mosoly

7 bevált természetes gyógymód PMS ellen

Nemrég olvastam, hogy a nők körülbelül 80%-a szenved minden hónapban a PMS, vagyis a premenstruációs szindróma tüneteitől. Ami számomra viszont igazán meglepő volt, hogy a többség úgy gondolja, ezek a sokszor kínzó tünetek teljesen természetes módon a havi ciklussal együtt járnak. Pedig nem kell, hogy így legyen.

Az indokolatlan feszültség és idegesség, az alvászavarok, a testszerte jelentkező fájdalmak és a pattanások megjelenése csak néhány a PMS tünetei közül, de ezek közül már egy is meg tudja keseríteni az életünket. A felnőttkori pattanások kezeléséről szóló írásomban már volt szó arról, hogy mivel érdemes ápolni a gyulladt bőrt, de most nézzük, mit tehetünk még, hogy a többi tünetetet is enyhíteni tudjuk.

Most 7 olyan életmódtippet adok nektek, amelyeket én is kipróbáltam, és tapasztalataim szerint valóban működnek.

1. Étkezzetek tisztán!

A hormonok érzékeny egyensúlyát sok dolog megzavarhatja, de az egyik leggyakoribb ok a nem megfelelő táplálkozás. A cukor, a tejtermékek, az alkohol és a koffein túlzott fogyasztása nem kedvez a hormonharmóniának. A feldolgozott élelmiszerek ráadásul allergéneket is tartalmazhatnak, ezért a legjobb megoldás főzésnél a friss alapanyagok használata, és a minél természetesebb ételek fogyasztása.

Túl sokat azonban nem kell az étkezésen sem stresszelni, mert ez csak tovább ronthatja a helyzetet. Érdemes először kis változtatásokkal kezdeni, például a tej helyett kipróbálni valamelyik növényi tejet. Adjatok körülbelül 2 hetet minden kis újításnak, és meglátjátok, hogy érzékeltek-e a különbséget a közérzetetekben.

Forrás:
Unsplash.com

2. Mozogjatok naponta!

Egy jó kis izzasztó edzésnek rengeteg pozitív hatása van, többek között a PMS-re is. A rendszeres sport, legyen az futás, úszás, biciklizés, jóga, vagy akár egy gyors, tempós séta minden esetben megemeli az endorfinszintet. Ez a hormonfröccs pedig a legjobb természetes fájfalomcsillapítók egyike.

A mozgás hatására gyorsul a vérkeringés, az emésztés, és a méreganyagok kiválasztása is, amelyek mind-mind segítenek a hormonális egyensúly fenntartásában. Napi 30 perc könnyű kardiomozgás vagy súlyzós edzés hatására a pajzsmirigyhormonok termelődése is balanszba kerül, csak kitartónak és türelmesnek kell lenni.

hasizom sport edzés

Mozogjatok velünk!

3. Igyatok több málnalevélteát!

A PMS tüneteinek enyhítésében nagy szerepe van a B-vitaminoknak, amelyeket táplálékkiegészítőkkel is lehet pórolni, de még jobb, ha természetes forrásból származnak. A málnalevéltea nemcsak a méh izomzatát lazítja el, hanem nagyon gazdag B-vitaminokban is. A teában található tanninok segítenek ellazítani az izmokat, enyhítik a gyomorpanaszokat és megnyugtatják az idegrendszert.

A további 4 tippért kattintsatok a blogomra!