milyen hatással van a közösségi média az emberekre. Nekünk pedig minden pillanatban észben kell tartanunk: az Instagramon látott csodaszép fotóknak nagyon sok esetben nincs köze a valósághoz. A színek szebbek, a ráncok kisebbek, a helyszínek sokkal varázslatosabbak, mint amilyenek a valóságban.

És ha ezt mi már tudjuk, kezdjük el tudatosítani a gyerekeinkben vagy a szüleinkben is, mert ők sokkal veszélyeztetettebbek, mint mi vagyunk.

Molnár Anikó fotográfus

A Photoshop nem bűn! – minden, ami a gomb lenyomása után történik

Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy Photoshop – és úgy általában bármilyen képfeldolgozás – nélkül egy fotó igazán ütős legyen. Azonban nem érdemes vitatni azt, hogy a #nofilter-címkével mennyi jó fotó készül nap mint nap. Ezeknek, a főleg mobillal készült spontán fényképeknek a célja nem egyezik azzal, amivel mi, fotósok keressük a kenyerünket. Hiszen az az elsődleges feladatunk, hogy egy terméket, helyszínt vagy egy ügyfelet a lehető legjobb színben tüntessük fel, mutassuk meg. De hol a határ a valóság és a giccs között? Fotósunk, Molnár Anikó cikkéből kiderül. Kattintsatok ide!

Ajánlott cikkek